IMSA stort zich altijd met volle overgave op verschillende Lamborghini’s, en dan is de stap naar een Audi natuurlijk niet zo groot meer. Fanatiek als ze zijn hebben ze de RS6 een beurtje gegeven, met als gevolg 650 pk. Snoezige poging, leuk geprobeerd…
Hoewel, 4,2 seconden naar de 100 en 13,8 naar de 200 is nog altijd beestachtig snel. Naast de krachtkuur bestaat het IMSA-pakket onder andere uit een nieuw uitlaatsysteem, optioneel met andere eindsierstukken, en ultralichte 20″ velgen met centrale moeren; dezelfde die ze onder de Lambo’s schroeven. Optisch blijft de auto verder standaard, maar daar is toch ook niks mis mee.
Klassiekerrally zegt
*denkt weemoedig terug aan de tijden dat supercars onpraktisch waren en niet door je schoonmoeder gereden konden worden*
niels zegt
oké, nu gaat het bijna vervelen.
Dit is al de zoveelste “opgefokte” RS6 die voorbij komt.
maarja, dat is mijn mening hè :D
Groetjes,
Pino143 zegt
Ik zeg het niet vaak, maar deze aftermarket velgen vind ik nog wel wat hebben.
Ik kan begrijpen als iemand ze compleet lelijk vind, smaken verschillen namelijk.
Doe mij ze maar! (en die auto ook, btw)
Gr
a. zegt
alleen andere velgen en rest laten zoals het is!
cookingdave zegt
aftermarket upgrades komen bijna nooit tengoede van de wegligging, prestaties, garantie enz… rijplezier is waar het mij omdraaid, doe mij maar een “gewone rs6” !
Gregorius zegt
Een oproep:
Is er geen leuke autoblog bezoeker die ‘het aantal euro’s voor een extra pk op een RS6′ kan onderzoeken. Aangezien iedereen zomaar 50 tot 125 extra pk weet te vinden, kan dit nog wel interessant worden!
CSL zegt
De M5 is altijd nog sneller naar de 200!! En dat met 150pk minder!!
de Gpower doet dat zelfs onder 10sec!
dekster zegt
De nieuwe RS6 is zo saai, eigenlijk boeit die auto z’n snelheid mij niet…
De oorspronkelijke RS6 zag er totaal niet snel uit en had een dikke V8 en 5-traps automaat terwijl de nieuwe er wanabe-snel uitziet en een V10 heeft net zoals de M5…
Het is gewoon een stereotype snelle estate, maar die auto ontbreekt gewoon eigenheid.
Als je’t mij vraagt heeft de nieuwe RS6 gewoon een A6 met minderwaardigheidscomplex.
Ary zegt
650pk maar?
zo weinig?
Rogier zegt
waar zijn de ledjes gebleven bij deze? blijft vette bak trouwens
lincoln zegt
@Klassiekerrally .. dat is pure poezie ..
@Ruben Beaten .. reactie van de week ??
alex zegt
De nieuwe RS6 is een beetje het sletje van de autowereld heeh.
elke tuningcompany doet het ermee..
zielig voor dat ding!
maar enfin, kijk heel leuk hoor, 650 pk. maar zou ik hem naar Ziptuning brengen, krijg je 642 pk, en 789 Nm. is toch veel makkelijker! dan heb je dat ding binnen 2 á 3 dagen weer terug..
Jurrian zegt
haha, ze hebben dat rotding dus zo zwaar gemaakt dat iedereen vind dat die 600 pk te weinig is? audi FAIL!
Maargoed, aangezien audi’s allemaal voor het bumperkleef volk zijn zal dit ook wel in hun smaak vallen.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Klassierkerrally:
Helemaal mee eens!
Een snelle station, blijft een station…
Windhoos zegt
@Jurrian,
Dat ligt puur aan de bestuurder, veel komen helaas in handen van leasesletjes. Bij goedwillende liefhebber zul je dit veel minder zien, bij BMW en Mercedes is dat overigens net zo hoor. Is weinig aan te doen helaas….
Wel gave specs trouwens, velgen staan ook niet zo verkeerd. Heb welleens slechtere gezien onder de RS6 (die van ABT bv….)
Mika_Hakkinen zegt
pff 650 pk kom op jongens ik wil 800 pk in een rs6:D
jeroen zegt
het is inderdaad een beetje saai aan t worden al die rs6-en. is blijkbaar makkelijk op te voeren…. ze kunnen beter kijken welke het langste heel blijft.
Richard Brunsveld zegt
And Again.
Citrofiel zegt
Nóg eentje. Nóg meer tuners die zich moeten voeden aan het beperkte deel van het toch al beperkte aantal RS6-bezitters dat nóg meer wil…
Jesper zegt
Zoals ik bij de vorige onder-z’n-kont-geschopte RS6 al zei,
het lijkt wel de nieuwe GT-R als t op upgrades aankomt
@ Klassierkerrally: right on!!
Tommy zegt
Kunnen wie niet afspreken dat elke RS6 onder de 700 pk niet meer vermeld wordt? :P Lijkt me een stuk prettiger. Waarom gaan ze dit trouwens niet bij de sedan doen, die is dacht ik wel 200 kg lichter en veel mooier.
Windhoos zegt
@Tommy,
Omdat de nieuwe RS6 sedan (en ja, k’weet dat er wel al officiele foto’s van zijn, maar dat is weer een totaal ander verhaal) wellicht nog niet officieel uit is?……
Rotary zegt
FAIL! maar 650pk… pff…