Oktober vorig jaar presenteerden 3 verschillende tuners hun visie op de C30, dit om aan te tonen dat Volvo helemaal niet zo saai is al de meeste mensen denken. Het meest heftige exemplaar was in mijn ogen toch wel de C30 van Evolve. Toen ik dus wat extra beeldmateriaal tegen kwam kon ik het niet laten om dat met jullie te delen.
En de specs:
Engine: 2521cc, DOHC, i-5 with Evolve sequential twin-turbo configuration using barrel valve, Turbosmart wastegate e-boost controller blow-off valve, custom Charge Air Cooler using secondary air-conditioning evaporator assembly built into intake manifold, custom 3″ exhaust system channeled through quarter panels to quad outlets, bigger injectors, Powerchip software
Drivetrain: six-speed manual transmission and all-wheel drive conversion from Volvo S40, custom Haldex software
Brakes: Evolve 14-piston front calipers with individually air-cooled cylinder and piston assemblies, 386mm two-piece fully floating rotors with integrated cooling passages, custom air-cooled six-piston rear calipers 362mm floating rotors, mechanical/hydraulic parking brake transfers cable into hydraulic pressure to activate front calipers
Suspension: Evolve coilovers using fabricated struts with Koni dampers and 500 lb Eibach springs, adjustable for height, rebound, compression, toe, camber and caster, Evolve stabilizer bar and quick-change height adjustment system, Evolve multi-link adjustable ladder bar rear suspension with pushrod-actuated coilovers using Koni struts and 1000 lb Eibach springs, adjustable for height, rebound, compression, rear wheel adjustment for toe, camber and caster, plus quick-change height adjustment
Wheels & Tires: 19×9″ front, 19×13″ rear Evolve F1 multi-piece wheels with single-nut pin-drive locking mechanism, graphite painted centers and brushed aluminum hoops, 265/30-19 front and 355/25-19 rear Pirelli PZero Rosso tires
Exterior: F1-inspired bodywork where sides of car were cut off and reattached with 6″ added at the rear, tapering to stock at the front fender, body terminates at bottom of doors to eliminate side sills, adjustable front splitter mounts to extended nose, twin exhaust tips exit from rear quarter panels with billet aluminum surround, functional rear diffuser, roof spoiler with adjustable wickerbill, car painted BASF/Glasurit Competition yellow with graphite and silver highlights
Interior: Evolve two-tone leather using perforated black and graphite hide, yellow stitching, rollcage
En om het af te maken nog een suf filmpje.
Bron: eurotuner.com
TomRS6 zegt
Zeer dik!!.. Vooral de uitgang van de uitlaten (I guess) en de cleane look zonder te veel naden.
Roadronner zegt
Die BBS-achtige velgen zijn zo lelijk…
Lexus IS zegt
Wat een lelijke auto hebben ze ervan gemaakt!
Te kleine velgen, te lompe spoiler, en de voorkant lijkt alsof hij nog niet af is; om over de uitgekozen plek van de uitlaat nog maar te zwijgen…
Enne, Robbie, met ‘het meest heftigte exemplaar’ bedoel je neem ik aan niet de mooiste?
jurre zegt
vette bakkk
Thomas zegt
Oh Oh Oh, wat wou ik dat ik geld had om dit ding te kopen.
Jonas zegt
Wat een gedrocht :|
Spoiler staat voor geen meter, misplaatste difuser… bah
Bentley zegt
Het is misschien mooier dan een platgereden kalkoenkuiken, maar veel scheelt het toch niet.
MichaelNizet zegt
Jammer voor de zeer lage ophanging. Ophanging moet een tikkeltje hoger zijn. Wel mooi die uitlaten:O en voor de rest ook bruut getuned.
Thomas zegt
Waar heb je deze foto’s eigenlijk vandaan, ik zou deze ook wel willen hebben (hoge resolutie?) Thanks, Thomas
Rick dos zegt
Verhaaltje en filmpje interesseren me niet na het zien van deze foto:
Want dat ziet er uit als dit:
En dat kan nooit goed zijn…….
R Smorenburg zegt
Helemaal 10x niks, nooit geweest zal het ook nooit worden.
Chief_S5 zegt
WOW! Die hebben ze goed verkracht… :P
Quattro zegt
Dit is nu het perfecte voorbeeld van hoe je een lelijke wagen naar nog een afschuwelijkere wagen kunt maken :) Volvo is altijd lol, zo’n kut wagens! Maar dat is persoonlijk natuurlijk ;)
Y. zegt
Waarom doen die tjoeners altijd zo hun best om hun scheppingen het uiterlijk van een speelgoedauto te geven?
Jochen zegt
Dit is wel heel erg extreem niet de goede kant op gegaan.
