• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In beeld! 50 jaar Porsche 911

Auteur: ricardo, gepost 7 februari 2013 om 12:59 – 82 Reacties

Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911Afbeelding In beeld! 50 jaar Porsche 911

Zoek de verschillen
September 1963. Porsche staat in Frankfurt opeens met een autoshowprimeur in de vorm van een sportwagen waarvan de motor áchter de achteras is geplaatst. Constructiefout? Welnee, ze houden er gewoon even een halve eeuw aan vast.

En in de 50 jaar die volgen groeit de Porsche 911 uit tot een icoon. Inmiddels een babyboomers-icoon, maar nog steeds een icoon. Van de Ur-Elfer tot de G-Serie met balgconstructies, de modernere 964 en de laatste luchtgekoelde en misschien wel meest briljante: de 993. Hierna volgt het spiegeleikoplampmodel, de 997 (welk kenmerk kunnen we daar eigenlijk aan hangen?) en de meest recente in de vorm van de 991. Groter, moderner, zwaarder. Nog altijd met dezelfde stylingkenmerken en de motor op de verkeerde plek. Maar dat is niet meer te merken, dus zo verkeerd kan het inmiddels toch niet meer zijn?

Ondertussen staat de teller op meer dan 820.000 geproduceerde 911’jes en is er in populariteit nog geen afname te zien. Nee, Porsche gaat het 911-concept natuurlijk niet loslaten, zodat er over 50 jaar opnieuw een jubileum gevierd kan worden.

Porsche laat deze verjaardag uiteraard niet ongemerkt voorbij gaan. Ze trekken dit jaar met een originele Elfer de wereld over om autoshows en rally’s te bezoeken, er komt een jubileumboek aan getiteld ‘911×911’ en van 4 juni tot en met 29 september is er in het Porsche Museum een uitgebreide terugblik op het leven van de Porker te zien.

Ondertussen tuigen wij hier een digitaal museumpje op, met foto’s van De Nieuwste en De Oudste naast elkaar: KLIK! Vervolgens alles te weten komen over de verschillende generaties? Autowiki tot uw dienst.

In de comments is gelegenheid tot felicitaties en uw favoriet uit zeven generaties 911 toe te lichten.

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 964, 993, 996, 997, Klassiekers, oldtimer, Porsche

Vorig bericht: « Autojunk Foto Van De Maand – Januari 2013
Volgend bericht: Top 10: Bizarre verlengde auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. lemans96 zegt

    7 februari 2013 om 13:05

    Blijft toch de beste sportwagen die er tot nu toe is gemaakt.

    Login om te reageren
    • Jansen zegt

      7 februari 2013 om 13:35

      @lemans96: Euh… nee, dat is het niet.

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        7 februari 2013 om 14:25

        @Jansen: Dat is ie toch wel hoor :)

        Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        7 februari 2013 om 15:30

        @Jansen: zeker wel! Zeker kwalitatief gezien!

        Login om te reageren
      • agera zegt

        7 februari 2013 om 15:35

        @Jansen: Zeer zeker niet prijs/kwaliteit/ technisch gezien is de GT-R onverslaanbaar.

        Login om te reageren
        • stanny zegt

          7 februari 2013 om 17:23

          @agera: Ik ben ook een echte fan van de Nissan GT-R, maar qua afwerking en luxe zit de porsche toch in een hogere categorie hoor. Zou dit niet een van de meest betrouwbare sportwagens zijn ??

          Login om te reageren
          • agera zegt

            7 februari 2013 om 17:55

            @stanny: Als het gaat om betrouwbaarheid is het in ieder geval de GT-R of de 911 andere sportwagens in deze klasse komen hierna.
            Afwerking van de GT-R is ook gewoon top, alleen heeft de 911 misschien mooiere materialen vooral de Porsche 911 991
            Qua luxe hink ik op twee gedachten, de GT-R is gewoon een hardcore sportwagen. Van de 911 zijn er zoveel varianten die variëren van comfort tot het meest uiterste. Het mooiste is dat de GT-R in staat is om met (bijna) elke 911 te concurreren.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              7 februari 2013 om 17:59

              @agera: De GTR is geen hardcore sportauto. Navi, 4×4 en allll die andere meuk zorgt zeker voor 3-400kg. Sloop al die meuk er maar is uit. Dan heb je iets wat in de buurt komt.

