Tijdens onze test van de MX-5 spraken we onze verbazing al uit dat er zo weinig betaalbare roadsters zijn. Het lijkt of Renault onze gebeden heeft gehoord; zij plannen een opvolger voor de Renault Sport Spider.
Volgens AutoExpress heeft Renault (nog steeds) serieuze plannen om een nieuwe roadster op de markt te brengen. Het model zou een boegbeeld moeten vormen voor de RenaultSport range.
De styling zou worden gebaseerd op het Wind concept (meer foto’s) wat al in 2004 op de autoshow van Geneve werd getoond. De nieuwe Roadster moet een praktischer auto worden dan de Sport Spider, die in eerste instantie niet eens leverbaar was met een voorruit.
In ieder geval zal Renaults nieuwe cabrio worden aangedreven door viercylinder motoren met als topper de 197 pk sterke 2.0 liter viercilinder die we kennen uit de Clio.
David zegt
Als dit de nieuwe Spider moet worden….dan vrees ik het ergste. De 1e Spider van Renault was ook niets. En profil lijkt het nergens op. Alle 3 de foto’s komen niet positief over op mij
Frank zegt
Jammer dat hij zo lelijk is :P
Japie zegt
Potentiele vrouwenauto,….maar niet verkeer om naar te kijken,…
Pieter-Jan zegt
Wat een gedrocht.
3-serie zegt
Renault doe eens gek: Motor voorin met aandrijving op de achterwielen. Mischien kunnen jullie iets bij Nissan hiervoor lenen.
Wel even de auto bij voorkant en achterkant beetpakken en er een sterke ruk aan geven. Nu lijkt hij te kort voor de belijning.
Verder, Renault laat die wind uhh voor zover ie is
sven zegt
Dit is dan ook het prototype , seriemodel zal er weinig mee te maken hebben !
Robert zegt
Nog ff het modellenbeleid doorzetten, geen aandacht geven aan kwaliteit, en Renault kan weer aan de staatssteun. (of mag dat niet meer van Europa?)
Antoine zegt
Mooi dat ze met een betaalbare roadster willen komen maar dan wel even opnieuw naar de tekentafel want dit ziet er echt niet uit!!!!!!!!!!!!
marcel zegt
Wie gaat Renault nou eindelijk eens wakker schudden?
Hebben ze daar de designers geruild met Nissan, die immers in de zelde groep vallen?
Bij Nissan hebben ze immers tegenwoordig MOOIE autos, maar bij Renault is alles wat nieuw op de markt komt gewoon spuuglelijk!
De nieuwe Laguna, de nieuwe Twingo en nu dit ding ook al: ze hebben allemaal zo’n niets zeggend blote billen gezicht gekregen wat we vroeger alleen maar uit Japan kenden!
Toch maar een Nissan aangeschaft dan???
H.J. Vaesen zegt
Wacht even Marcel. Mooie auto’s bij Nissan? Ah ja wacht, de Primera. Plaatje. Sorry, van nagenoeg ieder merk kan ik iets waarderen, bij Nissan qua ontwerp niet.
Nissan USA is een geheel ander verhaal!
3-Serie zegt
En dit was dus de eerste Laguna (concept uit 1990):
Jonas zegt
Moete we nu blij zijn?
We zullen wel zien wat het geef zeker, eens een fransman altijd één zeker
Markus zegt
Aaaaaaaaaaaah wat een lief lelijk eendje! Met nadruk op lelijk!
Jan zegt
Ja het klopt- Een echt vrouwenmodelletje, mijn vrouw wil er eentje!
Dat doet de deur dicht- Ik ga scheiden!
DAT zegt
Het hele voorkomen van de Renault Wind lijkt wel op een electrische auto.
Door de gesloten voorzijde misschien.
Zoiets als de Venturi:
dude zegt
het lijkt wel op een go-car, met trappers voor de klein mannen.
