Het lijkt erop dat Hyundai niet alleen de strijd aan wil met Volkswagen op de weg, maar ook in het World Rally Championship.
In het verleden was Hyundai al actief in het WRC met de Accent en nu lijkt het erop dat ze willen terugkeren met de gloednieuwe i20.
We weten als dat Volkswagen volgend jaar met de Polo gaat deelnemen aan het WRC, maar extra deelnemers zijn altijd welkom. MINI deed een poging met de Countryman, maar trok al snel de fabrieksondersteuning in. Ook gaat er een gerucht dat Citroën volgend jaar niet meer aanwezig zal zijn met een fabrieksteam.
Nu maar hopen dat Ford wel met een fabrieksteam aanwezig blijft.
E34M5Touring zegt
En 7 jaar garantie!
Toch zou het leuk zijn als er wat meer merken komen in het wrc. Toch zie je aan veel nieuwe teams dat de ontwikkeling van een nieuwe auto moeizaam kan gaan. Mini is daar het laatste voorbeeld van. Peugeot heeft met de 307CC nooit echt potten kunnen breken en ook de Focus had het moeilijk in het begin.
robbie zegt
@E34M5Touring: op het stickertje staat 5 jaar ;)
E34M5Touring zegt
@robbie: Nou, nog netjes! Geldt dat ook voor Roll overs? ;)
BmwMPower zegt
Meanwhile, somewhere in Norway…
Tommy2 zegt
@BmwMPower: norge zijn avond is weer goed!
rijbewijzer zegt
Zo zou ik wel een i20 willen rijden ja
norge zegt
@Tommy2 en @BMWpower, zo uitgefapt.Prachtig ja, nou nog een Genesis GT3 en Volkswagen kan wel inpakken…
bullgod76 zegt
Moeten er van WRC auto’s voor homologatie nog steeds een kleine serie straatauto’s verkocht worden?
Dan wil ik er wel 1 hebben.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Lijkt meer RC dan WRC… Mis alleen zo\’n grote antenne! Lol
Alex_79 zegt
“MINI deed een poging met de Countryman, maar trok al snel de fabrieksondersteuning in.”
Klopt niet helemaal. BMW trok de fabriekssteun aan Prodrive in, omdat David Richards geen sponsors kon vinden. Motorsport Italia werd tot “fabrieksteam” gebombardeerd, maar Armindo Araujo bracht behalve sponsorgeld verder niets (is inmiddels vervangen door Chris Atkinson) en Paolo Nobre is een goedwillende amateur die vroeger iets in de voetballerij deed en nu als hobby rally’s rijdt.
On-topic: Een extra fabrikant kan het WRC zeker gebruiken, want het gaat gewoon slecht nu. Geen promotor, geen grote tv-zender die het uitzendt, geen grote sponsor en geen concurrentie voor Loeb. Kan alleen maar bergop gaan dus ;)
ronin1130 zegt
Altijd leuk nieuws dat er eentje bijkomt! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Het is wel jammer dat er een beetje een algehele malaise heerst in de autosport, waardoor er zo weinig fabrieksteams deelnemen. Hoewel er wel pogingen worden gedaan om het goedkoper te maken, zoals met het WRC.
Matthijs zegt
Citroën er uit, Peugeot erin met de 208.
pietjepuk zegt
Laat maar komen. Die Accent was immers ook al zo’n succes ….
http://www.youtube.com/watch?v=bTJpMcM4cgM
Tommy2 zegt
@pietjepuk: Weer een Hyundai minder. Schitterende beelden!
supercarwaar zegt
Al die rally-auto’s zijn bijna hetzelfde. zelfde interieur, zelfde spoiler, zelfde inlaten. Een beetje saai is dat wel
michelyman zegt
Proefritje! Nu nog een legale straatversie ervan :)