Dat Hyundai ambitieuze doelstellingen heeft was al bekend. De groei zit er flink in en velen zijn erg nieuwsgierig naar de Genesis/i50, die in januari in Detroit zal debuteren op de NAIAS. Maar er zit nog een verrassing aan te komen: een grotere sedan dan de Genesis. Beiden werden onlangs samen in Duitsland op de foto gezet.
Er is nog veel onduidelijk over deze nieuwe Hyundai. Wanneer je de Genesis naast bijvoorbeeld een 5-serie of E-klasse (E-segment) kan leggen, schuift deze langere sedan op richting de 7-serie of S-klasse (F-segment).
De ene bron zegt dat het een LWB-uitvoering van de Genesis (codenaam BHL) is maar de twee modellen verschillen qua uiterlijk. Volgens de andere bron is het een Hyundai met de codenaam VI / i70, een apart model dus.
De meeste bronnen gaan er van uit dat de grote Hyundai alleen met een V8 geleverd zal worden en dat de introductie al in 2009 mogelijk is.
De foto’s kan je op je gemakje bekijken op WCF.
Brenda Priddy denkt er het volgende over:
“Codenamed BHL, Hyundai has begun testing of a long-wheel-base luxury sedan based on the upcoming and much anticipated rear-wheel-drive Genesis/i50. Sources are referring to this luxury sedan as the i70, but the name is not yet confirmed.
It’s unclear if the car will be marketed as a distinct model from the Genesis/i50 or if it will be sold as a LWB (long-wheel-base) variant. The size of the car is also a bit of a mystery.
[..]
Sources say it will be offered as a V8 model only and will be even more prestigious than the Genesis. As Hyundai is using Cadillac and Lexus as benchmarks, expect high-tech gizmos, as well as many other luxury amenities.The i70 / BHL should arrive in dealerships about a year after the Genesis, but that’s not all: the BH rear-drive platform may also spawn a Coupe/Cabrio entry for the 2010 model year.”
Luc zegt
volgens mij wordt dat nog wel wat moois
joep zegt
Hyunidai neemt de wereld over ;)
Alwood zegt
maaar…. waarom?!
waarom zou je als budget merk een premium model gaan maken :? Als je een luxe auto kiest wil je écht een luxe auto en maakt prijs niet barveel uit. De afwerking van deze wagen kan nooooit hetzelfde zijn als die van duurdere europese modellen omdat de prijs daar gewoon niet naar is. Daarbij heeft het ook niet heel veel status om in een premium-budget-model te rijden.
nouja… doet mij dan liever een 3-serie, A4 of V70 voor hetzelfde geld. Alleen in amerika waar alles vooral groot moet en daarna pas stijlvol is er markt voor een wagen als dit.
Fan van AtmZ zegt
Nou Alwood, de praktijk bewijst wel het tegendeel. Zie het schitterende voorbeeld: Kia Sorento. Dit is een auto die niet viel aan te slepen. Zelf productie lijnen in Zuid Afrika opgezet. De perseptie van de consument was: veel auto voor weinig geld. Afgezet tegen de concuentie was hij redelijk goedkoop. Toch zijn er erg veel van verkocht. Zo’n model heeft kans van slagen als het op een “volkswagenachtige manier” smoelt. Ik ben benieuwd!
Sei zegt
@ Alwood
Ik kan een 3-serie, A4 of V70 nou niet bepaald stijlvolle auto’s noemen. Als je het nu hebt over een Lancia Thesis kan ik je begrijpen :)
polomen zegt
Volgensmij word dat zo’n goedkope “kijk ik rij een luxe sedan” auto. Wees verstandig koop een kwaliteit auto en niet zo’n auto die in een container per boot naar Nederland word gevaren.
Chrisjuh zegt
Ik denk dat het niet zo’n succes word hier, van mij hoeft het trouwens ook niet want het is en blijft een Hyundai. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk…..
JH zegt
Geloof dat die man achterin redelijk bang is als je ziet hoe hij zich aan de stoel vasthoudt ;)
Citrofiel zegt
Nou, ze moeten toch aan de lange termijn denken. Mss dat als ze volhouden, ze over dertig jaar wél succes zullen hebben in het premiumsegment. Als ze nu vast beginnen met opwarmen, wennen we eraan. Als over dertig jaar de wereld klaar zou zijn een premium Hyundai te kopen, maar er is er nog geen die voor een goed imago zorgt, dan verkoopt hij ook niet. Ik geloof niet dat jullie dit snappen, want als ik het nalees, snap ik het ook niet…
Ze zijn gewoon de wereld aan het opwarmen voor de toekomst, waarin de Koreanen mss wel premium worden, en de Chinezen de enige budgetmerken zijn.
Citrofiel zegt
@ JH; Ik vind het niet gek. Hij zit in een Hyundai! :o :P
Karaya zegt
Hij kan nooit lelijker worden dan de 7-serie en dat voor de prijs van een 316.
Ik zou het wel weten. :P
JH zegt
De BH moet een auto worden die kwa lengte en ruimte concurreert met de 7-serie maar kwa prijs met de 5-serie…eerste ontwerp was van Pininfarina geloof ik
G. de Groot zegt
Zo groot issie nou ook weer niet, me dunkt.
Bisazza zegt
@ Autoblog… Ik denk dat jullie spamfilter niet helemaal goed meer werkt
dekster (Union Fait La Force) zegt
Als je’t mij vraagt begint dit met een “L” en eindigt het op “exus” ;)
Chrisjuh zegt
-edit: hangende caps lock-
W!d zegt
@ Chrisjuh: je caps lock staat aan
Zal dit niet het 2e model zijn van Genesis? (nieuw luxe submerk van hyundai zoals lexus van toyota is (verdorie, vergelijk ik het toch met Lexus)) of is dat al helemaal van de baan?
Indien het onder Hyundai label verschijnt geef ik het weinig.. ik bedoel.. de sonata vliegt nou ook niet bepaald uit de winkel en ga je dan voor de prijs.. kies dan een brilliance ;)
Toch denk ik dat veel mensen versteld zullen staan van het afwerkingsniveau van deze limousine..
joep zegt
@W!d, ik denk niet dat ze perse zo’n luxe merk nodig hebben. Toen Toyata met Lexus kwam verkocht dit ook niet onmiddelijk goed, en nu het steeds beter gaat draaien/verkopen heeft de naam toyota inmiddels al genoeg status vergaard om ook op luxe/premium auto te kunnen hangen…
Kortom, wat ik bedoel is dat niemand zich dnek ik meer schaamt of hoeft te schamen om toyota te rijden. Ook op dure luxe/premium auto’s niet.
Als Hyunidai zich zo blijft ontwikkelen als dat ze de afgelopen jaren hebben gedaan, zal deze merknaam mijns inziens over een aantal jaar (miss wel 10 of 15 jaar of nog langer, maar van een lange termijn visie is niemand ooit slechter geworden) prima in staat zijn om luxe modellen te dragen. Het oprichten van een luxe divisie/merk is daarom denk ik niet eens nodig voor hyundai.
GezondVerstand zegt
Hyundai maakt tegenwoordig behoorlijk goede en steeds mooiere auto’s.
En nog steeds voor een prettige prijs.
En die reputatie moet groeien. In de autotevredenheid scoren ze vlak onder de Jappen en de Duitsers.
Het imago ligt moeilijker, zolang veel mensen in geld=status patronen denken zal dat zo blijven helaas.
W!d zegt
@ joep: zeker weten, maar meen me te herinneren dat hyundai een nieuw merk Genesis het leven in zou roepen.. leek dit mij wel leuk modelletje daarvoor:)