Mairsil zegt
Misschien heb ik een rare smaak, maar ik vond dat Wind concept toen hij nieuw was al spectaculair mooi, en vind dat nog steeds. Hoogstens mogen de koplampen wel iets bijgetrimd, zijn nu wel erg enthousiast. Verder vind ik hem heerlijk clean, zonder allerlei creatieve vouwen, deukjes en lijntjes over de zijkant.
Ik maak me wel zorgen over de technische invulling, hoop dat het meer als een MX-5 wordt, en niet als een Barchetta.
Michiel, roep jij eens iets over het design van de concept. Klopt het uit een pro-oogpunt een beetje?
DRU zegt
Neee! It sucks ass! Die ogen zijn niet ok.
Mikeee zegt
Kijk, ik gun Renault best een “break” met de slechte resultaten van de laatste tijd maar eerlijk gezegd kan ik maar 2 modellen opnoemen die mij bijgebleven zijn als “mooi”, namelijk de Clio I en II en Safrane I en II.
Verder vind ik de toekomstige Laguna ook redelijk geslaagd (i.t.t. velen hier ;) ).
[U vult aan/corrigeert mij zo u wilt]
Zomaar off the top of my head hè… als Renault de Miata/MX-5 wil gaan beconcurreren dan moet het model in ieder geval voldoen aan:
* 50/50 gewichtsverdeling
* laag zwaartepunt
* lage massa (
Mikeee zegt
Oeps, stuk tekst na de is-kleiner-dan-teken viel weg. Bij deze alsnog:
—————-knip—————————
1100 kg.)
* RWD
* betrouwbaar (!!)
* mooi (? valt over te twisten, dit ziet er IMO niet uit)
mark2 zegt
Renault doe eens een keer niet zo eigenwijs en kom eens met iets fatsoenlijks. En dan bedoel ik een echte sportwagen waar je de link met de f1 kunt maken en niet weer een roadster. Dus geen vrouwen auto. Ik denk dat ze gewoon niet durven. En als je dan toch met een roadster komt, kom dan met iets spectaculairs zoals het laguna prototype uit 1990 waar 3 serie het over heeft.
naish zegt
Renault, laat je nu een inspireren door de Alpine. Maak daar eens een nieuwe opvolger van.
Beau92 zegt
Lelijk, Lelijk en nog een keer lelijk. Er valt echt niets over te zeggen qua design dat positief is. Het is net zo’n autootje die je voor een klein kind koopt. Echt vreselijk.
Y. zegt
Hoe dat concept eruit ziet is natuurlijk volstrekt oninteressant voor het eindresultaat. Tenzij je oppervlakkig bent en alleen maar ‘lelijk!’ wilt roepen.
Wat ik nou zo graag zou willen weten: voor- of achterwielaandrijving?
LC zegt
@3-Serie
Wat is de voorkant?
3-Serie zegt
@ LC, sorry de foto’s zijn van niet zo’n beste kwalitieit ;-)
Mischien dat een foto van opzij wat licht doet schijnen, schrik niet! (ook niet zo’n goede foto trouwens)
3-Serie zegt
Om dan de smaakpappilen te testen, de toekomstige Laguna Coupe….(photoshopje, die ik eigenlijk wel geslaagd vind)
LC zegt
@3-Serie
Het was sarcastisch bedoeld ;)
Het is wel aan de lage kant, voor lange mensen is dit een ramp.
3-Serie zegt
@ LC, weet ik….;-)
Leozonderdeo zegt
een zeepje op wielen
Jan zegt
My God Geeeeeeeeeeuw- Wat is die Laguna saaaaaaaaaaiiiiii !!!!!! Bedankt Mikeee daardoor vind ik die Spider nu wel meevallen. Scheiding wordt nog even uitgesteld.
phantom zegt
beetje dodge demon achtig
Zet Viah zegt
Gewoon erg mooi, HA! (zie er wel beetje Z4 in, prachtbak.
