Seat boert klote op het moment, als ik mij even plat mag uitdrukken. Het idee van “auto-emoción” zijn ze kwijt en we vroegen vorige week ook al af of er een koper zou zijn voor het Spaanse merk. Topman Bernd Pischetsrieder van moederbedrijf Volkswagen heeft nog vertrouwen dat het met de nieuwe modellen weer goed moet komen. Eén van deze modellen is de nieuwe Toledo.
De Spaanse editie van Car And Driver, maakte een impressie van de nieuwe Toledo met een Alfa kontje. De impressionist heeft in ieder geval begrepen dat de huidige Toledo met z’n rare reet alles behalve een kaskraker is. De nieuwe Toledo staat voor 2008 op de agenda, dus er zullen tot die tijd nog wel wat impressies (en natuurlijk spyshots) verschijnen. Laten we hopen dat Bernd Pischetsrieder gelijk krijgt en het met Seat weer goed komt. (via: motorpasion.com)
Robin zegt
Jawel komt wel goed, nieuwe modellen echt wel mooi…
Floef zegt
Meer foto’s AUB? De velgen zien er wel leuk uit, maar ik vind vanaf de zijkant gezien de voorkant niet bij de achterkant van de auto matchen, jullie?
verder wel mooie lijnen, alleen die te hoof uitkomende achterkant verpest het!
ik ben geen fan van dit model!
robert zegt
deze toledo ziet er al 100 keer beter uit dan het huidige senioren model. Gaan ze de salsa nog op de markt brengen? Als ze net als de andere merken fors meer nieuwe modellen introduceren moet het ook wel goed komen met seat. misschien moeten ze van het sportieve imago af en zich meer gaan richten op de 307, megane en focus. Deze modellen scoren allemaal erg goed.
slk55 amg zegt
ziet er mooi uit, alleen heb ik het idee dat hij een beetje samengeperst is. hij had wat langer en lager gemogen. Het is in ieder geval een hele verbetering ten opzichte van het huidige model.
Rick dos zegt
Hahaha! Bernd Pischetsrieder sinds hij bij BMW weg is, is het nog nooit zo goed gegaan met BMW!
Hij is ook het meesterbrein achter de aankoop van Rover…..
Het enige wat ik dus nog kan zeggen is; Good luck VAG group!
Eerlijk is eerlijk het huidige SEAT-modellenlijn, zijn wel de enige modellen binnen de VAG groep, waarvan je niet 1-2-3 zou zeggen dat het 1 van de VAG groep is…
Karaya zegt
Wie wil nou een mislukt Alfa-koetswerk met Volkswagentechniek?
Seat’s zijn auto’s voor mensen die de vijfdehands Volkswagen Corrado ontgroeid zijn.
Frank zegt
@ Karaya
Een Alfa met VW kwaliteit zou wel tof zijn, zijn ze mss van alle afwerkingsproblemen vanaf.
Omtrent Seat … al maken ze een olievat met 4 wielen eronder, dan ziet het er nog beter uit als de huidige Toledo.
Ex- vr6 rijder (snik snik.. met pijn in het hart afscheid genomen) zegt
kruising ford mondeo/ opel astra, dodge viper en citroen Xzara wrc..
maar dan net niet….. snik
JANUS zegt
@Karaya.
Wat kan jij toch heerlijke rare dingen zeggen.
Punt 1 : Alfa heeft mooie ontwerpen en VW heeft betrouwbare techniek. Ik zie het probleem dus niet.
Punt 2 : “Seat’s zijn auto’s voor mensen die de vijfdehands Volkswagen Corrado ontgroeid zijn.” Zelfs als ik heeeeeeel erg mijn best doe begrijp ik deze opmerking niet. De Leon is een bloedmooie wagen en persoonlijk vind ik de Altea ook niet lelijk. OK toegegeven de Toledo vind ik een stuk minder geslaagd, zeg maar gerust niet mooi.
