Theoretisch dan, want het is nog een concept.
Hyundai presenteert in Detroit een studiemodel van wat een stekker-Sonata gaat worden. De plug-in – door de Koreanen Blue-Will gedoopt – is onder anderen uitgerust met zonnepanelen op het dak, drive-by-wire besturing en bediening via aanraakschermen die met OLED’s zijn uitgerust. De lithium-polymeer batterijen met onbekende inhoud kunnen de auto tot 64,4 kilometer brengen, alvorens de range-extender bij moet schakelen.
Dit is een 113.3kW sterke 1.6 met directe injectie, gekoppeld aan een CVT-bak. De elektromotor levert een vermogen van 100kW. Onder de auto liggen banden met een lage rolweerstand, maar aangezien het een concept is zijn ze ruim bemeten: 245/40 om een forse 20 inch velg.
Gecombineerd moet de Blue Will zijn bestuurder – mits deze een gedisciplineerde rechtervoet en een anticiperende blik heeft – op een volledige lading en volle tank tot 1.049 km kunnen brengen. Uiteraard is het een hele vooruitgang als hem naast de vorige Sonata Hybrid uit 2010 legt.
toyotafortuner zegt
Ziet toch wel als een nette stekkerbak. Ik hoop nooit te hoeven stekkeren, maar mocht het ooit moeten, zou ik wel voor deze Sonata kiezen. Alhoewel ik gok dat dit een USDM model is.