En ze zien er goed uit!
Aanstaande maart maakt de i40 Wagon zijn opwachting op de Autosalon van Genève. De nieuwe Hyundai vervangt daarmee de Sonata, die kortgeleden met pensioen ging. De i40 is in de eerste plaats voor de Europese markt bestemd, ook de ontwikkeling ervan vond plaats in Hyundai’s Europese designcentrum. Volgens geruchten gaat hij echter ook in 2012 in de VS in de verkoop.
In het design zijn duidelijk kenmerken van vorige concepts te herkennen, leg hem bijvoorbeeld maar eens naast de Iflow. Hij zal zowel in sedan- als in wagon-vorm worden geïntroduceerd, en de Wagon zal vrij vlot na Genève bij de Europese dealers staan, waarna de sedan in de herfst moet volgen.
Qua motorisering zullen de klanten de keuze krijgen uit een heel palet aan vierpitters, waaronder een 1.6 GDI met 140 pk, en een 177 pk sterke tweeliter. Dieselaars moeten zich vermaken met de 1.7 CRDI, die tussen de 115 en 136 pk zal leveren. Later volgt een 177 pk sterk 2.0 CRDI-blok, gekoppeld aan een automatische versnellingsbak met een dubbele koppeling. De i40 moet vooral in het D-segment klanten gaan wegkapen, dus de Passats, Insignia’s en Mondeo’s op de Europese wegen mogen op hun hoede zijn.
Dat Hyundai de goede kant op gaat met zijn designtaal is duidelijk door de steeds groter wordende populariteit van de modellen in Europa. De Hyundai-groep (Hyundai en Kia) haalden onlangs Toyota in als meestverkopend Aziatisch merk in Europa. Bovendien: zodra je designers door Mercedes worden weggekocht weet je dat het wel snor zit met je design.
Met dank aan Miha voor de tip!
F zegt
Afbeeldingen 1 en 2 uit de gallery werken niet.
F zegt
@F: nu dus wel ;)
Jokkebrok zegt
Ze zijn goed bezig bij Hyundai! Ziet er goed uit!
Esprit_de_Flandre zegt
Andere snoet dan de Sonata, en die zou toch hierheen komen als i40? Dan toch een eigen Europees model?
sir_smokalot zegt
Het gaat hier om een en dezelfde modelnaam/klasse, alleen heet ie in Europa i40 en daarbuiten anders.
In de VS/Azie/Australie heb je de i45, maar die was niet geschikt voor de Europese markt. Vandaar dat wij onze eigen i40 kijgen, met ‘Europese’ styling.
BRT zegt
@Esprit_de_Flandre: Ik denk eerder dat die sonata bij ons i50 of wat dan ook gaat heten. Zo’n Sonata heeft de maten van een passat oid. En dit van een golf variant bijvoorbeeld.
p1eter zegt
Opel Astra station :-]
Waxweazel zegt
@p1eter:
Met een Ford Focus voorkant !
KaCh1ng zegt
@Waxweazel: kon het niet beter zeggen :)
Jochempie zegt
De specs zijn in ieder geval goed! Is die GDI engine (niet te verwarren met die van Mitsubishi) ééntje met een turbo? Anders is 140 pk best netjes voor een 1.6!
Ramshoek zegt
@Jochempie:
Volgens mij gaat het bij de 1.6 en de 2.0 van Hyundai / KIA om atmosferische motoren. De Koreanen doen (nog) niet mee aan de downsize gekte.
Freewarefreak zegt
Ziet er niet slecht uit! En inderdaad goede specs. Ben benieuwd.
Off Topic: Sjesus.. kon die Mito niet groter… heb gewoon een blauw vergiftiging..
okmer zegt
Een 1.7 diesel, oh oh hopelijk is het dan geen Opel diesel!
Ramshoek zegt
@okmer:
Opel heeft zelf volgens mij niet eens een 1.7 diesel. Dat blok koopt Opel (al jaren) van het Japanse Isuzu.
okmer zegt
Ik zie er ook wel wat C fünf in
Ramshoek zegt
@okmer:
Ik zie er van alles in, maar toch vooral een nieuwe Hyundai…
Apache zegt
Sorry dat ik leef, maar ik herken er veel Mazda 6 in.
florisw zegt
Mooie auto!
Citrofiel zegt
Flinke achterlichten, zoals wel vaker bij Aziaten. Daarbij lijken deze foto’s een beetje in horizontale richting uitgerekt te zijn, erg plat en breed. Dat zal in de praktijk vast tegenvallen…
Vincenzo zegt
Ik vind het een beetje veel Ford allemaal.
Barryyy zegt
Knappe prestaties uit atmosferische motoren. 140PK eruit persen is niet verkeerd. Wanneer zullen deze mensen over stappen op Turbo motoren?
wolfs zegt
Mooie kopie van de flanken van de nieuwe Opels. Wie wil hier nu serieus in gezien worden?
norge zegt
Ik ,zijn gewoon mooie wagens met eigen gezicht .En met de kwaliteit zit het ook wel goed.@wolfs:
boer zegt
Ook deze Hyundai heeft duidelijk het nieuwe familiegezicht.
Vreddy_B zegt
Hij ziet er best prima uit allemaal. En alle vergelijkingen.. Auto’s lijken steeds meer op elkaar ook de Europese. Daarbij vind ik dat veel Duitse auto’s steeds meer Aziatische looks krijgen
Gregorius zegt
Is het niet zo dat die merken het meeste winst maken op de extra troep die je erop schroeft en duurdere varianten? Waarom doen ze dan nog steeds alleen aan die irritante kleine motoren? Produceer ook eens iets echt leuks met wat PKs; anders blijft het altijd de ‘ik kan een echte auto niet betalen’optie!
Daarnaast ziet het er wel aardig uit: alleen zal ie in het echt minder uitgerekt zijn, bestelt iedereen het ding met standaard velgen, zullen de ramen doorzichtig zijn en rijd je nooit in een licht dat die lijn op de zijkant zo duidelijk is. MAW: in het echt zal t een stuk minder aantrekkelijk zijn.
mb man zegt
Mooie astra facelift.
freaQ-volvo zegt
ziet er goed uit
achterkant heeft iets van een avensis
nokiaaaaa zegt
ziet er goed uit =)
pedro zegt
eerste waar ik aan dacht : OPEL ASTRA SPORTS TOURER
Atenza zegt
@pedro: dan spoor je niet
pedro zegt
@Atenza: waarom niet ?
Atenza zegt
@pedro: omdat ie er totaal niet op lijkt? Raampartij, zijlijn, neus, achterlampen, allemaal anders
Dionnnnn zegt
@boer, jy weet het design van hyundai goed weer te geven;)
Atenza zegt
Lijkt TOTAAL niet op de Astra. En daarbij lijkt de Astra van achter precies op de Passat Variant pre-facelift en vorige A4 Avant facelift
.
Ziet er waanzinnig goed uit! De Europese neus staat hem ook erg goed. Zeer eigen gezicht heeft Hyundai inmiddels
ralphbeen zegt
der zou ook nog een 2.4 komen met 200 pk dat is de motor die ze in amerika gebruiken
Atenza zegt
Toch nog aardig wat overgenomen van deze concept car
Dimglor zegt
Ben niet meteen een Hyundai fan.. maar dit ziet er echt wel goed uit!
ptr zegt
Dat wordt een nieuwe lease topper. Mooie auto ook.
duckje zegt
knappe SW!
sir_smokalot zegt
En we hebben een afbeelding van het interieur! Zie gallery.