• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai Sonata crasht hard. ‘Klevend’ gaspedaal de oorzaak? [video]

Auteur: ricardo, gepost 9 mei 2012 om 21:01 – 109 Reacties

" title=

Opmerkelijk. Een Hyundai Sonata-bestuurder staat voor een stoplicht in de stad Daegu en krijgt opeens last van een motor die uitzichzelf toeren begint te maken.

De bestuurder van het voertuig claimt volgens Koreaanse media dat de Sonata spontaan begon met accelereren. In de video is dan ook te horen dat de inzittenden steeds paniekeriger worden naarmate de snelheid toeneemt. Het lijkt er dan ook op dat de versnelling niet vrijwillig in gang werd gezet. Freaky.

We hebben de laatste jaren al veel gehoord over plotselingen acceleratiemomentjes, vooral vanuit de Amerikaanse Toyota-hoek, maar niet eerder werd een vermoedelijk geval op video vastgelegd. Natuurlijk kan uit één enkele dash-cam-film niet worden geconcludeerd dat het inderdaad een technische faal is die de acceleratie veroorzaakt, maar het heeft er nou niet bepaald de schijn van dat dit komt door menselijk handelen.

In de 15 seconden waarin de auto wegsprint, een aantal kruisingen passeert, om medeweggebruikers slingert en crasht lukt het de bestuurder niet om de automaat in neutraal te rammen of de motor uit te zetten, wat best jammerlijk is als je met 117 km/u op een stilstaande auto afstormt. Het bleef echter bij botbreuken.

Het Zuid-Koreaanse National Institute of Scientific Investigation zal de politie helpen om de oorzaak van de acceleratiecrash te onderzoeken. Tot die tijd: check het bizaro-filmpje op Autojunk.

Ook interessant!

  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Video: prachtige Corvette en SC430 blijven heel
  • Hyundai Tucson (2021) rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, gaspedaal, Hyundai, sonata, Video

Vorig bericht: « BMW Isetta Pickup is serieus klein
Volgend bericht: Piet Boon’s kijk op de Land Rover Defender »

Lees Interacties

Reacties

  1. johanhummer9 zegt

    9 mei 2012 om 21:04

    Vol op de rem handrem misschien , onee wacht het is een vrouw

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      9 mei 2012 om 21:05

      @johanhummer9: of nog makkelijker: in ze vrij

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        9 mei 2012 om 21:09

        @johanhummer9: ik denk eerder dat het zo ging: ”HUH!? how shit, verkeer.. rem rem rem, kut verkeer.. ah KAK!, en toen BAM!”

        gelukkig is hier onder het artikel genoeg ruimte om te vertellen hoe stom die gast bezig is, en hoe hij het allemaal ”makkelijk” kon voorkomen, maar weet je nou nog niet dat zoiets allemaal in een paar seconden gebeurd, en dat je in die paar seconden niet altijd denk van ”goh, vervelend.. nou, in zn vrij dan maar!”

        Login om te reageren
      • oli4k zegt

        10 mei 2012 om 16:48

        @johanhummer9: Als het een handbak is direct in z’n 1 hoeken, liefst zonder te ontkoppelen. Beste manier om tamelijk acute stilstand op te wekken.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          10 mei 2012 om 18:43

          @oli4k: vraag ik me af, als je remt krijgt hij het in de 5 zo moeilijk dat hij volgens mij zelfs afslaat..

          overigens is dit duidelijk een automaat..

          Login om te reageren
          • BMW330Ci zegt

            10 mei 2012 om 19:42

            @dennisr: Allemaal niet nodig. De rem is altijd vele malen sterker dan de motor. Tot stilstand brengen lukt altijd. Als je er een beetje in het begin bij bent helemaal.

            Login om te reageren
  2. oscaros zegt

    9 mei 2012 om 21:05

    kgeloof er niet zo in, hij reageert kwa sturen wel erg snel in het begin als die onverwacht zou zijn. lijkt meer op voorbedachte rade.

    Login om te reageren
  3. snorris zegt

    9 mei 2012 om 21:05

    Zeker weten fout in de auto!

    Login om te reageren
  4. dennisr zegt

    9 mei 2012 om 21:06

    zo de knetter! :| zal je maar gebeuren.. en al die mensen maar denken ”god god god, wat een aso!”

