Daar is-ie dan, de driedeurs-variant op de reguliere i20.
Hyundai heeft serieus werk gemaakt van deze “sportieve” variant van de vijfdeurs i20. Het dingetje is namelijk voorzien van een koets die op een groot aantal punten afwijkt van de carrosserie van de gewone i20. De Coupé moet dan ook de basis gaan vormen voor de rallyauto waarmee Hyundai in het WRC gaat deelnemen, dus da’s geen toeval.
Het motorenaanbod is met een 1.2-blokje à 84 pk helaas wat minder sportief, al wordt er later nog wel een 1.0-driecilinder met een turbo(otje) beschikbaar. Verder kan de Coupé worden aangekleed met velgen tot 17″ en wordt het stadsautootje naar wens gespoten in de het enkel op deze 3-deurs leverbare Mandarin Orange. Ook kan het interieur worden voorzien van oranje accenten, mocht je dat willen.
Prijzen beginnen bij 13.995 euro, vanaf maart komend jaar vind je ‘m in Nederland bij de dealer.
tupperware zegt
Ziet er leuker uit dan een Polo, hier zouden ze een WRC achtig modelletje van uit moeten brengen.
Hier in het overgevoelige kikkerlandje zal het niet storm lopen voor zo’n uitvoering maar niet alle landen zijn zo badge geil als Nederland..
sydney zegt
@tupperware: Ik heb behoorlijk wat Hyundai en Kia ervaring en dat badgeelul vind je vooral op het internet.Uitzonderingen daargelaten.Toen ik in 2000 begon was het inderdaad allemaal niet zo heel veel maar tijden veranderen en ik weet zeker dat als bijv. VAG is staat was om een van deze twee merken te kunnen overnemen dat ze dat hadden gedaan en piepen er hier veel in ene heel anders.Maakt mij niet uit.Als ik zag hoe de meeste mensen dolblij met hun Atos,Cee’d,Tucson of zelfs hun Pregio DC waren na aflevering was mijn dag goed.
gtwillem zegt
@tupperware: ik dacht hetzelfde! Of een betaalbare cupversie om een startveld van deze wagentjes, helemaal verlaagd, rolkooi, gestript en slicks (en verder niets, om de kosten lekker laag te houden).
Ik vind daarnaast ook een geinig modelletje, voor 16k heb je een heel compleet uitevoerd exemplaar. Easily beats de Seat Ibiza SC.
thenotorious zegt
Ik vind de vijfdeurs versie mooier.
123bat zegt
Dat ziet er écht leuk uit! En een hele nette prijs, al is dat voor een zgn. schowroomlokkertje..
Maar dan nog, bij Hyundai zal je denk ik niet zoveel betalen voor leuk velgspul e.d. als bij andere merken.
Een 4 cil. turbomotor erin met 150-180pk, knalrood kleurtje en kekke velgjes en dan alle Vinexwijken onveilig maken!
sydney zegt
@123bat: Valt wel mee, ik doe nu zelf geen Kia’s meer maar wij hebben in de showroom en op demo’s de meeste minimaal op “19 staan.Picanto’s op “16 en Rio’s op “18.En we verkopen het spul, net als het hele wrapgebeuren best veel.Al is dat laatste wel flink op z’n retour.Zien is kopen en gelukkig is de directie het daar mee eens.Alle demo’s en huur/uitleenauto’s binnen de groep zijn toch wat dikker.En als je groot kan inkopen en je kunt een goede deal met je leverancier maken hoefen mooie wielen(en geen rotzooi) echt niet zoveel meer te kosten.
motoragent zegt
Dit is gewoon een 3-deurs hatchback, toch?
tupperware zegt
@motoragent:
Klopt, maar als Seat een 3 deurs Ibiza SportCoupé mag noemen en Mercedes een IKEAbak een Shootingbreak (als je daar wat van zegt krijg je trouwens WEL de strontkar over je uitgereden) dan moet dit ook kunnen..
Een Scirocco was ook niets meer dan een platgeslagen 3-deurs Golf en in een Mégane Coupé zie ik ook geen Coupé lijnen terug.
Het lijkt me dat m’n punt nu wel duidelijk is, de tijd dat de naam de lading dekte ligt ver achter ons.
Nu is het nog louter marketing gel*l..
motoragent zegt
@tupperware: Dat is dan ook wel weer waar inderdaad. Toch gaat het er bij mij niet in, maar ik ben dan ook zo iemand die in een halve stuiptrekking schiet als iemand het heeft over een “4-deurs coupé”.
tupperware zegt
@motoragent:
Ik ook, maar de laatste keer dat ik daar over begon kreeg ik nog net geen poederbrieven thuis..
