Bij Hyundai zijn ze niet vies van het neerpennen van een blits conceptje. En laat nou over een week toevallig de Seoul Motor Show plaatsvinden. De Koreanen komen niet met lege handen bij hun thuiswedstrijd, getuige deze HND-9 schetsen. Baby got back. En vleugeldeuren waar je Ton Elias’ overhemd op kunt strijken.
Aan boord van deze stijloefening, waar het conceptachtige af druipt, ligt een 3.3-liter V6 turbo met 370 pk, gekoppeld aan een automatische 8-bak, die de achterwielen aandrijft. De vraag is of dit de bekende ZF-bak is, want voor zover we weten maakt Hyundai/Kia zijn eigen versnellingsbakken.
Komt de motor je bekend voor? Kan kloppen, hij ligt ook in de Kia GT, die het conceptstadium nog steeds niet is ontgroeid.
Algemeen wordt aangenomen dat deze platgeslagen Ioniq een voorbode van een nieuwe Genesis Coupe is. In zijn meest verse vorm heeft deze een 3,8 liter V6 aan boord, die 348 pk levert. In Nederland moeten we het nog stellen met de ‘vorige’ Genesis, waar nog steeds 300+ pk uit komt, genoeg om het leven van de meeste BMW’s aardig zuur te maken.
toyotafortuner zegt
euke concept!
KEV9 zegt
@toyotafortuner: je tobo is stuk
KEV9 zegt
gewoon zo op de markt brengen,
norge zegt
Prachtig natuurlijk, maar waar zijn de banden?
jrk68 zegt
@norge:
Ook nog in de “concept” fase?
umadbrah zegt
Waarom geen Genesis sedan. Heb in Amerika een keer in zo’n ding gereden, fijne auto.
haroldt zegt
Ja die koreanen zijn goed bezig!