    Login om te reageren
  5. horsepower zegt

    9 mei 2012 om 21:07

    hou ik het toch liever bij duitse auto’s

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      9 mei 2012 om 22:01

      @horsepower: Zoals Volkswagen met z’n schitterende TFSI’s?

      Login om te reageren
      • michelyman zegt

        9 mei 2012 om 22:38

        @SimonMc: +1

        Login om te reageren
      • vwally zegt

        9 mei 2012 om 22:53

        @SimonMc: TSI *

        Login om te reageren
      • MAB zegt

        9 mei 2012 om 22:55

        @SimonMc: beter als dat de motor volle toeren gaat lopen toch?

        Login om te reageren
    • jzaero zegt

      9 mei 2012 om 23:21

      @horsepower: Die zijn reteduur in onderhoud. Let maar op..

      Login om te reageren
  6. zakar36 zegt

    9 mei 2012 om 21:07

    Yeah right! Rempedaal verdween uit het niets??
    Wel een behoorlijke klap zeg. Mogen van geluk spreken dat het bij botbreuken bleef.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      9 mei 2012 om 21:11

      @zakar36: Jij kan het je niet voorstellen, maar er zijn mensen die blijkbaar totaal in paniek raken van zoiets en niet rationeel meer kunnen handelen.. En tja, een vrouw he..

      Login om te reageren
    • bbee zegt

      9 mei 2012 om 21:16

      @zakar36: Ik vraag me eigenlijk af als je gas geeft en remt zal dat werken?

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        9 mei 2012 om 21:19

        @bbee: remt altijd IETS af..

        Login om te reageren
      • integraturbo zegt

        9 mei 2012 om 21:20

        @bbee: ja, dat werkt… Test het eens zou ik zeggen.

        Login om te reageren
      • jzaero zegt

        9 mei 2012 om 21:45

        @bbee: een rem is zo ontworpen dat ie ALTIJD meer kracht levert dan de aandrijving. Vertragingssnelheid van een auto moet hoger zijn dan de acceleratiesnelheid. Dus ja, je hebt wel gekookte remmen achteraf, maar liever dat dan je neus als rem gebruiken.

        Login om te reageren
        • isobmw zegt

          10 mei 2012 om 03:47

          @jzaero: bij mij krijg je dan een burnout

          Login om te reageren
  7. marbre zegt

    9 mei 2012 om 21:14

    Blij toe dat er blijkbaar geen kinderen achterin die Hyundai Santemo (hier verkocht als Mitsubishi Space Wagon) zaten. Zeker als ze ook op de 3e zitrij gezeten zouden hebben, hadden ze het niet overleefd vrees ik.

    Login om te reageren
  8. Jokkebrok zegt

    9 mei 2012 om 21:15

    Ga toch weg man; fout van de auto… Dan blijven ze wel heel kalm!

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      9 mei 2012 om 21:24

      @Jokkebrok: Echt kalm zou ik dit niet willen omschrijven. Dat ze geen Hollywood-schreeuw opzetten wil niet zeggen dat ze geen doodsangst uitstaan.

      Login om te reageren
      • Jokkebrok zegt

        9 mei 2012 om 22:06

        @ricardo: Sure… Ik ben het daar in zekere zin wel mee eensch, maar ik zou toch echt anders reageren.. Dit is wel een erg makkelijke manier om van je ”schuld” af te komen…
        Ik vind het een slap verhaal!

        Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      9 mei 2012 om 21:27

      @Jokkebrok: Jij hebt teveel films gekeken.

      Login om te reageren
  9. anakiet zegt

    9 mei 2012 om 21:15

    Die auto heeft geen remmen ?
    Vreemd verhaal weer :)

    Login om te reageren
  10. dennisr zegt

    9 mei 2012 om 21:18

    moet zeggen, het klinkt niet eens heel erg alsof ze angstig zijn.. althans, zo reageert mijn zus ook wel eens als ik wat harder rij.. niet direct dat ik daarbij denk dat de auto op hol slaat, en je merkt nergens dat hij er ook maar IETS aan doet om af te remmen, constant oplopende snelheid en nergens een teken van het intrappen van de rem, ik zeg net dat je inderdaad even moet bijkomen van de schrik, en dat terwijl het door gaat.. maar de rem intrappen is toch wel een soort reflex.. mag ik hopen!?

    ik denk, de bestuurder geeft lekker gas, en de bijrijder(s) geven daarbij wat extra geluid..