Ik ben dus iets voorzichtiger geworden..:)
screamer zegt
@motoragent: ja, net zoals mijn Citroen C4 ‘Coupe’
v12powerr zegt
Lepel er een v12 in hahah
harrie zegt
De naam coupe is ook aan inflatie onderhevig. Klinkt wel chiquer dan 3d hatch natuurlijj, hoewel de naam Hyundai icm Coupe ook niet direct positieve associaties oproept.
marv46 zegt
@harrie: De tweede generatie Coupe (Tiburon) is anders niets mis mee, zeker met een V6 in het vooronder. Hoewel achterwielaandrijving wellicht een iets hoger fun-gehalte zou hebben.
sydney zegt
@marv46: Daar heb ik in 2002/03 nog een paar demo’s van gereden.2.0i en 2.7 V6 met handbak.Fijne auto’s
mashell zegt
@harrie: de de naam coupe aan inflatie onderheving was hebben vele 4 deurs coupe’s toch al bewezen? Dit is gewoon een leuk gelijnde 3 deurs hatchback.
flyingmiata zegt
Niks mis mee.
Leuk model
eklasse zegt
Zo lang er in de eerste reactie de naam van de grote concurrent wordt genoemd is er nog een lange weg te gaan.
Doe mij maar n Clio, of ’n 3, of volgend jaar ’n DS3.
En wanneer stopt het “zwarte stukjes op de c-stijl” hype? Pas als er merk het doet?
mierenneuker zegt
@norge Wil je er wat tissues en lotion bij?
norge zegt
@mierenneuker: Ja graa…Te laat..
romeoalfa zegt
Mooi!
caferacer zegt
Juiste titel: Concept car van de Audi A1 in 2020.
tupperware zegt
@caferacer:
Wel nee,zelfs in 2020 is dit veel te spannend vormgegeven voor die lui..
gregorius zegt
Volgens mij richt Hyundai zich nog altijd niet op de koper die echt iets speciaals wil hebben, maar op de doorsnee koper.
Kek kleurtje en je hebt een boodschappenauto’tje waar Truus blij mee is (Truus als type kortharig, soms gekleurd, zeker 10 kg te dik, kleding die niet bij haar figuur past. Vaak ook met bril: montuurtje dat 3 jaar geleden op TV ‘in’ was).
Mik de 200pk 1.6 uit de Hy/Kia familie erin met wat WRC bumpertjes en je hebt weer een doelgroep te pakken. En daarnaast is de petjes doelgroep over 3 – 5 jaar ook weer blij.
norge zegt
@gregorius: Je vrouw was blij met de nieuwe auto begrijp ik?
gregorius zegt
@norge: voor kerst krijgt ze de bril van Pauw van 2 jaar geleden. Die rooie. Gaat ze vet vinden joh.
Esprit_de_Flandre zegt
@gregorius: Klopt, maar de merken die zich richten op de koper die iets speciaals wil, zijn allemaal stuk (aan het gaan): Saab, Alfa, Lancia, …
Ondertussen is Hyundai-Kia op weg de grootste ter wereld te worden. Ja, met doorsnee modellen voor doorsnee mensen. Daar zijn er nu eenmaal meer van.
arii zegt
What the fuck hebben al die autofabrikanten laatste jaren met die lelijke veels te grote koplampen? Dat is toch geen gezicht man!
Mika_Hakkinen zegt
Foto`s zien er weer lekker grijs uit pff
trustmeiamanengineer zegt
Opzich een geinig karretje, maar is natuurlijk geen coupe. En jammer van de bromtol voorin. Bij zo’n uiterlijk hoort ook iets meer power.
audirijder zegt
Niks voor mij! Wel een prachtige auto voor een bouwvakker!
dawwg zegt
Goede rendering weer. Achterkant lijkt op een Golf (referentie aan een klasse groter), voorkant op een A1 en de binnenkant op een Polo. Beter goed gejat, dan slecht bedacht dus. Jammer dat het interieur en de techniek in de praktijk altijd teleurstelt ten opzichte van de looks. Rij een keer een premium merk en dan de i’s van Hyundai en het valt pas op dat het toch allemaal niet zo enorm strak en modern is als het lijkt / de indruk die het wil maken,
tupperware zegt
@dawwg:
Ik vermoed dat de gemiddelde nuchtere koper zich daar wel van bewust is, die koopt gewoon een leuke auto die WEL goed in elkaar geschroefd zit voor 1/3de van de prijs van die A1..
dawwg zegt
@tupperware: Helft van de prijs he … t.o.v. een fully loaded Audi die lekkerder rijdt en een veel betere interieursafwerking heeft. Iedereen shopt met zn eigen portomonnee en preferencies, maar soms doen sommige reaguurders – en dat is niet specifiek aan jou gericht, maar een generieke opmerking – alsof het 2 gelijkwaardige producten zijn en dat ligt toch echt iets subtieler in de praktijk.
styns zegt
hallo veloster
norge zegt
Moest even mijn handen wassen…. Gaaf bakkie, het bewijs dat je in deze maat wel mooie auto’s kan maken…
toyotafortuner zegt
Niet verkeerde looks
Vriendelijke prijs
Tot wel 17” velgen
Alleen wel een ietwat tamme motor
Conclusie: gewoon een leuk gebakje van Hyundai voor weinig geld!