Een bedrijf uit Amerika, Iconic Motors, claimt een geheel nieuwe roadster te hebben gebouwd: de Iconic GTR. Zo’n 1100 kg, 800 pekaa’s en aandrijving op alleen de achtersloffen. En het leukste is: hij gaat nog in productie ook!
Die 800 paarden zijn afkomstig van een zelf ontwikkelde, geheel uit aluminium vervaardigde 6.9L V8. Om deze nog enigzins in toom te houden beschikt de GTR over een onderstel dat afgeleid is van de Formule 1 en een carrosserie die 80% van de stijfheid van een F1-bolide heeft. Hiermee haalt de GTR uiteraard een top die boven de 320 km/u ligt en het welbekende sprintje naar de honderd neemt minder dan 4 seconden in beslag. Wat wil je ook als elke pk slechts 1,38 kg hoeft mee te zeulen?
Een blik op hun website leert ons dat ze hun auto erg serieus nemen. Maar liefst 18 patenten bevinden zich in de GTR Roadster. Wat dacht je van een benzinetankdop die je niet meer met je handen hoeft aan te raken, een speciale roestvrij stalen versnellingspook en deurscharnieren die met dezelfde toleranties gebouwd zijn als in de vliegtuigwereld? Prijs? Niet bekend, maar waarschijnlijk exorbitant, al helemaal zijn ietwat onbehouwen uiterlijk in ogenschouw genomen.
Z’n officiële debuut heeft zich afgelopen weekend op het Amelia Island Concours d’Elegance voltrokken. In totaal zullen er zo’n 100 GTR’s gebouwd gaan worden. De productie zal in de loop van dit jaar starten.
Robbert W zegt
ziet er niet uit.
wel brute machine.
dat interieur ziet er
trouwens weer wel fraai uit.
aanpassen die koplampen!!
Brammeh zegt
Dan is de 699GTO nog prettiger om naar te kijken… :S Griebels, ik vind de voorkant echt niks, elke vorm van samenhang is weg. En een flinke pijp-mond waar een prostituee jaloers op is!
Als je dan toch de Cobra als voorbeeld neemt, behandel hem dan met respect…
IbiTDI zegt
Heeft wel wat van een AC Cobra met een beetje Morgan (koplampen). Op die koplampen na dus ziet t er nog best goed uit. En zulke prestaties zijn altijd leuk natuurlijk.
Robbert W zegt
het is idd die voorkant..
de koplampen passen er totaal niet bij.
lol @ brammeh :P flinke pi*jp mond!
Frits zegt
Duidelijk geïnspireerd op de cobra. 427 achterop lijkt me ook een verwijzing naar de Cobra. Absurd ding…
Knorrit zegt
Resteert mij vraag: waarom het uiterlijk van een ‘gefacelifte’ Cobra-kitcar? Bij een auto met zulke techniek hoort een dito uiterlijk. Het interieur kan mij dan weer wél bekoren.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Wat een SCHIT-TE-REND interieur!!!
Daar zou je bijna het spuuglelijke exterieur voor op de koop toe nemen!
Bijna…
Ejay zegt
Voorkant is niet om aan te zien, maar dat maakt de achterkant meer dan goed. En dat interieur is geweldig! Zeker voor amerikaanse begrippen.
Ehm wat zijn deaurscharnieren?
TomRS6 zegt
Pontiac Solstice meets AC Cobra and Daihatsu Sirion..
joep zegt
Ondanks zijn verschrikkelijk lompe muil vind ik het toch wel een erg gave wagen! Dat interieur is echt retestrak, en de specs zijn natuurlijk ook niet heel verkeerd…
marek zegt
mix van solstice, ac cobra en morgan
evo zegt
@Ejay: ken je die niet? ;) Thnks!
Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt
hoeft niet ingepakt te worden gaat zo wel mee..
cadeautje voor BRUUUUUURRRR
hefmen zegt
Mooie achterkant, alleen de voorkant ziet er niet uit. Wel brute machine!
JeffreyG zegt
De voorkant lijkt wel een goudvis :?
Achterkant is van een Solstice
Voor de rest hoor je mij niet klagen ;)
Davidov zegt
Euh ja, te grote koplampen. Voor de rest belooft het wel wat te worden :P
lol @ brammeh
RenesisHP zegt
Dit is de slechtste Cobra replica die ik ooit heb gezien. ;)
RijNouNsDoor! zegt
Laten ze dan met Weineck (google maar eens) samenwerken, redelijk overeenkomstig concept. Iconic mag dan niets aan t exterieur doen, bah, foei, af!