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      9 mei 2012 om 21:29

      @dennisr: Ja dit ziet er echt uit alsof het vooropgezet is.. Niet alleen jezelf, maar ook anderen de dood injagen.
      Er is echt totaal geen enkel voordeel waarom iemand dit bewust zou doen.

      Hangend gas en pure paniek waardoor er niet wordt geremd lijkt me erg logisch.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        9 mei 2012 om 21:32

        @jeffreym3: ”Niet alleen jezelf, maar ook anderen de dood injagen.” Is natuurlijk niet de bedoeling, denk ik.. gewoon lekker gas geven en door het verkeer want ach, dat kan hij.. totdat het verkeer ineens heel dicht op elkaar zit en je dan bedenkt dat je met die snelheid eigenlijk wel heel sne.. NAM!

        als ik dat filmpje kijk krijg ik gewoon niet het idee dat ze HEEL angstig zijn en zeker niet het idee dat hij er ook maar IETS aan doet om af te remmen.. althans, tot de botsing..

        maar goed, wellicht is alleen dit filmpje niet genoeg..

        Login om te reageren
        • fernie zegt

          10 mei 2012 om 09:13

          @dennisr: Facepalm, je bent toch niet echt zo dom?

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            10 mei 2012 om 18:42

            @fernie: ben ik gelijk dom als ik er een ander idee bij heb? ik kan uit dit filmpje geen grote paniek opmerken en ik zie ook nergens dat hij er iets aan doet om af te remmen.. als jij daarbij denkt dat alles per ongeluk gaat moet je dat zelf weten, ik denk er anders over..

            Login om te reageren
        • jeffreym3 zegt

          10 mei 2012 om 11:05

          @dennisr: Als je dat denkt, heb je echt totaal geen inzicht! Dat verhaal vergeten van die mevrouw die 911 ging bellen omdat d’r gas bleef hangen en uiteindelijk het met de dood moest bekostigen omdat ze uit angst/paniek/onmacht niet meer wist wat ze moest doen? Of heeft die het ook allemaal expres gedaan.. -_-

          Login om te reageren
  11. zender zegt

    9 mei 2012 om 21:18

    Handrem?

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      9 mei 2012 om 22:02

      @zender: dat zou ik absoluut niet doen!

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      9 mei 2012 om 22:03

      @zender: Zo’n handrem remt voor geen meter joh, en alleen op de achterwielen ook maar he.

      Login om te reageren
    • timberleek zegt

      9 mei 2012 om 23:23

      @zender:

      eerder je gewone rem, die remt op alle 4 en dus vooral op je voorwielen (Wat vermoedelijk ook de aandrijfwielen zijn hier)

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      10 mei 2012 om 11:10

      @zender:

      Ooit al eens een handrem opgetrokken?
      Zou je eigenlijk eens moeten doen (nu niet in vol verkeer ofzo). Dat ding remt eigenlijk helemaal niet en moest het toch remmen zou je auto beginnen te tollen.

      Login om te reageren
      • zender zegt

        10 mei 2012 om 19:12

        @dutchiehd: @SimonMc: @hupke: Als je gewone rem niet werkt dan is dit een behoorlijke snelheid om op je tegenliggers te klappen. Als je weet (oke, je hebt 10 seconden dus het zal wat onwaarschijnlijk zijn) dat je gaat crashen dan kun je beter wat snelheid verminderen met die handrem. Als je tolt vlieg je in elk geval minder hard tegen een andere auto aan, maar misschien is dat nog wel gevaarlijk dan vol achterop botsen. Ik weet het niet, nooit geprobeert en nooit gehad. Laten we dat ook zo houden. @timberleek: Natuurlijk eerder je gewone rem maar omdat deze persoon niet remt ging ik er vanuit dat die niet werkte.

        Login om te reageren
  12. _Kristoff_ zegt

    9 mei 2012 om 21:19

    Bizar! Paniek kan er voor zorgen dat je alle logische dingen zoals remmen of uit versnelling zetten zou vergeten…

    Btw:
    De 117km/u is zelfs hoger denk ik. Als je goed kijkt zie je dat die km/u meter enige vertraging heeft. Op seconde 24 zie je dat de snelheid 129 km/u is!

    Login om te reageren
  13. 4991 zegt

    9 mei 2012 om 21:26

    als dat een vrouw is kan die wel behoorlijk wat sturen.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      9 mei 2012 om 21:27

      @4991: voordat mijn moeder met haar auto een mug raakt ben ik al 13 keer gestorven.. hou nou toch eens op met dat gedoe over vrouwen achter het stuur..