              Login om te reageren
              • rufctr01 zegt

                7 februari 2013 om 19:34

                @E34M5Touring: en ik vraag mij af hoe al die computers in de GTR over 5 jaar zijn. Ik vind de GTR geweldig, ik heb meer vertrouwen in de 911.

              • E34M5Touring zegt

                7 februari 2013 om 20:18

                @rufctr01: Beide zijn niet mijn ding moet ik zeggen. Ik zou toch elders gaan shoppen.

              • lincoln zegt

                7 februari 2013 om 21:00

                @rufctr01:

                de 911 is net zo hard een playstation .. punt uit ..

              • salberts93 zegt

                7 februari 2013 om 22:59

                @rufctr01: in het geval van een Nissan hoef je je daar niet te veel zorgen over te maken denk ik die zijn over het algemeen wel betrouwbaar, die jappies

              • salberts93 zegt

                7 februari 2013 om 23:01

                @E34M5Touring: hij is hardcore maar wel op een manier dat een gemiddelde bestuurder al een hele hoop uit kan halen, hij lijkt mij altijd wel iets meer op hard rijden afgesteld dan een basis 911, maar dat is juist waarom ik dol ben op die 911

              • E34M5Touring zegt

                8 februari 2013 om 09:18

                @salberts93: Hij is niet hardcore. Een hardcore sportauto is een Ariel Atom of Radical. Of zo’n Caterham. Een stoel, een stuur, 4 wielen en een motor. Geen launch control, navi, automaat etc etc. GTR is gewoon een hele snelle GT, die dankzij 4.000 computers op een circuit gehouden wordt waardoor hij daar ook geen flater slaat. Knap stukje techniek maar ongeveer zo hardcore als Andre Rieu.

            • lemans96 zegt

              7 februari 2013 om 18:04

              @agera: Ik ben gek op GT-R’s(alle versies) maar, in vergelijk met de 911, verliest ie ’t alleen al op pure vormgeving. Het lijnenspel van de 911 is nu eenmaal één van de mooiste die ooit verzonne zijn. En dan begin ik nog niet over hoe succesvol dat apparaat in de racerij is geweest(en nog steeds is…)

              Login om te reageren
            • lincoln zegt

              7 februari 2013 om 20:58

              @agera:

              LOL .. hardcore “sport”wagens ..

              Login om te reageren
        • flippert zegt

          8 februari 2013 om 21:27

          @agera: wat is in godsnaam een Gtr?? Nooit van gehoord..

          Login om te reageren
          • agera zegt

            9 februari 2013 om 10:50

            @flippert: Nissan GT-R ? je weet wel die de 911 pest :)

            Login om te reageren
    • agera zegt

      7 februari 2013 om 15:33

      @lemans96: De Nissan GT-R bedoel je?

      Login om te reageren
      • Jansen zegt

        7 februari 2013 om 15:34

        @agera: euh… bijvoorbeeld

        Login om te reageren
  2. mout zegt

    7 februari 2013 om 13:06

    Ongeveer dezelfde ontwikkeling over de jaren als die van mijn schoonmoeder.

    Login om te reageren
    • audiworker zegt

      7 februari 2013 om 13:19

      @mout: dan heb jij vast hele knappe schoonmoeders? ;-)

      Login om te reageren
      • mout zegt

        7 februari 2013 om 13:35

        @audiworker: Eentje.
        En die heeft tussen ’63 en nu de volgende ontwikkeling doorgemaakt:
        Plompe voeten en dikke enkels.
        Een ruimschoots dubbel zo dikke kont.
        Heupen waar je makkelijk een tweede spiegel op kunt zetten.
        Wat ‘lijnen’ waren, zijn ‘rondingen’ geworden.
        Nosejob.

