Het is de kleinste Hyundai die je kunt krijgen, doch hij is een aardig stukje gegroeid ten opzichte van zijn voorganger. Voor de prestaties moet je hem echter niet kopen.
De nieuwe i10 wordt naar wens uitgevoerd met een 1.0 of een 1.2-liter motor, respectievelijk goed voor 66 pk / 94 Nm en 87 pk / 120 Nm. In het ergste geval (1.0 automaat) moet je 16,8 seconden (!) wachten totdat je op de 100 km/u zit. Ter vergelijking: een beetje een hypercar zit dan al op de 300.
De gewichten variëren van 933 tot 1.049 kg, afhankelijk van welke uitvoering je neemt. Overigens is er weinig Koreaans aan de nieuwe i10: hij is zowel ontworpen als ontwikkeld in het Hyundai Motor Europe Technical Centre in Rüsselsheim in Duitsland en hij wordt geproduceerd in het Turkse Ízmit.
sanjo120 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
mierenneuker zegt
Onderstuur op wielen.
Esprit_de_Flandre zegt
@mierenneuker: Om onderstuur te hebben moet je ook snelheid hebben, en dat zit niet inbegrepen. Niet nodig ook natuurlijk.
Leuk ding…
LJ zegt
Heb een tijdje een i10 van de huidige generatie gereden (bj 2012) met de 1.2 liter viercilinder. Ik vond het een prima auto’tje. Rijdt nu een Twingo 1.2 (de 8v, bj. 2008) en die is werkelijk te traag voor worden. De 1.0 vervangt de 1.1, de 1.1 was ook niet echt snel, dus als je er 1 neemt, neem dan de 1.2.
rob68 zegt
Grappig ding voor de zuinige medemens, wat moet dat lekker goedkoop rijden zijn.
Gideon zegt
Is ie niet een beetje zwaar voor supermini? De vermogens liggen ook wel iets hoger dan die van de concurrenten, maar de oorlog win je er ook niet mee.
kmsschell zegt
Zijn dat nou Clio portiertjes?!