      Login om te reageren
      • HDM zegt

        9 mei 2012 om 21:50

        @dennisr: welkom op een internet autoblog. Auto’s… Blog… bloggers… Internet…PING!

        Dat gedoe over vrouwen achter het stuur houdt nooit op, dat weet je zelf ook wel, net als het fanboyism, het gedoe over sterren in de ruit en zo kun je nog wel even doorgaan. Tenzij je ieder zou gaan bannen die het nogmaals durft te zeggen zal het niet stoppen xD

        Ontopic: das best effe lastig zo’n situatie, maar waarom niet in vrij gezet?

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          9 mei 2012 om 21:53

          @HDM: Kweet niet of je een automaat zomaar in vrij kunt rammen als je accelereert. Wat wel kan is de rem (nog logischer dan N of P) indrukken of aan de handrem rukken.

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            9 mei 2012 om 21:58

            @jzaero: zodra je de rem in drukt is er een mogelijkheid tot schakelen van D naar N.. een extra handeling maar niet bepaald moeilijk :P

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              9 mei 2012 om 23:23

              @dennisr: Mjah dat zou in een paniekactie misschien net een stap te ver zijn, alhoewel.. 15 seconden om te denken. Ik zou in ieder geval de rem proberen in te drukken. Anders nog de mechanische handrem en anders inderdaad in vrij rammen als ik daar nog op kan komen. Lastig bij zoveel paniek.

              Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            9 mei 2012 om 22:04

            @jzaero: Lijkt me inderdaad nogal lastig te zijn als je vol accelereert, dan nog uit de versnelling te raken.

            Login om te reageren
          • timberleek zegt

            9 mei 2012 om 23:24

            @jzaero:

            kan me voorstellen dat hij niet zomaar uit versnelling wilt glijden als je vol kracht op de tanden hebt staan, maar je kan hem wel in zijn N zetten.

            Kon bij onze vorige auto ook gewoon onder het rijden

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              9 mei 2012 om 23:40

              @timberleek: Maar alleen als je de rem indrukte neem ik aan?

              Login om te reageren
              • 4991 zegt

                10 mei 2012 om 01:44

                @jzaero: ik denk dat dat niet moet. Ik heb ooit met een Vauxhall gereden en je kon zonder op de rem te duwen naar N. Maar van P of N naar D moet je op de rem duwen.
                @dennisr: Mij reactie was niet zo negatief bedoelt. De mensen tolleren echt niets meer tegenwoordig. Deprimerend.

              • jzaero zegt

                10 mei 2012 om 18:27

                @4991: @timberleek: Ok! Ik heb het in ieder geval niet geprobeerd met de automaat die ik rijd ;)

              • timberleek zegt

                10 mei 2012 om 08:36

                @jzaero:

                nee hoor, dat was niet nodig.
                hij kon gewoon in zijn vrij en terug in D terwijl je reed. zonder de rem aan te tikken.

  14. karstenlommers zegt

    9 mei 2012 om 21:29

    Motor uitschakelen. Kan ook helpen.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      9 mei 2012 om 21:52

      @karstenlommers: Veel automaat auto’s kunnen niet uitgeschakeld worden tenzij de bak in P staat. Gaat dus moeilijk!

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        9 mei 2012 om 22:00

        @jzaero: uitschakelen kan wel, starten niet ;)

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          9 mei 2012 om 23:20

          @dennisr: Bij de E60 kan die niet uitgezet worden als je zo’n Start-knop hebt als ie niet in zijn P staat! Lijkt me ook logisch omdat je de auto stil moet zetten alvorens je hem uit zet. Daarom ook niet logisch dat je een automaat uit zet als hij beweegt, immers, de motor staat nog in gekoppelde stand, wat betekent dat je de complete motor in de soep draait als hij plots uit gaat als hij in de versnelling staat.

          Login om te reageren
          • timberleek zegt

            9 mei 2012 om 23:26

            @jzaero:

            zo erg zal het toch niet zijn, dan zou je een auto ook niet aan moeten duwen.

            bovendien denk ik dat er van het blok nu ook weinig over is :twisted:

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              9 mei 2012 om 23:39

              @timberleek: Een auto hoor je ook niet te duwen of te slepen wanneer hij in versnelling of handrem staat. Vandaar dat het belangrijk is dat wanneer je gesleept word, je versnellingsbak in neutraal te zetten. Hoe dat in een automaat gaat weet ik niet, waarschijnlijk auto-ambulance dan.