        Knap alleen, dat de 911 maar 32% zwaarder is geworden in die tijd.

        Login om te reageren
        • MC959 zegt

          7 februari 2013 om 16:31

          @mout: 32% zwaarder maar wel ook meer dan 300% krachtiger, niet slecht voor een oldie

          Login om te reageren
  3. Jansen zegt

    7 februari 2013 om 13:07

    Dat die motor op de verkeerde plek zat was ook al voor de 911 bij Porsche zo…

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      7 februari 2013 om 13:19

      @Jansen: Elk jaar iets zwaarder, maar rijdt steeds beter en lekkerder?

      Login om te reageren
      • Jansen zegt

        7 februari 2013 om 13:21

        @dondeboer: Aan deze discussie ga ik niet weer mijn vingers branden.

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          7 februari 2013 om 14:18

          @Jansen: Verstandig :)

          Login om te reageren
  4. ferrari94tr zegt

    7 februari 2013 om 13:08

    De 997 gt3 blijft toch mijn favoriet.

    Login om te reageren
    • salberts93 zegt

      7 februari 2013 om 22:57

      @ferrari94tr: vast niet lang meer, zodra de 991 GT3 komt worden we verwend!

      Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    7 februari 2013 om 13:12

    ik zie het verschil ..

    de 1 heeft 1 spiegel en de andere 2 ..

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      7 februari 2013 om 13:35

      @lincoln: Flauw hoor tss….

      Login om te reageren
    • pier zegt

      7 februari 2013 om 14:20

      @lincoln: ik wou zeggen hij is breder geworden en heeft ledjes gekregen, maar was ik dus bijna die spiegel vergeten ;P

      Login om te reageren
  6. midasracer zegt

    7 februari 2013 om 13:15

    Gefeliciteerd Porsche. Blijft een topprestatie om van een fout concept een succesvolle sportauto te maken en dat vol te houden.

    Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    7 februari 2013 om 13:18

    Gezien het feit dat dit een icoon is geworden en geen flop, én dat het een benchmark is in de autowereld qua rijgedrag, kun je inderdaad niet meer spreken over “motor op de verkeerde plek”. Je kunt hooguit zeggen dat de motor op een ongebruikelijke plek zit.

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    7 februari 2013 om 13:26

    Gefeliciteerd, 50j faceliften is maar weinig mensen gelukt. Laat staan automerken.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 februari 2013 om 14:26

      @E34M5Touring:

      en eerlijk is eerlijk .. de laatste is by far de schoonste ..
      want er zijn in die 50 jaar ook een zwik gedrochten gemaakt ..

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        7 februari 2013 om 14:34

        @lincoln: Nou, heel eerlijk gezegd heb ik helemaal niks met de 911. Ik vind het echt de Golf TDI van de sportwagens. En ja, het zal allemaal fantastisch rijden en veel beter dan alle anderen, maar ik word er niet warm of koud van. Je hebt wel gelijk. De laatste is wel de strakste van het geheel. Maar die is ook nog niet bevuild met enorme Turbo/GT2RS heupen en spoilers.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          7 februari 2013 om 19:37

          @E34M5Touring: of een oude 911 met nieuwe techniek.

          http://youtu.be/fJQ4hQSusjE

          Login om te reageren
    • Hupke zegt

      7 februari 2013 om 14:50

      @E34M5Touring:

      Goh Madonna is anders ook wel goed opweg.

      Login om te reageren
  9. ThomasBol zegt

    7 februari 2013 om 13:26

    Een 356 heeft de motor toch ook achter de achteras?!

