Voor degenen die er als de kippen bij willen zijn presenteert Hyundai de Ioniq 6 First Edition.
Je kunt zeggen wat je wil, maar van eenheidsworst is geen sprake bij de nieuwe modellen van Hyundai. De Ioniq 5 was een uniek ontwerp en de Ioniq 6 is dat opnieuw, maar dan weer op een hele andere manier.
Het feit dat het een sedan is en geen cross-over kunnen we alleen maar toejuichen. Het is wel een beetje jammer dat de belangrijkste inspiratiebronnen een banaan en een walvis zijn geweest.
Toch zal er vast genoeg animo zijn voor de Ioniq 6. Degenen die staan te popelen om een exemplaar te bestellen moeten echter nog even geduld hebben. Dat kan momenteel nog niet namelijk. Ook weten we nog niet wat ‘ie gaat kosten.
Dat weten we nog steeds niet, maar Hyundai laat nu wel alvast de Ioniq 6 First Edition zien. Zoals inmiddels gebruikelijk is in de autobranche introduceert Hyundai de Ioniq 6 met een ‘exclusief introductiemodel’. Deze wordt dus in beperkte aantallen gebouwd.
De Hyundai Ioniq 6 First Edition is te krijgen in vier kleuren, waaronder Biophilic Blue Pearl, wat je op de plaatjes ziet. Als je geen biofiel bent kun je ook kiezen voor Serenity White Pearl, Nocturne Grey Pearl en Gravity Gold Matte. In het interieur kun je rekenen op mooie ruitjesbekleding.
En ja, dat is eigenlijk alles wat er nu te melden is. Voor de verdere details (inclusief de prijzen) moeten we nog een maand geduld hebben. Kun je dan ook meteen bestellen? Neen, daarvoor moet je waarschijnlijk nóg iets langer wachten.
vetnek zegt
In het echt een stuk mooier dan op de foto’s naar mijn mening.
okdoei zegt
Ik vind em op de foto’s al niet fantastisch dus ben benieuwd…
Robert zegt
De Koreanen hebben een Chinees ontwerpbureau aan het werk gezet? ’t Is net een 911 flatnose
LoutervanPlezier zegt
Wat mij opvalt, is het grote Volkswagen-Groep gehalte. Ik zie een Porsche 911 die op eigenwijze is omgetoverd tot sedan en de bekleding lijkt op de originele Golf GTI-bekleding. Die voormalige VW-ers hebben erg hun best gedaan het niet te verhullen.
harrie zegt
Zoek eens op Porsche 989
conflagration zegt
Dit is de eerste keer dat ik eens goed naar het design kijk, maar het lijkt een beetje op een scheiding tussen porsche en mercedes met de stoelen van een volkswagen
karhengst zegt
Een scheiding kent alleen verliezers. Maar tegen de nodige fiscale alimentatie zou ik er wellicht nog voor tekenen.
Ik ben benieuwd of een ander kleurtje de auto goed doet, of het banaaneffect enkel versterkt. “Het is geen crossover” is eigenlijk het enige positieve wat er over het design te zeggen valt.
RAW zegt
Vooral erg jammer dat het een sedan is en geen liftback. En die ruim 400 liter bagageruimte houdt ook al niet over, dat heb je tegenwoordig al in een C-segment hatchback.
pyrat zegt
Is ie er ook in het geel?
detroitv8 zegt
Blijf het een frikandel vinden.
mashell zegt
Nu is privacy altijd al een tikkie asociaal (nee, jij mag niet door mijn auto kijken) en geeft het vaak een bestelwagen uitstraling maar op deze wagen staat het echt helemaal beroerd.
flatsix010 zegt
In het echt een stuk mooier inderdaad. Wat zal de levertijd zijn als de orderboeken openen? Een Ioniq 5 is tegenwoordig 12+ maanden.
audirs3 zegt
Als ze hier nou eens een vlotte station van maken, dan is het voor de EU echt een verkoop topper
Elise zegt
Luc Donckerwolke heeft veel mooiere ontwerpen geproduceerd, maar je kunt hem wederom geen 13-in-een-dozijn ontwerp verwijten.
raoufff zegt
Als je bezopen bent lijkt het net een Taycan, dus missie geslaagd voor Hyundai.
sabrerator zegt
Het is nóg meer banaan dan mijn S-Type!
gdjnl zegt
Van achter naar voren: Porsche x Mercedes CLS gen 1 x Toyota MR2 x Tesla Model 3/Y met Golf bekleding….
Hopelijk lijkt hij in het echt beter in proportie. Met de Ioniq5 waren ze zo goed bezig. Jammer.
joki zegt
Eerste foto lijkt een afgekeurd CLA ontwerp…
Edizione Limitata GT zegt
Qua design, tja.. Ik vind m eigenlijk wel geslaagd. Maar die woorden zijn van mezelf. Kijk je naar de specs en de verwachting dat ie prijstechnisch gepositioneerd zal worden naast de IONIQ 5. Denk ik, dat je echt een prima en betrouwbare koets voor de deur kan hebben staan. Maar ja, dat vindt ik.