Als je die info in het achterhoofd houdt valt de vraagprijs eigenlijk nog best mee!
Het blijft jammer dat het snellere Amerikaanse spul in Nederland en andere EU-landen nagenoeg onbetaalbaar is, terwijl dergelijke auto’s juist worden ontwikkeld om liefhebbers voor relatief weinig geld veel pk’s te bieden. De echte diehard maalt echter niet om een paar euro’s of dollars, zoals ook de vorige eigenaar van deze dikke Mustang.
De Ford werd onder handen genomen door Injected Engineering. Vakmanschap kost geld en zo kan het dat de vorige eigenaar volgens de adverteerder ruim 100.000 USD investeerde in het sneller laten maken van de Mustang. Het eindresultaat van 800 pk mag er dan ook zijn.
Het blok (5.4 liter V8) kreeg onder meer een paar superchargers van Whipple en een dubbele uitlaat van Bassani. Die namen zeggen mij niet zoveel, maar een rondje Google leert dat het bekende namen zijn in de Amerikaanse tuning scene.
De verkoper vraagt 74.950 euro voor deze occasion uit 2007 met nog geen 30.000 kilometer op de teller. De advertentie check je hier.
Een paar superchargers? Het zijn geen turbo’s…
@poes: hoezo, een 4 cyl kan je toch superchargen, dan zou 2 superchargers op een v8 ook wel kunnen. Gewoon beide banken een supercharger en gaan
@b00m3rang: een supercharger staat in verbinding met de krukas. Heb jij weleens een V8 gezien met twee krukassen?
@poes: Koenigsegg heeft een twin supercharger setup op de CCX als ik me niet vergis.
@E34M5Touring: dubbele compressoren van G-power op de M5 en M6 V10’s :)
@E34M5Touring: ja shit, ik zie nu dat ook vaker zo wordt toegepast. Foutje, my bad!
@poes: No worries!
@poes: bij g-power kan je ook twee superchargers voor een M5 kopen. Dus zou moeten kunnen denk ik.
@poes: Ooit gehoord van een dubbele poulie? Gaat prima hoor!
@poes: de Aston Martin Virage https://www.google.nl/amp/jalopnik.com/when-aston-martin-built-the-most-powerful-and-stupid-1652378434/amp
@poes:
Ooit gehoord van de Aston Martin Vantage? De originele uit de jaren ’90?
@poes: Ik zie maar 1 supercharger.
@poes: IDD, wtf, meerdere superchargers, sommige mensen snappen er geen reet van! Gelukking posten ze hier alsof ze het snappen!
Ja leuk, maar dat platform kan dat totaal niet aan. De stock Shelby is eigenlijk al teveel. Latere generaties doen dat een stuk beter maar zoveel pk in deze auto, ik sla even over.
Absoluut een gaaf ding en gruwelijke strepentrekker.
Maar het is teveel geld en dan nog zelf aan de knoppen draaien voor de A/C ook nog…
Leuk en aardig die 800pk maar ik zou bij dit model eerder tijd en geld steken in het onderstel en hele goede remmen. En voor het bedrag wat hij heeft uitgegeven had ik toch meer vermogen verwacht, eerder 1000pk
Tevens zou ik al die plastic bakjes in de motorruimte maar snel vervangen voor aluminium exemplaren want vroeg of laat smelten ze met dit vermogen. (Sommige zijn al vervangen)
$100.000,- geïnvesteerd en staat nu te koop €74.950 ,- Behoorlijk mislukte investering dan. Maar het leuke van het aanpassen van je auto is juist dat je helemaal zelf bepaald hoe en wat… Ik snap niet wie dit geld voor deze auto zou uitgeven.
@jorden: meestal met auto’s tunen
@jorden: ik zoek juist express altijd een auto die al getuned is ipv nog moet gaan doen, is immers veel goedkoper dan als je het zelf gaat doen. en het scheelt zeeën met tijd die je beter kan besteden aan het rijden in mijn optiek :)
@jorden: De auto is 10 jaar oud en van eerste eigenaar, hij heeft er dan ook wel een lange poos van kunnen genieten en overduidelijk z’n 2e auto. Er zijn 7-series die meer afschrijven in kortere tijd.
@bassx: ja dat snap ik. Maar dan is het geen 100k investeren, maar spenderen.
@jorden: Mijn fout, lees nu de titel van het artikel pas goed. Het is inderdaad geen investering.
Ik snap ook niet hoe ze aan die $100k komen, 40k aan materiaal en 60k aan uurloon?..
@dutchiehd: zat ik me ook af te vragen. Ik denk dat ze de aanschaf van de auto zelf ook meetellen.
@dondeboer: dan kom je er nog amper aan ;)
Doe maar een nieuwe GT350 R, ik spaar nog wel even door dan.
Dit is wel één van de mooiste Shelby Mustangs, maar zeker niet de beste…
Mooie manier om je zwarte geld erin te stoppen lijkt mij zo.
100k… Ik zou de bonnetjes wel even opvragen, want de bullshit is groot in this one…
Als je zoveel geld besteed had je ook legale platen kunnen kopen lijkt me (en monteren dus). En niet stickers.
769pk op dyno is 800+.???
HansKlok tuning!
@remmp3: Pk’s aan de wielen vs pk’s aan de krukas.
Een ton en dan zulke lelijke velgen
75k vragen voor 800pk is zeer aanlokkelijk, maar k hou t op een gewone Shelby een 2e auto erbij. Zal denk ik wel lukken
Een autosite en dan Whipple niet kennen?
Ot onhandelbare auto, mijn neef heeft zelfde type met +/- 500 hp on the wheels, handbak, laat m lekker staan met een beetje nat wegdek
Beste afschrijving!