    Login om te reageren
    • Jansen zegt

      7 februari 2013 om 13:34

      @ThomasBol: Ja, en een kever ook

      Login om te reageren
      • ThomasBol zegt

        7 februari 2013 om 14:15

        @Jansen: dus was het concept “motor achter de achteras” in 1963 geen wereldprimeur..

        Login om te reageren
    • midasracer zegt

      7 februari 2013 om 13:55

      @ThomasBol: en de Renault Alpine.

      Login om te reageren
      • Jansen zegt

        7 februari 2013 om 14:11

        @midasracer: Maar dat is dan weer geen Porsche

        Login om te reageren
      • Jansen zegt

        7 februari 2013 om 14:14

        @midasracer: net zoals de Simca 1000 geen Porsche is, en de Renault Dauphine, 8 of 10, Skoda 120 ook niet. En ook geen Tucker, en al helemaal geen Tatra, want die heeft het allemaal bedacht. Fedinant Porsche was gewoon een jattert.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          7 februari 2013 om 14:23

          @Jansen:

          neeeeee .. alsjeblieft ..
          niet dat soort gezeik gaan aanwakkeren ..

          komen alleen maar wikipediawijsheidkneuzen op af om “geschiedenis les” te geven ..

          Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          7 februari 2013 om 14:24

          @Jansen: Chevrolet Corvair.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            7 februari 2013 om 16:32

            @E34M5Touring:
            De nuova cinquecento…. Beter bekend als de oude 500 en zo nog een zwikkie ouwe Fiats zoals de wonderschone 850 spyder.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              7 februari 2013 om 17:06

              @jrk68: Toch was het enkel de Corvair die het rauwe gevaar van die eerste 911’s perfect wist na te bootsen. Unsafe at any speed weet u nog :)

              Login om te reageren
        • Hupke zegt

          7 februari 2013 om 14:25

          @Jansen:

          En de eerste middenmotor heeft iedereen afgekeken van cooper zeker,…

          Was gewoon hoe de wagens toen gebouwd werden en porsch is blijkbaar, nooit van plan geweest om met de tijd mee te gaan.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            7 februari 2013 om 14:36

            @Hupke:

            grote vraag is ..

            van wie heeft Karl Benz het ooit afgekeken ??

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              7 februari 2013 om 14:40

              @lincoln: Van Klazien uit Zalk.

              Login om te reageren
            • Hupke zegt

              7 februari 2013 om 15:32

              @lincoln:

              De lijst is redelijk lang vermoed ik, vandaar dat wanneer je van voldoende mensen afkijkt men het bedenken gaat noemen.

              Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              7 februari 2013 om 16:34

              @lincoln:
              Dat was wel de eerste met middenmotor….

              Login om te reageren
          • salberts93 zegt

            7 februari 2013 om 22:55

            @Hupke: Porsche is eigenwijs geweest en heeft wat mij betreft gelijk gekregen, ze zijn nu de enige die een motor achterin aanbieden en de 911 is de nadelen daarvan in de loop der tijd geelimineerd, en de voordelen van een hoop tractie op de achterwielen en een unieke rijervaring zijn behouden

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              8 februari 2013 om 00:17

              @salberts93:

              Nadelen zijn niet geëlimineerd, ze hebben er oplossingen voor gevonden.
              Nu was de 911 best een goed ontwerp voor z’n tijd. Toen was dat nog normaal een motor vanachter.

              Nu is dat voorbijgestreefd. De Turbo zit quasi op de limiet van wat mogelijk is. Die moet telkens maar breder en langer worden om nog sneller te kunnen gaan.

              Nu als ze verder waren gegaan van wat een goed en simpel basis ontwerp was…
              Wie weet waar ze dan hadden gezeten met hun daily-drive sportscar?

              Ik bedoel beeld je een combinatie in van de audi R8, lotus evora en een nissan gt-r oid.