De C30 is zeker niet de mooiste ovloV, maar op deze wijze is hij in het geheel niet meer te pruimen naar mijn mening.
ik rol zegt
Wat een wangedrocht.
Kleur is wel leuk voor de C30.
Zwarte grille is ook wel goed.
Verder bah.
@ Quattro, zeker nooit in een andere volvo gereden dan een 240. En alsof audi nou zo toppie is. (z’n vw afstreksel)
Wat_een_gezeik zegt
om nou te zeggen dat ie er top uitziet zeker niet. maar de specs zijn wel zeer oke.
doe nog wat aan de styling of geef m groverre bandjes zodat je m door de modder kan sturen (staat wel erg hoog van de grond af)
Quattro zegt
@ ik rol:
het is daarom dat deze wagen bijna geen positieve reacties krijgt ;)
en dan bedoel ik niet alleen deze tuning, want die trekt zeker op niets !
het is over het algemeen geen populaire wagen, en dat kan je mij niet tegenspreken ! hoe komt het anders dat er bijna geen van rondrijden ? ;)
en dat was nu hetgene wat ik wilde :) iemand die in zijn gat gebeten was omdat ik zo’n reactie poste, en dat is mij nog verdomd goed gelukt ook !
Jeroen zegt
gadver wat een k*t model blijft het toch.
tweaker zegt
1 woord voor: LELIJK
aan degenen die dit mooi vinden: op de eerste foto is’t net alsof de voorste bumper er is afgevallen… wat verder zie je dat het gewoon zo lijkt omdat het een gedrocht is
alle andere aanpassingen zijn onder ’t motto: ‘kijk wat ik allemaal kan’
maar mooi? forget it… ’t is een misbaksel geworden
tweaker zegt
en voor ik het vergeet… volvo is zo al niet mooi… maar blijkbaar kan ’t nog veel erger, zo dus!
tweaker zegt
@ Rick dos
sprekende gelijkenis… zalige reactie, zoals we van jou gewoon zijn
Marc zegt
@ Rick dos:
je reactie is buitengewoon heerlijk droog maar spot niet met de goede oude tijd der TV-series.. Alf, Airwolf en das A-team zijn wel klassiekers.. TV is in de loop der jaren er niet beter op geworden.. >> Gouden Kooi anyone?
;-)
ik rol zegt
@ Quattro,
Voel me zeker niet in m’n gat gebeten, want tot een 240 was het absoluut niks.
Tegenwordig rijdt het best goed, tja het is geen bmw.
C30 verkoopt best goed, in ieder geval niet slechter dan een A3.
Volvo niet populair? Waar komen dan al die V50 en V70 vandaan?
sjoerd zegt
Nee dit is hem niet. Hoewel de uitlaten een erg mooi detai zijn.
Mike C zegt
Ik kan mij niet voorstellen dat Volvo zelf deze zogenaamde sportieve auto in produktie gaat nemen.
phantom zegt
kunnen ze hem niet beter evolvo noemen in plaats van volvo c30 evolve, dan hoeven we er minder woorden aan vuil te maken :)
tim zegt
@ Quattro: Ik zou eerst eens wat ervaringen met Volvo-auto’s over het algemaan opdoen alvorens je een zeer rechtlijnige, domme mening neerplempt zonder deze ook maar enigzinds te onderbouwen.
In het verleden in het bezit geweest van een 2003 Volvo S60 T5 AWD en tegenwoordig een 2006 Volvo S60 gechipte D5. Kan niet anders zeggen dan dat dit enorm fijne auto’s zijn. Audi is voor mij het merk dat evenaart in zijn geheel hoewel, wanneer de keus, ik toch voor Volvo zou kiezen.
D zegt
GAT-VER-DAM-ME
Apache zegt
@ Quattro
Ik lijk nou toch net jou tegenpool te zijn: jij haat Volvo, looft Audi, ik haat Audi, houd van Volvo. Jij gooit ongegronde gedachten in de discussie, ik spreek vanuit ervaring, jij vindt Volvo lelijk en saai, ik vind Audi lelijk en saai.
Even concreet: Volvo is op vlak van ergonomie en zitcomfort op een niveau waar Audi nooit zal geraken. Ik vind ook dat Volvo een diepgaand en uitstekend bedacht design heeft, en toch in functie van veiligheid, praktisch zijn en technologieën. Ik vind Audi’s design daarentegen zeer commerciëel, en gedoeld op mensen die, met alle respect, een zekere midlifecrisis hebben, of gewoon van auto’s houden die uit Duitsland komen. Nu blijkt dat Audi’s kwaliteit op niks lijkt (verschillende voorbeelden, het ene al wat straffer dan het andere). Afblijven dus van die commerciële bucht.
