Van een productiemodel is nog geen sprake, maar de heren van Icona zijn wel op ieder exclusief autofeestje te vinden om orders binnen te slepen. Momenteel staan ze in het Londense Syon Park voor het Salon Prive Concours d’Elegance, een verzameling van oud geld, nieuw geld, en kleine bedrijven met grote supercarwensen.
Het in 2010 opgerichte Icona heeft zijn wortels in China liggen, maar designtechnisch komt het natuurlijk beter uit als je auto’s in Italië worden ontworpen. Dat is dan ook waar Samuel Chuffart, een voormalige designer bij Nissan en Bertone, de Vulcano heeft getekend. Bekt net iets lekkerder.
Icona klopt zichzelf verder op de borst door te pas en te onpas Ferrari’s ex-aandrijflijnchef Claudio Lombardi er aan de haren bij te slepen, die verantwoordelijk is voor de motorisering. Volgens de laatste technische details die ons ter ore zijn gekomen krijgt het topmodel, de Vulcano H-Turismo, een totaalvermogen van 950 pk door een 6.0-liter V12 te combineren met een bortselloze elektromotor op de achteras. Hij krijgt een zogenaamde Zero Emission Mode waarin hij volledig een stukje elektrisch kan rijden, maar de gewonnen energie kan ook als boost worden ingezet.
De Vulcano H-Competizione is de tweede variant en beschikt over zes cilinders minder; een 3,8-liter V6 die samen met de eerder genoemde elektromotor aan de 870 pk zou moeten komen. Ook deze krachtbron is gekoppeld aan een zestraps automaat.
Nog steeds niet overtuigd dat u voor deze tweedeurs hybride supercar van een totaal onbekend merk 3 miljoen euro moet neerleggen? Wellicht overtuigen de livefoto’s vanuit Syon Park. KLIK!
En nee, het is nog steeds niet bekend wanneer deze auto op de markt komt. Als dat al gaat gebeuren…
smartass zegt
Op zich best een leuke auto hoor maar als je hier 3 miljoen voor gaat betalen ben je het noorden goed kwijt.
felix1989 zegt
@smartass: Ben je tenminste wel premiejum
Maar als je t daarvoor doet heb je iets te compenseren, hummer-stijl zeg maar..
Jochempie zegt
Een prachtige kar, echt een fraai, samenhangend ontwerp zonder teveel frutsels om de auto geforceerd interessanter te maken. Zo hoort een kleine partij een supercar vorm te geven!
Overigens… 6.0 V12… AMG? En 3.8 V6… Nissan GT-R?
Klassiekerrally zegt
Best een mooie manier om 3 miljoen te verliezen.
rufctr01 zegt
Dat is wel heel veel geld!
72bug zegt
Grootste oorzaak van het falen van dergelijke projecten is naar mijn mening het absurd hoge vermogen dat er in gestopt wordt. Waarom beginnen met 950 pk?
Bouw eerst maar eens een auto die er 400 aankan, en gebruik dit als basis voor verdere vermogensstijging.
9 op de 10 van dit soort projecten draaien uiteindelijk op niks uit.
mightymike zegt
@72bug: tja maar klanten die zich dit kunnen veroorloven nemen waarschijnlijk geen genoegen met ‘minder’. Als je 3 miljoen neerteld dan mag je ook wel wat verwachten.
smartass zegt
@mightymike:
Ze kunnen natuurlijk ook gewoon een realistischer prijs vragen als ze hem met 400pk zouden bouwen. Dat geeft je de kans om naamsbekendheid op te bouwen.
Dit ding mag simpelweg niet meer kosten dan 3 ton. Met deze specs en prijs neemt geen hond ze serieus.
darkpluisje zegt
@smartass: maar nu hoevenze er maar een paar te verkopen om de ontwikkelprijs er uit te halen en die bedrijven gokken er altijd op dat er wel een aantal sjeiks zijn die betalen puur omdat het ding apart is en het ze niet kan schelen dat het ding niet rijd
socawarrior zegt
@72bug
Het begint ook niet bij 950pk (dat is het topmodel). Het ”instappertje” begint bij 870pk.
Maar ik ben het wel met je eens, veel pk betekent niet per definitie een betere auto of meer rijplezier.
Maarja, voor die 3 miljoen(!!) euro die ze vragen moeten ze toch met wat ”flasy” specs komen.
toroloco zegt
aan de redactie: ‘bortselloze elektromotor’ moet borstelloze elektromotor zijn!
lemster zegt
Doe me toch maar gewoon het origineel. De V12 Berlinetta. En dat zeg ik met een gezonde afkeer voor het merk Ferrari.
MLTB zegt
@lemster: f12berlinetta? Enzo draait zich om in zijn graf anders
lemster zegt
@MLTB: That’s how much I care about Ferrari. Nee je hebt gelijk en ik schaam me ook erg. Blackoutje denk ik.
a3aan zegt
Laat maar failliet gaan.
yerrie zegt
ik zie op de achtergrond een paar mensen staan bij een auto met vleugeldeur zo te zien en een kontje dat lijkt op een moderne Alfa GTV, iemand die weet welke auto dat is ?
smartass zegt
@yerrie:
Ik vermoed de Ford Evo S. zeker weten doe ik het niet maar die staat daar ook in dezelfde kleur.
yerrie zegt
@smartass: dat zal ik is ff googlen
yerrie zegt
@smartass: volgens mij heb je dat goed gezien, ziet er goed uit dat ding maar dat gaat natuurlijk nooit zo gemaakt worden
Frankypanky zegt
@Lemster zei het al..3 miljoen voor een Ferrari Berlinetta? Wat roken ze daar in China? Dat moet echt STERK spul zijn, damn!
idzard_kruizinga zegt
lijkt van de voor kant wel vedacht veel op een f12 berlineta
mezos zegt
De proporties zijn niet goed naar mijn mening. En je kan meer en betere supercars kopen voor 3 miljoen euro.