De Volkswagen ID. Buzz GTX wordt een hele vlotte buzz.
Opel kwam ooit in een gekke bui met de Zafira OPC, maar dit idee kreeg weinig navolging. Een Touran GTI is er dus nooit geweest. Die gaat er nooit meer komen ook, want het is binnenkort einde verhaal voor de Touran. Die wordt opgevolgd door de ID. Buzz. Daar komt wél een snelle versie van.
In navolging van de ID.4 GTX en ID.5 GTX komt er ook een ID. Buzz GTX, zoals we in augustus al schreven. Een ID.3 GTX zit trouwens ook nog in de pijplijn, dus het lijkt er op dat álle elektrische modellen een GTX-versie krijgen.
Inmiddels kun we iets meer vertellen over de ID. Buzz GTX. Kai Grünitz (de R&D-baas van Volkswagen) heeft namelijk al een tipje van de sluier opgelicht. Hij verklapt dat de ID. Buzz een vermogen van 250 kW krijgt. Dat komt neer op 340 pk. Niet verkeerd voor een busje!
Hiermee krijgt de ID. Buzz meer vermogen dan de ID.4 en ID.5 GTX, die slechts 299 pk hebben. En de ID. Buzz heeft zeker meer vermogen dan de Touran en Caddy ooit geleverd hebben.
Sportief zal de ID. Buzz GTX niet worden, maar het wordt dus wel een lekker vlotte bus. Qua uiterlijk zal de GTX waarschijnlijk niet veel afwijken, want de ID.4 en ID.5 GTX hebben ook weinig onderscheidende kenmerken. Grünitz heeft het alleen over nieuwe kleurtjes en een aangepast interieur.
Naast de ID. Buzz GTX zit er ook nog een ID. Buzz met lange wielbasis in de pijplijn. Die zal 25 cm langer zijn en een derde zitrij krijgen. Dat ontbrak er nog aan bij de korte ID. Buzz.
Zowel de ID. Buzz GTX als de ID. Buzz met lange wielbasis kunnen we dit jaar verwelkomen. Koopjes zullen het niet worden, want de normale ID. Buzz kost al minstens 70 mille. Dan weet je dat alvast.
rwdftw zegt
Ik hoop echt dat dit een enorme hit gaat worden onder iedereen die nu in zo’n lelijke SUV rijdt. Hier stond al eens een ID.Cargo in de wijk in een mooie two tone kleurstelling dus kom maar op met dit leuke ding :D !
Donstil zegt
Waarom zou je in vredesnaam je suv inruilen voor een busje met banken?
Kijk ik snap dat haten op SUV’s het altijd goed doet hoor, zeker online maar het statement wat jij maakt slaat wel een tikkie door.
rwdftw zegt
Ik vind SUVs gewoon lelijk. Dat is persoonlijk. Ik snap ook wel waarom mensen in een SUV gaan rijden. Hoge zit, hoge achterbank waar je de maxi taxi zonder te bukken in kan zetten en ruimte in de kofferbak, Dat laatste is een beetje debateerbaar, want echt een balzaal als een station zal het niet worden.
Enter the ID.Buzz. Hoge zit voor goed overzicht, geen dalende daklijn voor de passagiers op de achterbank en schuifdeuren wat het makkelijk maakt in krappe parkeervakken. En zonder verder iets in te leveren heeft een ID.Buzz 1100 liter kofferbakruimte. Er mag ook nog een ton aan de trekhaak. En daarmee richt de ID.Buzz de pijlen op de jonge actieve ouders met kinderen. Die groep zie je nu heel vaak in een SUV.
Dus mijn wens is dat dit kekke ding een daverend succes gaat worden en we ze heel veel op de wegen gaan zien. Liefst ook in two tone lak met die pastel tinten.
Jens_Roadster zegt
Ik moet zeggen ondanks dat ik geen fan van elektrische auto’s ben vind ik deze samen met nog een paar leuk.
cossiekiller zegt
VW is zelfs niet mijn merk, maar dit vind ik wel erg lekker. Maar geen 75k lekker…
gregorius zegt
Die BUZZ is gewoon cool. Goede naam, mooi uiterlijk. En ook al is het een busje, het ziet er gewoon cool uit. Speels maar niet kleuterig.
Nadeel voor landen waar een hoop auto’s met 4×4 worden verkocht: hij was er nog niet met 4×4. Gezien de GTX linelup een extra motor op de voorwielen heeft; zal dat ook wel zo zijn bij de ID.Buzz toch? VW Zwitserland zal ze niet aan kunnen slepen!
Onehp zegt
Al kun je met EV RWD heel goed tractiecontrole implementeren en daarmee is awd al veel minder hard nodig…. Wel miste ik die tractiecontrole op mn vorige id.4 dus werk aan de winkel, op de EV6 rwd is de snow modus erg indrukwekkend.
HZW zegt
Ook al heb ik de ruimte absoluut niet nodig, dan nog zou ik er wel één kunnen overwegen.
Ik vind het echt een gaaf Buzzie om te zien, een ID.Buzz Cargo is ook gewoon gaaf, zelfs in geheel zwart.
maxw126 zegt
Make the MPV great again
Richmond zegt
Her is geen mpv, zo flexibel en ruim is het interieur niet. Maar voor de rest mogen er zeker meer van dit soort modellen komen.
Richmond zegt
Her is geen mpv, zo flexibel en ruim is het interieur niet. Maar voor de rest mogen er zeker meer van dit soort modellen komen.
Pallas zegt
De leukste VW sinds de Pheaton
HZW zegt
340 pk is leuk, maar wat weegt zo’n ding, 1800 Kg. ??
bmwr807 zegt
Keep on dreaming. Volgens de VW website: “2.477 inkl. incl. bestuurder” dus zelfs als ik allebei de bestuurders op 85kg zet weegt de buzz meer dan 2300kg…