              Login om te reageren
            • jzaero zegt

              9 mei 2012 om 23:44

              @timberleek: Ah je bedoelt aanduwen, maar dat is van korte duur en als je hem moet aanduwen is ie vaak al verkloot ;) Maar ach, ik snap je punt. Echter denk ik toch dat het logischer is dat je een auto niet uit moet zetten wanneer hij niet stilstaat.

              Login om te reageren
              • timberleek zegt

                10 mei 2012 om 08:38

                @jzaero:

                nee het lijkt me niet handig, maar het lijkt me ook niet dat je dan meteen je blok in de soep draait. Het is eigenlijk heel agressief remmen op de motor

              • dennisr zegt

                10 mei 2012 om 18:36

                @jzaero: & @timberleek: volgens mij kan je een automaat helemaal niet aanduwen, je laat bij een handgeschakelde tijdens het aanduwen namelijk de koppeling opkomen..

                als ik het goed heb kan je een automaat dus helemaal niet aanduwen..

              • jzaero zegt

                10 mei 2012 om 18:50

                @dennisr: Geen idee, sowieso zou ik een automaat (meestal van het duurdere type) niet zomaar aanduwen. Liever bel ik dan gewoon de ANWB o.i.d. om het te fixen..

  15. bonkers zegt

    9 mei 2012 om 21:31

    He?? Wtf!!! Dat wordt vast wel een recal

    Login om te reageren
  16. kaasboerin zegt

    9 mei 2012 om 21:46

    Login om te reageren
  17. jzaero zegt

    9 mei 2012 om 21:52

    Heel knap van de auto’s van tegenwoordig trouwens dat het slechts bij botbreuken bleef. Zo ook dat van vanochtend, die jongen die werd gelanceerd. Overigens zou ik hoe dan ook, hoe hard ik ook zou schrikken, toch wel de rem ingeduwd hebben. Tjah, vanaf mijn computer is het makkelijk praten, maar het is de eerste reactie die ik doe als ik mijn auto voel bewegen. Uiteraard is dit een totaal ander kaliber, maar toch.. Tenzij de rem plots ook niet meer werkte in de video.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      10 mei 2012 om 11:09

      @jzaero: Dat van die jomngen heeft weinig met de auto te maken..

      Login om te reageren
  18. ater zegt

    9 mei 2012 om 21:53

    nou dat noem ik nog eens vip service

    Login om te reageren
  19. theblackstig zegt

    9 mei 2012 om 22:02

    Tsja, @norge…. Daar gaat je goede woord over dit soort auto’s.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      9 mei 2012 om 22:05

      @theblackstig: LOLOLOLOLOL!!! jij leest het artikel niet? dikke frontale klappert met 127km.u en HET BLEEF BIJ BOTBREUKEN..

      ik been geen waarzegster, maar ik voorspel dat norge alleen maar bevestiging krijgt, althans.. als je het zo zwart wit gaat bekijken..

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      9 mei 2012 om 22:08

      @theblackstig: Ach, ze hebben wel de crash overleeft!

      Login om te reageren
    • norge zegt

      9 mei 2012 om 22:20

      @theblackstig: Dit is zo opmerkelijk dat het nieuws is ,bij andere merken wordt er al niet meer over gepraat .

      Login om te reageren
  20. fconderkantlat zegt

    9 mei 2012 om 22:09

    129km/h

    auto uitzetten en als het geen automaat is via versnellingen afremmen ofzo?

    Login om te reageren
    • timberleek zegt

      9 mei 2012 om 23:27

      @arashrsf:

      ik neem aan dat het een automaat is. ik ken weinig auto’s die >100 doen in de eerste versnelling

      Login om te reageren
  21. mightymike zegt

    9 mei 2012 om 22:10

    Zeker een prius die niet terug geroepen is en waarvan het gaspedaal nog van bleef haken

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      9 mei 2012 om 22:22

      @mightymike: je loopt achter, die toyota waarvan het gas bleef hangen was van een vrouw die het leuk vond om dikkere matten in haar auto te plaatsen.. zoiets was het..

      Login om te reageren
    • theblackstig zegt

      9 mei 2012 om 22:25

      @mightymike: “Hyundai Sonata crasht hard. ‘Klevend’ gaspedaal de oorzaak? [video]”

      Hoe simpel kan het zijn….