              Ik wil maar zeggen…

              Login om te reageren
              • StijnB zegt

                8 februari 2013 om 09:20

                @Hupke:
                Welke wagen wordt niet breder en langer? De 911 nog steeds in véél beperktere mate dan de concurrentie. Een gewone Carrera of Carrera S is nog steeds slechts 1,8m breed. Een Focus is zelfs reeds breder…

  10. jonkie zegt

    7 februari 2013 om 14:01

    Volgens mij was de 996 de spiegelei-porsche, correct me if I’m wrong…

    Login om te reageren
    • bungabungastig zegt

      7 februari 2013 om 14:26

      @jonkie: Hierna “volgen” de 996, de 997, en de 991.

      Login om te reageren
  11. quattromeister zegt

    7 februari 2013 om 14:02

    Mooiste merk dat er is (samen met Audi). De Porsche carrera RS 3.0 blijft toch wel een van m’n favorieten, wat een beest.

    Login om te reageren
  12. kapiteinaudi zegt

    7 februari 2013 om 14:07

    Wat een heerlijke auto de 911, altijd al geweest en het zal altijd zo blijven.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      7 februari 2013 om 14:25

      @kapiteinaudi: Altijd al geweest…… Not quite

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        7 februari 2013 om 15:32

        @E34M5Touring: klopt, de oudere 911-jes waren behoorlijk staart lastig! Je stond er zo mee achterstevoren.

        Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    7 februari 2013 om 14:18

    Ik ben geen 911 man. Aangezien ik niet van plan ben van erin rond te rijden gaat het mij dus puur om het uiterlijk en dan moet ik zeggen dat de 933 en de 964 (turbo) in mijn ogen de aller mooiste zijn.

    De 993 heb ik anders wel leuke herinneringen aan maar mooi vind ik hem zeker niet.

    Login om te reageren
  14. vwpolo zegt

    7 februari 2013 om 15:30

    pracht bakken doe ze allebei maar

    Login om te reageren
    • salberts93 zegt

      7 februari 2013 om 22:51

      @vwpolo: ideaal natuurlijk, de 991 voor dagelijks gebruik en de oude op speciale gelegenheden en als het droog is ^^

      Login om te reageren
  15. rufctr01 zegt

    7 februari 2013 om 15:33

    En wat is het toch eeuwig zonde dat het nu onder VAG valt. De 911 blijft grandioos mooi en tijdloos om te ien.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 februari 2013 om 15:59

      @rufctr01: voor een merk dat haar hele bestaan aan Volkswagen dankt is er geen betere plaats dan onder de fijne veilige VAG paraplu.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        7 februari 2013 om 16:06

        @mashell: keep on dreaming. Porsche was een stevig en stabiel bedrijf, de Cayenne heeft het merk gered. Nu hopen dat VAG niet teveel grip gaat krijgen en zich niet gaat bemoeien met de 911. Zeker geen VAG onderdelen op een 911 schroeven, dat zal allemaal kapot gaan. Ze staan er nu al niet goed voor met hun kwaliteit.

        Login om te reageren
        • salberts93 zegt

          7 februari 2013 om 22:51

          @rufctr01: ik denk dat zolang Porsche z’n werk goed doet, wat ze de laatste 40 jaar nooit niet gedaan hebben, dat je je over de sportauto range van Porsche geen zorgen hoeft te maken, maar ze willen groeien en onder VAG kunnen ze een hoop onderdelen lenen voor dingen als de Macan, en de volgende Cayenne en die kleinere Panamera, en dat sportauto-ding wat onder de Boxster moest komen. Maar ik las in Top Gear dat ze voor de Macan de Q5 hadden gepakt en dat Audi zelf niet kon geloven hoeveel er aan veranderd was door Porsche, natuurlijk kan dat overdreven zijn voor de commercie maar ze zullen wel het een en ander veranderen.