Johannes zegt
Weinig emoción.
Al die Seats lijken toch volledig eender en gadver: welke conservenblikfabrikant is daar eigenlijk verantwoordelijk voor. Een blikje bonduelle heeft zelfs een sierlijker uitstraling!
Karaya zegt
Johannes begrijpt ’t.
mvagusta zegt
Ik ben ook geen fan van de Seat modellen!, maar moet wel zeggen dat het veel beter is als een standaard Volkswagen! Ik vind het wel goed dat er zulke modellen bestaan! Betere techniek als een Alfa en toch redelijk mooie auto’s! Alleen jammer dat het het vaak net niet is!
Bij deze nieuwe Toledo ben ik wel benieuwd naar mee foto’s want hier bak ik niks van!?
felix zegt
alleszins beter dan het huidige model
wij hebben wel geen idee van de voorzijde en achterzijde, of volgt daar eens
te meer de ontgoocheling ?
een breakuitvoering van dit model lijkt me eveneens een “must”
Larrs zegt
Hmm, eindelijk krijgt de Toledo weer zijn gezicht weer terug. De vorige leek nergens naar.
Al beginnen de Seats wel een beetje Alfa Romeo trekjes te krijgen in het ontwerp, maar lelijk is het zeker niet.
Karaya zegt
@Larrs
Een slap aftreksel van het orgineel.
Citrofiel zegt
Ik vind de nieuwe modellen van Seat helemaal niet slecht. De Toledo valt daar dan buiten. Deze ziet er al een stuk beter uit, maar de verhoudingen kloppen niet. Ach, ze hebben nog een paar jaar… Ik vertrouw erop dat het goed komt.
relax zegt
De Seatmodellen zien er sinds kort toch juist allemaal goed uit? Okay, de huidige Toledo is voor de conservatieve autoliefhebber kennelijk nog niet te pruimen, maar Seat heeft het wel voor elkaar gekregen om een zelfs een MPV (Altea of hoe heet dat ding?) goed uit te laten zien.
el español zegt
2008??? waar halen ze dat vandaan? Dat betekent dat SEAT er al lang mee zou moeten zijn, en dat is dus niet het geval. Helaas…
Voor 2008 staat de nieuwe Ibiza op de agenda, dat wel.
El-Loco zegt
Komt u maar. De nieuwe Seats zijn echt geweldige auto’s.
Laus zegt
dat auto emotion klopt wel. Ik krijg altijd zin om zo’n lelijk smoelwerk te bewerken. Deze is nauwelijks anders.
w0o0dy zegt
vraag me wel af waar die verhalen vandaan komen dat het zo enorm slecht met Seat zou gaan (qua verkopen). Ze doen het beter dan vorig jaar qua aantallen…. Het zou goed kunnen dat ze verlies draaien maar dat is een kosten probleem, niet slechte verkopen.
Een opvolger voor de Toledo kan niet snel genoeg komen want in zuid europa hebben ze een sterke voorkeur voor sedans…
reggie zegt
eindelijk weer een defig modelleke bij seat, wnat wat ze de laatste tijd maken amaai mijne vrak zunne!
heidekonijn zegt
Mooi, maar met die A-stijlen (als in een Leon) zie je geen fl*kker.
Pieter-Jan zegt
Ik vind al lang dat VW gewoon Skoda en Seat moet dumpen. Wat voor idee is dat nu? Investeren in een serie modellen met dezelfde techniek als de Golf (toen nog de meest verkochte wagen in Europa), maar waarop je veel minder winst maakt. In een marktplaats die zowiezo al verzadigd is. Je doet dus extra moeite om minder winst te maken. Krijgen die parasitaire merken misschien subsiedies of zoiets?
el español zegt
@ pieter-Jan: Daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Ten eerste bedienen SEAT en Skoda een andere markt, dus haalt VW op deze manier extra volumen. (niet iedereen wil tenslotte in een VW gezien worden)
Ten tweede heeft VW op deze manier een veel grotere afzet van de door hen ontwikkelde techniek (lees: motoren, wielophanging, elektronica, bodemgroepen etc.) De ontwikkelingskosten van al deze delen worden zo veel sneller terugverdient. en de ontwikkelingskosten van “varianten” zoals seat en skoda is relatief goedkoop.