      Login om te reageren
  22. midasracer zegt

    9 mei 2012 om 22:29

    Wellicht een stiekeme launch control in de computer die per ongeluk werd geactiveerd. Je weet het nooit met die verveelde onderbetaalde engineers.

    Login om te reageren
  23. Ikke_ferrari zegt

    9 mei 2012 om 22:35

    Dan ben je ook echt een aap achter het stuur…

    Er zijn nog een heel aantal dood eenvoudige oplossingen:
    – Remmen
    – Handrem
    – Koppeling
    – Uit de versnelling trekken
    – Contact omdraaien

    Maar twee keer aan je stuur trekken leek deze bestuurder beter… top!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      9 mei 2012 om 22:41

      @Ikke_ferrari: knul, word rijinstructeur..

      Login om te reageren
    • bbee zegt

      9 mei 2012 om 23:33

      @Ikke_ferrari: contact omdraaien moet je dus nooit doen bij hoge snelheid! Stuurbekrachtiging etc. valt dan namelijk ook uit.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        10 mei 2012 om 02:05

        @bbee: Stuurbekrachtiging die wegvalt is geen ramp toch? Zeker als de auto reeds in beweging is valt het nog zeer goed mee om te sturen? Wat ik niet zo leuk zou vinden, is dat de rembekrachtiging wegvalt…

        Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      9 mei 2012 om 23:36

      @Ikke_ferrari: Ja, en als er een haai op je af zwemt sla je ook gewoon effe op z’n neus toch? Omdat je dat ooit gehoord heb op TV.. Easy peasy..

      Login om te reageren
    • luuktb zegt

      9 mei 2012 om 23:59

      @Ikke_ferrari: Contact omdraaien einstein ! Wat denk je wat ergebeurd je draait helemaal naar links stuur je een beetje KLIK stuurslot nou dan ben je mooi klaar.
      Plus dat je rembekrachtiging het niet meer doet.
      Mens schrikt zich rot heel gek vind ik het allemaal niet

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        10 mei 2012 om 02:07

        @luuktb: Zolang je het contact niet volledig terugdraait, maar enkel zover zodat de auto uitvalt, schiet het stuurslot niet eens aan ( denk ik !).

        Login om te reageren
        • sjaakk zegt

          10 mei 2012 om 14:43

          @SimonMc: Ja want als je f*cking schrikt ga je dan niet gelijk remmen maar wel even het contactslot net niet helemaal terug draaien want dan gaat hij niet op stuurslot. Als je schrikt dan ga je daar al helemaal niet opletten.

          Login om te reageren
  24. Hupke zegt

    9 mei 2012 om 22:56

    Geen idee of het de computer was of de idioot die met z’n poten op de pedalen zat. Mij lijkt het de computer te zijn aangezien die zelfs op het laatste niets remt.
    Wat kan je in zo’n geval doen om dat op te lossen.
    In ken de hyundai sonata helemaal niet.
    Maar als die geen contactsleutel heeft (luxe wagen niet onrealistisch), geen manuele versnellingen (niet abnormaal), en zo’n elektronische handrem dan is het enige wat je nog kan doen op de rem gaan staan.
    En ofwel is de bestuurder te paniekerig ofwel werken die dingen niet naar behoren.

    Login om te reageren
  25. Scarface zegt

    9 mei 2012 om 23:15

    Bizar. En wat een klap zeg.

    Zou dit niet gewoon een gevalletje gas ipv rem intrappen zijn? Die bestuurder denkt gewoon al aan het remmen te zijn volgens mij.

    Login om te reageren
  26. smulders zegt

    9 mei 2012 om 23:43

    En daarom: Handbak! Veel beter voor mensen die moeite hebben met rijden.

    Login om te reageren
  27. pseudonomas zegt

    10 mei 2012 om 00:07

    http://www.youtube.com/watch?v=jtdyVJWxX4Q

    Helaas het is duits maar hier laten ze verschillende manieren zien en ook manieren waarop het niet moet

    Login om te reageren
  28. hoonigan247 zegt

    10 mei 2012 om 00:51

    Uhmm sleutel omdraaien :)

    Login om te reageren
  29. sdcd zegt

    10 mei 2012 om 01:15

    Plotseling accelereren? Dan kan je toch altijd nog gewoon remmen? Alsof de rem op precies hetzelfde moment faalt. Wat een onzin verhaal, geloof er helemaal niks van. Die vrouw doet net alsof ze er niks aan kon doen terwijl ze eigenlijk gewoon in paniek raakte toen ze het gaspedaal indrukte. De verzekering dekt het niet en nu probeert ze op zo’n manier geld te krijgen.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      10 mei 2012 om 11:15

      @sdcd: Jij bent echt DOM

      Login om te reageren
    • The360box zegt

      10 mei 2012 om 12:36

      @sdcd: Denk even na, remmen worden gloeiend heet als je vol vermogen geeft en hebben geen zin. Jij denkt zeker maar dat er superremmen op zitten?

