*Ander beroep mag natuurlijk ook.
Kamperen: we zijn er allemaal gek op. Je bent lekker één met de natuur en je leeft weer zoals de mens van origine bedoeld is. Al wandelend door de natuur, alle voorradige voedselmiddelen verorberen tot het op is en dan weer door naar de volgende locatie. We zijn geëvolueerd naar een ander soort wezen, maar diep in ons hart willen we allemaal kamperen.
In Nederland zijn de meeste campers een lichte bedrijfswagen met een hoop polyester en spaanplaat. Normaal gesproken kunnen we erop vertrouwen dat de Amerikanen zich bekommeren om gave campers, maar ditmaal komt het nieuws uit: India! Het resultaat is de Pinnacle Finetza, een naam die weelde, grandeur en charisma uitstraalt.
Het uiterlijk van een camper laat zich veelal dicteren door de praktische eisen die eraan gesteld worden. Er moet immers zo veel mogelijk binnenruimte zijn. Om nóg meer ruimte te creëren is het mogelijk om het achterstuk uit te schuiven. Daar door lijkt het alsof de camper ‘kopjes’ geeft. Staat het ding uitgeschoven, dan is het mogelijk om met in totaal 8 personen de nacht door te brengen. Het interieur is verder superluxe afgewerkt, met een verrassend ouderwetse Android Tablet erin. Je kunt niet alles hebben.
Meer details zijn vooralsnog niet beschikbaar betreft de afkomst en dus de techniek. Wel wilt Pinnacle vertellen dat de Finetza een zelfdragende carrosserie heeft plus luchtvering.
morph zegt
“De aandacht van de designers ging vooral uit naar het interieur”. Het exterieur doet me uit bepaalde hoeken denken aan een MB van de eighties en ik zie er ook Iveco in.
fanboy zegt
@morph: Dit is ook gebaseerd op de Mercedes TN serie uit het jaar kruik. Die worden daar nog nieuw gemaakt onder Tata. Zien er netjes anders uit.
Deze is aardig verbouwd, ook aan de buitenkant, maar je herkent nog wel de Tata versie van het Mercedes TN front erin.
fanboy zegt
@fanboy: netjes anders uit –> net iets anders uit
ghost zegt
“ fotomodellen “
I see what you did there @willeme
Alfarobert zegt
Zo van opzij heeft het wel veel van de oude Bedford busjes.
bertorelli zegt
Lelijke blokhut op wielen.
tenaci zegt
Mercedes Vario is that you? Gezien de vorm van de voorportieren.
rolov zegt
Ik vind het wel wat. Van binnen lijkt het op first class bij de emirates. Buitenkant is toch niet belangrijk? Als hij maar fatsoenlijk rijdt.
mashell zegt
@rolov: van buiten is er ook maar weinig verschil tussen een Emirates toestel en eentje van Ryanair.
kenner zegt
@rolov: net als bij fotomodellen is de buitenkant niet belangrijk.. Hiermee ga je geen fotomodellen lokken iig
ototaal zegt
Prachtig! Een redesign tonen in 2019, gebaseerd op de Mercedes-Benz TN uit 1977….
De TN-serie is in India nog gewoon in productie. De luxere uitvoeringen aldaar worden voorzien van luchtvering van Hollands fabrikaat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_TN
tenaci zegt
@ototaal: Neuh, daar is hij te groot voor. Ik denk toch echt de Vario, of 508 of hoe die grootste bus van Benz ook mag heten. Die wordt volgens ook nog niet gemaakt.
s73phan zegt
* Gelukkig maar! Ik dacht dat mijn favoriete beroepsgroep weer eens gediscrimineerd werd!
Dutchdriftking zegt
Kan je best mee op roadtrip dacht ik zo.
ghengiskhan zegt
Een paar hulpveren aan de achterkant zou geen kwaad kunnen.
Gulli zegt
Ik heb echt geen idee hoe de indeling nou precies werkt. De foto’s maken niet veel duidelijk
grrrrommmmm zegt
Bangbus 2.0
cossiekiller zegt
Er lijken wel speelgoedwielen onder te staan.
barkingiron zegt
Het lijkt er of ie een drol naar buiten aan het persen is. Wat een gedrocht.