Waarom denk je dat iedereen dit tegenwoordig doet?? PSA, Chryslers met Daimler Techniek, Saabs met Opel of GM techniek, noem maar op. Het rijtje is oneindig.
han rouwendal zegt
Ik begrijp deze reacties niet echt.
De leon is absoluut een succes (het meest nog bij de hoger opgeleide).
Menig merk zou dit model met al zijn motorvarianten willen hebben.
Ik denk als je aan een vriend verteld ik ga een nieuwe leon kopen dat dat
meer aanspreekt en impact heeft als een opel astra.
De altea is beslist een goed model,en ja je hebt gelijk de toledo is een fiasco ,
maar dat wordt de komende jaren ruimschoots goedgemaakt met de geplande modellen.
mario zegt
Ik rij nu zelf sinds een goed jaar met een leon cupra tdi.Was er tot nu toe heel content van,maar nu beginnen de problemen zich op te stapelen.Ben zeker niet het type die zijn auto niet op tijd naar de garage brengt voor onderhoud enz en toch heeft mijn leon op 61.000 km al een lekkende remoliepomp,koppeling stuk door de remolie die er in gelekt is,problemen met elektronika zoal mistlichten die niet meer uit gaan,zekeringen doorbebrand,en koelvloeistof lek(gescheurd darmpje),natte bodem aan chauffeurs kant en tenslotte is mijn turbo luchtslang of zoiets naar de bom(zuigt valse lucht).Qua comfort en presties was of ben ik heeel content enkel als je al de reparaties enz opteld word het wel een duur autoje.
Jeroen zegt
Ik rij zelf in een seat toledo 1,9 TDi 110Pk signo van 11-2001. heeft net een motorische beurt gehad en ze hadden wat vergeten aan te sluiten maar dat is verholpen een dag erna. ik ben dik te vreden met mijn bak van een wagen. hiervoor heb ik veel in een passat gereden en ik moet zeggen die toledo is een net zo prettige auto. is zuinig in brandstof gebruiken en onderhoud valt reuze mee. moet vaak met een tendemaster rijden en die trekt mijn toledo uitstekend weg zonder dat ander verkeer er last van heeft….. wat wil je nog meer zuinig!, veel kracht! en ontzetten stil! wat verwacht je anders van het spaanse temperament…lol.. wat betreft het nieuwe model……een beetje te spits aan de voorkant en een wat dikkere kont van achteren…. het oudere model vindt ik persoonlijk mooier. maar over smaak valt niet te twisten.
hallo zegt
de kont iets meer aanpassen verder zal het best een succes weer kunnen gaan worden deze ziet er al veel beter uit dan dat gekke voorgaande model (2004 tot heden)
andre zegt
Ik ben zelf al 6 jaar eigenaar van een oude toledo uit 1995.
Het model is misschien niet het mooiste, echter is het wel een zeer betrouwbare wagen.
De auto is, op wat rammeltjes na een degelijke wagen met heel veel ruimte die ook nog eens een stuk goedkoper is dan een VW golf.
Al 4 jaar betaal ik alleen de APK kosten en verders doe ik geen enkel onderhoud aan deze auto.
1x een nieuwe accu, 4 banden en een uitlaatje….in 6 jaar….
Voor mij geen dure overgewaardeerde auto,s
Deze afgetrapte oliebakken mogen ze houden…
Ik ben de lachende partij, en wat ze er ook van vinden…de volgende wordt weer een toledo, model 2003,…
;-)