– Apache
DRU zegt
@Rick Dos – Restecp. You nailed it.
Alwood zegt
Alf is coool :D :P
Snuru zegt
Hmm ik zou nie klagen met 500 pk in zo’n klein ding :)
JD zegt
@ Rick Dos
Don’t f*ck with the man from melmak haha ;)
Anyway om terug te komen op die auto, als je hem van de zijkant bekijkt past de voorbumper echt voor geen meter bij de rest van de auto. Vind het er echt niet uit zien. De achterkant en de zijkant zijn wijs maar de voorkant mogen ze van mij wel weer opnieuw doen.
Patrick zegt
Het interieur blijft lelijk, de rest ziet er mooi uit!!!
Scar zegt
Geef mij de motor maar, de rest mogen ze houden.
ZwerverRoodbaardNL zegt
Ik vind hem er strak uitzien zoals alle Evolves :)
Ultimora zegt
Design is prut…
de techniek daarintegen!
– ooit zulke remmen gezien???
– kleine en grote turbo dr op gemonteerd door een tuner?
– 4wd….
dat vind ik toch zeker knap.
bmwF zegt
geef mij maar wat onder die motorkap zit, kan ik wel gebruiken.
Kennie zegt
@ Quattro: Volvo kutwagens ? Daarom dat ze met alle safetyprijzen gaan lopen. En qua design zijn ze enorm verbeterd! Ik denk dan aan de nieuwe S80 en C70.
Onze vorige wagen was een S80, nog die van de vorige generatie (iets lomper qua uitzicht geen ik toe, maar qua comfort niks op aan te merken). Nu rijden we wel rond met een Audi A6 (zul je mss graag horen). Maar na 3 volvo’s op een rij was er eens tijd voor verandering ;).
Kennie zegt
en ‘geen’ moest dus ‘geef’ zijn..
Frostbite zegt
hahaha, the cheese wedge is back!
Hij is zo oerlelijk, maar vast gruwelijk op het circuit, en dat is duidelijk de intentie geweest. Zie ook het hondslelijke, maar zeer zichtbare geel.
Bijna Offtopic — En Volvo als merk maakt nog steeds heerlijke auto’s, al vind ik wel dat ze niet alleen moeten proberen een ‘premium’ merk te zijn maar ook weer eens goede, degelijke autootjes moeten maken voor de onderkant van de markt, net als de 300 en 400 serie waren…. ik mis die blikjes :(
Tinos zegt
Het is net een modelauto, radiografisch bestuurbaar of zo. Ziet er heel erg plastic uit.
vØlvØ frǽk zegt
afschuwelijk dit!
ik ben het helemaal met de reactie van ‘Lexus IS’ eens!
ik zou gewoon het orginele spoilerset van Volvo nemen, en alleen de motor upgrade van Evolve! :-D
Mark zegt
Lijkt wel een schaalmodel met extra afwerking…
leonardo zegt
ik vind de volvo c30 een mooie auto. strak disign interieur terwijl mijn vrouw het te “sober”vindt. ik heb proefgereden in de volco c30. helaas de wegligging is slecht, zeker op een straat met stenen. het proefmodel was helaas uitgerust met een sportonderstel en zeer brede [dus platte] banden. de slechte wegligging is de reden dat ik een andere auto gekocht heb.
Ray zegt
JaJa, laat men zich toch weer verleiden, Volvo staat voor kwaliteit, dit is leuk voor het oog dat moeten vooral de subaru’s,Audi’s en andere PVC consept cars doen Volvo niet!
Wat goed is komt UIT zweden!!!
Trouwens Audi fanaat doe er nog effe een litertje olie bij!Je weet het Audi’s helpen shell en andere olie maatschappijen aan winst cijfers.
Rolf zegt
Zeker, eens een Audi gehad met de nadruk op gehad……
Dj Damn zegt
Enige mooie zijn de uitlaten naast de achterlichten, maar als je ook maar iets teveel rook ontwikkeling heb zie je er ook niks meer van en diegene achter je zal er denk ik ook niet zo blij mee zijn….. voor de rest is ie idd onafgemaakt kijk de voorkant het is net of de voorbumper mist en moet dat zwarte ding achter zijn DIFUSSOR zijn??? Pfff…. haha maja ieder zijn smaak… toch zal ik dan liever een kuiken of een kanarie kopen alledrie even geel
Gijsso zegt
Vette bak jammer van die kleine velgjes. Ik heb tog liever een Clio V6
kristian zegt
hahahahaha, check die bandenmaat: 355 Rear, alsjeblieft doe normaal. Je zet toch geen lamborghini banden onder een volvo..