• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In 2 seconden op 100 km/u met de Rimac C_Two

Auteur: RubenPriest, gepost 8 maart 2018 om 13:49 – 25 Reacties

In 2 seconden op 100 km/u met de Rimac Concept Two
De Kroaten zijn niet gek.

Hij is verbluffend snel en niet verbluffend lelijk. Rimac laat zien dat elektrische auto’s geen afschuwelijke hokken hoeven te zijn. In Genève laat de Kroatische autobouwer de nieuwe C_Two zien. De elektrische supercar overtreft het oude model en maakt op elk vlak een diepe indruk.

De C_Two doet 0-100 in minder dan twee seconden en de topsnelheid ligt op 412 km/u. De auto heeft qua ontwerp een heel eigen design gekregen. Persoonlijk zie ik er wat van Koenigsegg in terug. Echter, in plaats van een dikke geblazen V8 doet Rimac het met pure elektropower. De body is volledig uit carbon opgetrokken en wat je ziet is een compleet nieuwe auto. Ondanks het feit dat Rimac een kleine autobouwer is, hebben ze niet de Concept One als basis genomen. Dat is bij andere autofabrikanten wel anders, kuch, Spyker.

Als buitenbeentje weet Rimac nog niet zoveel aandacht te trekken als bijvoorbeeld Koenigsegg of Bugatti. De stille jongetjes van de klas kunnen echter het meest verrassend uit de hoek komen. Vraag dat maar aan Richard Hammond. Hou deze autofabrikant dus in de gaten!

Ook interessant!

  • Dit is de Rimac C_Two in het echt (video)
  • Man in Rimac Nevera doet 232 km/u op 90-weg
    Man in Rimac Nevera doet 232 km/u op 90-weg
  • Rimac maakt de Nevera lekker smerig
  • BREEK: Rimac neemt Bugatti over

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, C_Two, Elektrisch, geneve, geneve-2018, rimac

Vorig bericht: « Open records breken met de Huracán Performante Spyder
Volgend bericht: Mansory maakt een zieke Rolls-Royce Phantom »

Lees Interacties

Reacties

  1. marklevinson zegt

    8 maart 2018 om 13:55

    Wat misschien nog ontbreekt is goede marketing en een visionair. Kan iemand Rimac niet in contact brengen met Victor Muller?

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      8 maart 2018 om 14:25

      @marklevinson: Voor Rimac is dit volgens mij voornamelijk een showcase. Het bedrijf erachter heeft veel kennis van accu systemen e.d. Dit is om te laten zien wat ze kunnen, en dat moge duidelijk zijn.
      Maar ze hebben verder niet zoveel aspiratie om het groot te maken in de automarkt geloof ik.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        8 maart 2018 om 14:29

        @fanboy: Yup. Rimac levert bijvoorbeeld ook het de accutechniek van de Aston Martin Valkyrie en Valkyrie AMR Pro.

        Login om te reageren
      • Onehp zegt

        8 maart 2018 om 15:39

        @fanboy: ja en ja, al zullen ze itt de eerste van deze wel een 150st maken en laatst dat ik las (gisteren) zijn er al 30 verkocht.

        Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      8 maart 2018 om 14:57

      @marklevinson: jij wil rimac deaud hebben?

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        8 maart 2018 om 15:16

        @lekkaah: Spyker doet het nog hoor ?

        Login om te reageren
        • porsche928 zegt

          9 maart 2018 om 00:20

          @gulli: net zoveel als iemand die 5 jaar in coma ligt.

          Login om te reageren
  2. imarinos zegt

    8 maart 2018 om 14:00

    Ziet er goed uit en wat een brute prestaties!

    Vraag me af hoe lang hij dat volhoudt.

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      8 maart 2018 om 14:52

      @imarinos: Zeker bruut die prestaties maar ik vraag me ook af of hij 10 keer kort achter elkaar in 2 seconden van 0 naar 100 doet. Dan zal het accusysteem erg heet worden en de elektronica ingrijpen door de output terug schroeven, anders brand de boel af.

      Login om te reageren
      • tjongejongejonge zegt

        8 maart 2018 om 15:09

        @dirkv: waarom zou je 10 keer achter elkaar van 0 naar 100 willen gaan? Het is een auto om van a naar B te gaan.

        Login om te reageren
        • dirkv zegt

          8 maart 2018 om 16:03

          @tjongejongejonge: Omdat dat leuk is in een snelle wagen.
          En deze auto is niet gemaakt om van A naar B te rijden maar om van A naar A te rijden en daar plezier in te hebben.

          Login om te reageren
        • tvr1974 zegt

          8 maart 2018 om 16:03

          @tjongejongejonge: Van A naar B met een Hypercar? ik denk dat zo’n auto meer ontworpen wordt voor t circuit. Lijkt me sterk dat mensen hier van AMS naar Hoofddorp en terug gaar rijden…

          Login om te reageren
          • toyotaprius zegt

            8 maart 2018 om 17:14

            @tvr1974: waarom niet! Ik doe het dagelijks met mijn Prius

            Login om te reageren
            • dawwg zegt

              8 maart 2018 om 17:35

              @toyotaprius: Je Prius is dan ook een verschrikkelijk saai & lelijk hybride-hok dat het slechtste van beide werelden combineert en zeker geen hypercar … /excuse my French

              Login om te reageren
            • renegade zegt

              8 maart 2018 om 23:12

              @toyotaprius: ik geloof idd zo onderhand wel dat jij het dagelijks met je Prius doet… ;)

              Login om te reageren
  3. bluetiger99 zegt

    8 maart 2018 om 14:04

    https://drivetribe.com/gallery/ay8WGdg_SvmZBVgU6p1NKA?mid=UjXkQwJtTBaWKD0hrDWeNw

    En ze hebben humor! Hill Climb brandblusse aanwezig

    Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    8 maart 2018 om 14:05

    Zou je er ook hillcmimbs mee kunnen doen?

    Login om te reageren
  5. michaelcorleone zegt

    8 maart 2018 om 14:07

    İk ben groot fan van de Rimac Concept One. De nieuwe de Concept Two vind ik vrij lelijk. De achterkant doet mij denken aan de i8 en Corvette.
    De Koenigsegg Regera vind ik toch vele malen mooier. Jammer had toch grote verwachtingen, zeker na de Concept One.

    Login om te reageren
  6. 123bat zegt

    8 maart 2018 om 14:40

    Yes, de terugkeer van de putdeksel velg!

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      8 maart 2018 om 14:53

      @123bat: Werpster velgen.

      Login om te reageren
  7. alcantara zegt

    8 maart 2018 om 16:45

    Gaaf, alleen een beetje karige uitvoering zo met die wieldoppen.

    Login om te reageren
  8. 9114life zegt

    8 maart 2018 om 17:15

    Velgen trekken op niks. Dacht op eerste foto’s dat ‘m ondergescheten was met duivestront. Bleek om spots (geen idee hoe ze dat in NL normen) te gaan…

    Login om te reageren
    • marklevinson zegt

      8 maart 2018 om 18:29

      @9114life: misschien handig voor de volgende keer om de vertaling mee te sturen. Het is nu maar een beetje gissen wat je zou willen zeggen en wat je hebt gezegd.

      Login om te reageren
  9. tuutertuuter zegt

    10 maart 2018 om 08:08

    Klein detail, wel waard om te vermelden: de auto haalt 0-100 in 1,8 seconden* met een Rolling start van 30 centimeter (1 goot)

    Login om te reageren
    • tuutertuuter zegt

      10 maart 2018 om 08:08

      @tuutertuuter: 1 foot natuurlijk, of een goot van exact 30 centimeter

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North