      Login om te reageren
      • sdcd zegt

        10 mei 2012 om 14:27

        @The360box: Je remmen kunnen je auto ook van 200 naar 0 afremmen. Jij denkt zeker dat er een supermotor in zit?? Ga ’t maar eens in je eigen auto proberen, zullen we zien wie hier zo dom is.

        Login om te reageren
  30. SimonMc zegt

    10 mei 2012 om 02:10

    Misschien een dom idee, maar indien er ruimte genoeg is langs de zijkanten van de weg, zou je het stuur dan niet een aantal keer zo snel mogelijk volledig naar één kant draaien, en dan naar de andere kant? Zeker zo’n auto’s remmen dan toch op die manier heel snel af, omdat je uitbreekt? En dan vol de rem erop ofzo.

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      10 mei 2012 om 12:35

      @SimonMc: Als je toch al bezig bent om te manoeuvreren kan je ook de sleutel eruit trekken.

      Login om te reageren
  31. J0riz0s zegt

    10 mei 2012 om 08:23

    Het is de tweede keer dat dit gebeurd bij dit type voertuig. Eerste keer staat ook op video!!

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=H7X4qWaAadA

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      10 mei 2012 om 11:17

      @J0riz0s: En jij denkt dat die dan stopt met het gas er vol op ;). Denk dat dit niet echt werkt..

      Login om te reageren
      • jeffreym3 zegt

        10 mei 2012 om 11:17

        @jeffreym3: Sorry wad @SimonMC

        Login om te reageren
  32. J0riz0s zegt

    10 mei 2012 om 08:24

    o joh..
    nog eentje
    http://carscoop.blogspot.com/2012/04/that-is-one-way-to-enter-gas-station.html

    Login om te reageren
    • j00rs zegt

      10 mei 2012 om 13:31

      @J0riz0s: Haha die dikke vent achter dat bureau

      Login om te reageren
  33. The360box zegt

    10 mei 2012 om 12:34

    Ophangen maar eerst nog zn rijbewijs afpakken. Het eerste wat in je opkomt is toch de sleutel eruit trekken, desnoods de handrem…

    Login om te reageren
    • sjaakk zegt

      10 mei 2012 om 14:44

      @The360box: Ach ga maar forza 4 spelen kan je nog terug spoelen als je crashed.

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        10 mei 2012 om 19:20

        @sjaakk: Weet je dat ik echt een scheithekel aan zulke reacties heb omdat de meeste mensen die zulke slappe reacties plaatsen zelf gewoon kansloos zijn.

        Login om te reageren
    • Hupke zegt

      10 mei 2012 om 16:31

      @The360box:

      Een handrem doet net niets in zo’n geval. Enig idee hoe zwak zo’n ding wel niet is?
      Als je de sleutel eruit trekt (en bij welke wagens gaat dat nog?) springt het stuurslot op en heb je helemaal niets meer te zeggen.

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        10 mei 2012 om 19:19

        @Hupke: Wat ik later aangaf hard op de rem trappen. En ga niet zeggen dat dat ook niet helpt want er waren zat mogelijkheden.

        Login om te reageren
  34. j00rs zegt

    10 mei 2012 om 13:25

    Bij een goede auto sluit het motormanagement automatisch de brandstoftoevoer naar de motor af als de bestuurder vol remt en gas geeft tegelijk. Iets wat Toyota dus was vergeten in te bouwen in de auto’s die op hol sloegen met die vloermatten onder t pedaal. Overigens had onze Alfa 156 deze beveiliging al wel (zelf getest).

    Login om te reageren
    • j00rs zegt

      10 mei 2012 om 13:27

      @j00rs: En daarbij komt dat remmen altijd zo sterk moeten zijn dat ze een auto op vol vermogen moeten kunnen afremmen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North