Mikeee zegt
@ Jan: you’re welcome ;)
@ Phantom: Als je de tupperware Demon bedoelt: ik zie de gelijkenissen enigszins wel ja. Bwahahaha *subtiele hint voor Dodge*
Overigens is dit de originele (en enige juiste) Dodge Demon:
Heersend!
Y. zegt
Waardeloze Amerikaanse grafbakken, zoals alles uit die hoek gespeend van iedere finesse en subtiliteit. Bah.
Dink zegt
Mwah . . . niet echt my cuppa.
Dit wel:
keijer zegt
Mikeee: de clio III vind ik de mooiste in zn klassen de golf zo standaart. de corsa te lelijk. Espace niet de mooiste maar zeker wel de practiece en de grootste in zn klassen!!!!
dus ik zeg kom maar op met je cabrio.
eerst de twingo cabrio clio Grand Tour en de laguna Grand Tour en Coupe.
(vergeet de twingo RS niet)
de sjonnies zegt
Waarom maken alle ontwerpers van de moderne roadsters toch dezelfde fout?
Van de achterkant van het portier naar de wielkast van het achterwiel zijn al die moderne Roadsters veel te kort, duw daar zo’n 15 – 20 centimeter plaatwerk in en je krijgt een Roadster a la TR6 of MG-B/C.
Kijk mar naar dat gedrocht van een Z4, daar zit totaal geen ruimte tussen de deur en de wielkast waardoor het een gedrongen gedrocht is.
En maak in er in vredesnaam een simpele shake, rattle en roll roadster van, zonder ESP, ABS, B&O,VVD en SOA,EVO, AH en COC; een Roadster moet ballen hebben en nare eigenschappen !
Mr zegt
Mening: lelijk
Feit: Franse autos zijn gewoon lelijk.
Tom zegt
@ de sjonnies
Zonder hulpsystemen, lekker handig voor dagelijks gebruik nietwaar… Oké een auto waarbij je alle systemen desgewenst kan uitschakelen! Maar écht zonder is geen goed idee hoor…zelfs onverantwoord
VivelaFRANCE zegt
@ Mr
Uuh, wat! Franse auto’s lelijk, non, non! En by the way, die Renault is prachtig! Nog steeds voor herhaling vatbaar: Vive la FRANCE!
lincoln zegt
ik denk dat de miatta voor de eerste 5 jaar helemaal geen concurentie gaat krijgen..
Citrofiel zegt
Ehm, in Autoweek (srry) staat dat die Twingo CC de soort opvolger van de SpSp wordt. Het wordt een sportievere CC dan de bestaande kleintjes, in die zin… :?
Andre zegt
Ok… de eerste Renault Spider was lelijk..
Toch was hij op het circuit sneller dan de Lotus Elise, Opel GT etc etc…..
Kortom… wij verwachten van Renault niets minder dan 1 seconde sneller op welk circuit dan ook (zie de tests van de Megane F1 en de Clio F1 door TopGear)…..
Hmmm………. eigenlijk is die nieuwe spider daar helemaal niet voor bedoeld……….
Ok… laat Renault nu eindelijk eens een autootje maken wat langzamer is dan de Duitse concurrentie…………
xx
Andre zegt
Het is maar goed dat smaken verschillen. Over Franse auto’s kun je in het algemeen 1 ding zeggen wat absoluut zeker is…. namelijk.. ze trekken geen foute types met een verkeerde uitstraling aan. Die gaan namelijk voor de Golf, A3, BMW 3, A4 etc etc.
Mijn advies… kijk gewoon rond en schat het niveau in van de Duitse rijder en de Franse rijder…….
Enne… met Duitse rijder bedoel ik niet die die een nieuwe BMW, Audi of Mercedes kunnen betalen maar juist die types die hun status proberen op te vijzelen met auto’s van voorgenoemde merken van meer dan 3 jaar oud.
Nog een aanvullende tip voor desbetreffende rijders… Het gevoel van eigenwaarde zit tussen je oren en niet in je auto… !!