Er zit nog een soort van camouflagewrap op, maar dat stelt weinig voor.
De nieren van de nieuwe 4 Serie zijn misschien van het meest besproken designelement van de laatste jaren. BMW M-liefhebbers houden hun hart vast: wat betekent dit voor de nieuwe M4? Dat die ook grote nieren krijgt staat vast. De grote vraag is: valt het mee of valt het niet mee?
BMW laat ons niet langer in spanning zitten, want ze tonen nu al de M4 in volle glorie. Althans, de wrap moet nog enige camouflage bieden, maar er wordt verder weinig aan de verbeelding overgelaten. BMW toont ook meteen de Hulk-versie: de M4 GT3.
De reden dat BMW deze auto’s op de Red Bull Ring presenteert is de MotoGP Grand Prix van Stiermarken die dit weekend aldaar verreden wordt. BMW is als titelsponsor aan deze Grand Prix verbonden. In de aanloop naar de wedstrijd doen ze daarom het circuit aan om de wereld alvast een beetje warm te maken voor de nieuwe M4.
Hoewel er wel wat vage foto’s gelekt zijn, hebben we de nieuwe M4 nog niet eerder zo goed van alle kanten kunnen bekijken. Zeker de achterkant niet. We kunnen concluderen dat de wijzigingen ten opzichte van de vorige M4 daar aanzienlijk minder schokkend zijn.
De nieuwe M4 zal in standaardtrim 480 pk en 550 Nm meekrijgen. Daarnaast komt er een Competition-variant met 510 pk. Deze krijgt een achttraps ZF-automaat, terwijl je in de standaard uitvoering nog lekker ouderwets zelf kunt schakelen. Een racevariant komt er dus ook, in de vorm van de M4 GT3. Eerder zagen we daar al het achterwerk van. De M4 GT3 moet vanaf 2022 het stokje overnemen van de M6 GT3. Technische details van dit racemonster zijn nog niet bekend.
De volledige productierijpe M4, ontdaan van elke vorm van camouflage, krijgen we in september te zien.
Mas zegt
Gave spoiler
hiacelove zegt
Het blijft wennen, maar ik kan nu niet meer zeiken over het enorme eenheidsworst gehalte van de duitse fabrikant en meestal moet ik 5-10 jaar na introductie het bmw toch nageven dat hun designs de tand des tijds goed overleven.
jaapiyo zegt
Bwoaaaahhh…Soms wel soms niet. Een E85 lust ik wel maar een E65 blijft toch lastig. Toch denk ik wel dat die laatste ook een soort van klassieker wordt. Het is immers apart en heeft een baaaaadge met wat historie. Als het dan oud wordt, ligt de cultstatus voor het oprapen.
hiacelove zegt
@jaapiyo: nu noem je er ook wel een hoor! Wat een teleurstelling na z’n prachtige voorganger en die teleurstelling is helaas nooit verdwenen idd. De e61 blaast ook al 17 kaarsjes uit dit jaar en die vind ik toch ijzersterk gebleken ondanks dat ik destijds liever naar z’n concurrenten keek.
367pk zegt
@hiacelove: e65 wás, is, en blijft lelijk. E61 (ik heb er zelf één nieuw gekocht en rij er na 15 jaar nog altijd met veel plezier in), is van achter en opzij nog altijd mooi, maar de neus is nog altijd dubieus. Ik heb mijn eigen auto vanaf de voorkant nooit mooi gevonden. Niet toen ik m bestelde, en na 15 jaar nog steeds niet. De neus van de nieuwe 4 ga ik niet aan wennen, dat weet ik nu al. Ik blijf dus lekker doorrijden met de „oude“ 4 cabrio van m’n vrouw.
doublechevron65 zegt
@jaapiyo: die E65 is gewoon klasse, lekker polariserend en origineel. Bangle mocht ik wel, gewoon er tegen in en geen “Spießer“ design.
scrmeagle zegt
Top ben benieuwd naar de Alpina variant
Dutchdriftking zegt
@scrmeagle: die zal erg mooi zijn ??
scrmeagle zegt
@dutchdriftking: meestal komen ze gelijktijdig !
ttr6 zegt
Zit behoorlijk veel Giulia design in. Op die nieren na natuurlijk ?
Dutchdriftking zegt
Lekker hoor!
toniominestrone zegt
Lekkere agressieve looks.
autofanaat zegt
In het begin vond ik het design niks maar nu begin ik het toch mooi te vinden. Staat hem goed
smex zegt
@autofanaat: dan kun je beter je naam veranderen. Want het is niet om aan te zien. Je bent in BMW’s truc getrapt om alles wat ze maar producten maar mooi te vinden doordat ze het keer op keer laten zien.
autofanaat zegt
@smex: onzin is gewoon een kwestie van smaak. Het smoelt wel goed, helemaal met het m pakket.
rhellema zegt
@smex: dat dat voor jou zo werkt wil niet betekenen dat voor iedereen zo werkt. Jij behoort namelijk tot die groep die niet een andere mening durft te hebben en trouw de grote meute volgt omdat het zo vaak gezegd wordt dat die grille lelijk is.
smex zegt
Ongelofelijk wat blijft die grill lelijk, hoe vaker ik hem zie hoe meer die grill mij irriteert. Gadverdamme.
Diesel Rocks zegt
Als je toch ook de kans krijgt om er een te berijden dan adviseer ik je om deze van achteren te benaderen.
mpgc zegt
Ik vind het een gaaf ding. Ziet er voor van voren heel gaaf uit.
Diesel Rocks zegt
Ik ben blij dat ik nog een mooie 4 serie GC LCI heb, de laatste. Misschien dat ik over 5 jaar gewend ben aan de nieuwe rabbit grill van de 4 serie maar ik denk het niet. Aan de grappen en grillen van de laatste Audi’s heb ik ook nooit kunnen wennen.
RiKe zegt
Ik zie dat m’n reactie weggehaald is ondanks dat hij netjes verwoord was, kan een mod me uitleggen waarom mijn eerste comment verwijderd is?
machielvdd zegt
Dat kan. Wij hebben er geen problemen mee dat je een auto lelijk vindt, maar je reactie was ten eerste niet netjes verwoord (vloeken met hoofdletters) en ten tweede niet onderbouwd. Lees bij twijfel even onze huisregels.
RiKe zegt
@machielvdd: sinds wanneer is het woord “gadverdamme” schelden? Hadden de a’s een o geweest dan had ik het gesnapt maar dit is gewoon raar gezien het een uiting is dat je iets absoluut niet mooi vind.
barry355gtb zegt
De nieuwe 4-serie met fantastische nieren en ongetwijfeld weer een fijne wegligging, gaat hem wel worden als de huidige 440i GC aan vervanging toe is.
MarcoM zegt
Lijken wel saloon deuren die grill, past niet bij de rest van de auto.