          Login om te reageren
  16. ej20g zegt

    7 februari 2013 om 16:23

    50 jaar ontwikkeling. Zoveel veranderd en toch hetzelfde. Zowel de eerste als laatste generatie zijn prachtig net als alle generaties ertussen. De neus van de 996 was een kleine misstap maar dat hebben ze mooi opgelost met de komst van de 997. Het blijft een fantastisch model, de 911. Diep respect voor Porsche voor het maken van de beste sportwagen allertijden!

    Login om te reageren
  17. mgmgb zegt

    7 februari 2013 om 16:27

    Hoe mooi ze ook zijn, zelfs met mijn 98pk sterke en in basis even oude MG rijdt ik klassieke Porsches er puur op hun belabberde wegligging makkelijk uit. Ze zijn mooi en kwalitatief super, maar het zijn geen lekker sturende sportwagens. Of je moet een auto op de weg houden als sport zien.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      7 februari 2013 om 16:35

      @mgmgb: dat was toen der tijd inderdaad de uitdaging. De eerste modellen staan er inderdaad ook om bekend dat ze listig zijn. Ergens ook best jammer dat er van de oude MG geen doorontwikkeling is gekomen.

      Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      7 februari 2013 om 18:47

      @mgmgb: Daarom zijn en waren het dus ook de beste ‘sport’wagens. Zowel op de weg, als op het circuit. Daarom veegden die 911’s, ook destijds al, de vloer aan met die achterhaalde MG’s.
      Staat verder buiten kijf dat je wel moet kunnen autorijden als je een klassieke 911 aanschaft. Enkel de centen voor de aanschaf zijn daarvoor niet genoeg…

      Login om te reageren
  18. mmot05 zegt

    7 februari 2013 om 17:30

    De nachtmerrie van alle natuurkunde leraren

    Login om te reageren
  19. ropbp zegt

    7 februari 2013 om 17:42

    Hele leuke foto’s dit. En erg knap van Porsche dat je zelfs na 50jaar het DNA van het origineel terugvindt in het meest recente model.

    Login om te reageren
  20. bmwpowerm5 zegt

    7 februari 2013 om 18:30

    z’n oude porsche is echt gaaf die is nog gebouwd van echte materialen z’n nieuw model zit rondom in de tupperware

    Login om te reageren
  21. Larrs zegt

    7 februari 2013 om 18:56

    Ik ga toch voor het oudje, al heeft de nieuwe een mooiere kont.

    Het geluid van beide modellen zou ik ook wel eens willen horen. Een 1 op 1 vergelijking. Ik stem alvast voor het oude model.

    Login om te reageren
  22. p993 zegt

    7 februari 2013 om 20:56

    De 993 spreekt mij het meest aan. Daarom heb ik er een paar jaar geleden een gekocht en zoooo blij mee; die gaat noooooit meer weg.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      7 februari 2013 om 23:45

      @p993: precies goed, nóóit meer wegdoen. De mooiste 911 in mijn ogen, naast de oude dan, die zijn op hun eigen manier erg mooi. Ik zal er nooit een aanschaffen maar dat heeft meer te maken met het feit dat mijn hobby auto ook gelijk mijn dagelijkse auto moet zijn (voorlopig tenminste) en dan blijft de Subaru toch de enige goede keuze voor mij (buiten het feit dat 993’s natuurlijk duur zijn). En mocht ik ooit een weekend auto zoeken (Subaru als daily) dan wordt dat een Skyline BCNR33 GT-R. Geen idee waarom want de 993 vind ik mooier, misschien door het potentieel dat makkelijker te benutten is (500 pk/600 Nm maximaal met standaard binnenwerk) en het feit dat ze rechts gestuurd zijn. De 993 is natuurlijk ook met het stuur rechts te krijgen, maar dat is niet hetzelfde.

      Anyway, ik ben een beetje afgedwaald. Veel plezier met je 993, keep it in mint condition!:)

      Login om te reageren
  23. salberts93 zegt

    7 februari 2013 om 22:46

    aaah heerlijk die 991, als ik die ooit in mn leven heb is t compleet!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North