Deze gelikte crossover van Hyundai ziet er niet alleen stoer uit, maar is ook nog eens voorzien van een milieuvriendelijke aandrijflijn.
Volgende maand zal Hyundai op de autoshow van Genève deze Intrado(HED-9) Concept onthullen met onderhuids eens aandrijflijn met een brandstofcel die werkt op waterstof. Dit is een doorontwikkeling van de aandrijflijn die te vinden is in de Hyundai ix35 Fuel Cell. De aandrijflijn die in de Intrado zit is echter compacter en lichter.
Dit is tevens de eerste conceptcar van Hyundai die een nieuwe designtaal laat zien. Het designteam van Hyundai, onder leiding van Peter Schreyer, heeft deze manier van ontwerpen de naam Fluidic Sculpture 2.0 meegegeven. Weten we dat ook weer. (via: carscoops.com)
snodaard zegt
Superdik, Rik.
Mooie bak, Jaques.
Dit is beter, Peter.
reistje zegt
Wat een lelijke achterkant.
Maar Hyuandai had toch al eerder een poging gedaan om Hyundai ix35’s op waterstof in productie te brengen?
moondustfocus zegt
Met die achterlichten dacht als eerste dat het om een Peugeot ging
Esprit_de_Flandre zegt
@moondustfocus: De grille eigenlijk ook…
alcantara zegt
http://www.youtube.com/watch?v=7QTD4DE4K60
moveyourmind zegt
Een heel klein beetje ugly, maar wel supercool! Gewoon bouwen dat ding, maar dan wel met een viercilinder turbo of een kleine V6.
norge zegt
Gaaf ding, zou hem zo kopen.
XRI6 zegt
Stoer, gedurfd en geslaagd!
Esprit_de_Flandre zegt
Knap, dat wel, maar de term “fluidic” lijkt me niet meer van toepassing…
denniz zegt
Waterstof… Leuk voor industriele machines.
Net als een accu in een auto.
Wat mij betreft doet dit afbreuk aan het echte autorijden. Jammer