(Er staat een leuke Weineck Cobra op mobile.de met 900 pk voor weinig)
HighLiner zegt
Wat een vreselijk slap aftreksel van een AC Cobra.
Race_Kees zegt
Leuk die twee handremmen in het interieur, kan voor spannende situaties zorgen onderweg ….hehe (op een afrit)
Die Soltice achterlichten hadden ze achterwege mogen laten, die rare neus ook.
Eigenlijk vind ik een mooie Cobra replica beter!
StormRAM zegt
De specs zijn echt om van te watertanden, erg prettig om daar mee te rijden lijkt mij. :D Interieur is erg mooi, de klokkenwinkel heeft wel wat Spyker-achtig, het mooiste van het interieur vindt ik nog wel het stuur met de combinatie hout en alu. Die luchthapper p de motorkap mag van mij ook blijven, maar de lampen (zowel voor als achter) vind ik echt 3x niks! Veel te groot, achterlichten lijken net bubbels. Dat is imo niet echt sportwagen-achtig…
Anyway, in het echt komt ie misschien beter uit de verf dan op de persfoto’s.
dekster zegt
Rrrrrrauw ;)
Phils zegt
Interieur ok, maar euh, buitnekant: chinese replica van een AC Cobra??
lincoln zegt
hoe durven jullie ..
mooi/lelijk ?? die lui hebben zelf een motorblok ontwikkeld !!
100% respect van mijn kant iig ..
Rick dos zegt
Het lijkt wel of die auto zèlf ook bang wordt van de snelheden dat ie kan halen.
Kijkt een beetje hetzelfde als bijna elke vrouw die naast je zal zitten.
dekster zegt
Eerder zoiets
Michael zegt
Voorkant heeft wat weg van een astin martin db5 klassieker
RenesisHP zegt
Hm… 800pk-1100kg. Dat word eerder.
Rick dos zegt
@dekster en mx5-owner
Dat kan natuurlijk ook. ;)
Jandepandaman zegt
Zo zo, een gepatenteerde roestvrijstalen pook en deurscharnieren met toleranties uit de luchtvaartwereld…? En dan die benzinetankdop zeg…! Het is me wat! Acht-tien patenten zeg…!
Tja, met zoveel patenten kán ik me voorstellen dat ze werkelijk tot het einde van hun inspiratie geraakt waren en daarom maar een oude Cobra-bodykit hebben overgenomen en bijgeschaafd en geschuurd hebben tot ze wat bruikbaars kregen. Opgedroogd was de inspiratie- Weg. Het allerlaatste restje ging in het interieur zitten en toen was het Gedaan en moesten ze leentjebuur gaan spelen bij Chip Foose (voorruitframe), Coddington (interieur, uitlaten, Porsche (verlichtingspartij rondom). Jammer.
Maar leuke wagen hoor. Benieuwd wat hij moet gaan kosten.
rider zegt
onderhuids ziet het er bijzonder goed uit, echt professioneel maar het uiterlijk slaat werkelijk nergens op! als ze aan het design nou net zoveel aandacht schenken als aan de onderhuidse techniek dan was het wel goed gekomen. maar dit….!?
Kevski Style zegt
Er klopt iets niet: 427 is een aanduiding voor de motorinhoud. In Cubic Inches om precies te zijn. Even uit mijn hoofd komt dat overeen met 6996cc, wat bij mij overeenkomt met een 7.0. Dus of de naam klopt niet, of de motorinhoud klopt niet….
papa zegt
lijkt wel een AC Cobra… gone bad!
StormRAM zegt
@ lincoln: Ja, dat is waar, een zelfontwikkeld motorblok verdient idd respect. Zeker als je de specs erbij haalt ;)
coohla zegt
Geheel nieuw? Dat is een cobra, die ze zwaar verneukt hebben..Als je dat nieuw wilt noemen, dan idd, is het een geheeeeeeeeeeeeeel nieuwe versie van een roadster. Weer een voorbeeld van wel geld en geen smaak….
jack zegt
Valt vering en ophaning daarvan onder “het onderstel”?
Anders blijft er niet veel over uit de F1 techniek.