Je wilt je stijlvol voortbewegen, maar hebt niet genoeg aan minder dan 700 pk? Dan kun je vanaf nu de Mercedes S63 AMG op je shortlist zetten.
Inderdaad, deze S-Klasse beschikt normaal gesproken over ‘slechts’ 585 pk, maar daar is eenvoudig en snel wat aan te doen door tuner IMSA. Zij kunnen de 5.5-liter twin-turbo V8 namelijk voorzien van een nieuwe ECU, zodat je met een vermogen van 720 pk eindelijk eens echt lekker gas kunt geven.
IMSA geeft geen andere cijfers vrij, maar we kunnen er in ieder geval vanuit gaan dat je sneller de 100 km/u haalt dan in een standaard S63 AMG. Die doet het in 4,4 seconden, dus je zult akelig dicht bij de vier seconden in de buurt komen.
We kenden IMSA tot nu toe vooral van hun Lamborghini-creaties, maar het uiterlijk van de S-Klasse hebben ze grotendeels ongemoeid gelaten. Ja, je krijgt een nieuwe koolstofvezel bodykit, 21-inch velgen en aluminium uitlaatsierstukken, maar IMSA houdt het stijlvol. Dat kunnen wij dan wel weer waarderen.
gieltj zegt
Gelukkig nog z’n uiterlijk behouden! Stijlvol!
eklasse zegt
Aan bumpers klooien bij een S is nooit goed.
eklasse zegt
Oja, en auto in een verkeerd perspectief photoshoppen ook niet.
gtwillem zegt
Ziet er heel behoorlijk uit, maar is ook niet heel erg anders dan de aanbiedingen van AMG en Brabus. En wat is er trouwens mis met een andere kleur dan zwart?
mcstradale8 zegt
Ziet er goed uit!
Dreke zegt
IMSA geeft geen cijfers vrij, ben benieuwd waar die ‘niet minder dan 700’ dan vandaan komt, maar best…
JordyS zegt
@Dreke: Ha, je hebt helemaal gelijk. De uitvoering van IMSA heeft 720 pk, heb het toegevoegd aan het artikel
kahraman11 zegt
Ster van de S-Klasse moet altijd boven op de motorkap zitten en niet in de grill!
phaeton zegt
Peurno jetsersss. Staan goed.
steef2 zegt
Hoe geknepen heeft AMG de motor dan? Dat je 135 pk extra eruit door een ECU…
pureturkish1 zegt
Lijkt zo erg op een c-klasse , maar die nieuwe s blijft prachtig !
toyotafortuner zegt
Wel erg lekker! En die sloffen maken hem af!
Jantje_555 zegt
en wat dan met de S65…