Het goede nieuws is dat Hyundai de Genesis Coupé naar Europa gaat halen, maar het slechte nieuws is dat er slechts 1.000 auto’s voor heel Europa beschikbaar komen. Sinds eind 2007 lopen we jullie al lekker te maken met allerlei informatie over deze grote RWD Coupé (en sedan) van het Koreaanse merk, maar tot nu toe waren ze alleen maar in Azie en Amerika te koop.
Er komen slechts 1.000 exemplaren deze kant op omdat Hyundai anders problemen krijgt met de Europese typegoedkeuring, nu valt het model onder een speciale regeling voor kleine oplages. Hyundai wil met dit model in Europa laten zien dat ze ook serieuze(re) auto’s kunnen bouwen. Daarom willen ze er ook geen winst op maken. In Duitsland zal de Genesis Coupé 2.0 Turbo (210 pk) slechts 25.000 euro gaan kosten. Een Nissan 370Z kost bijvoorbeeld al 38.000 euro in Duitsland. De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend evenals hoeveel auto’s wij toebedeeld krijgen.
Overigens zal alleen maar de 2.0 Turbo naar Europa komen, de V6 kunnen we op onze buik schrijven. (via: autotelegraaf.nl)
Wouter zegt
*Belt vast met Paul voor de Korean Drifting Experience*
GH zegt
Ik zeg: Importeren!
deSignstein zegt
ik snap het toch niet, is dat niet een contradictie? Schaarste creëren en dan toch nog laag laten prijzen? Wat hebben ze er nu aan als alles de deur uit is na 1 dag ipv 1 maand? je kan gemakkelijk 10.000 meer voor zo’n auto vragen.
ivan zegt
Die mannen van hyundai zullen wel weten wat ze doen hoor ;)
slk zegt
Is wel een stuk beter dan de scoupe,maar het blijft een koreaan
yns zegt
als ze dit buiten zie dan ga ik zelfmoord plegen
yns zegt
als ik … *
lincoln zegt
dank u wel Hyundai ..
dat er mensen in europa geld aan u mogen geven ..
Citrofiel zegt
* als ik dit buiten zie dan ga ik een feestje vieren
RenesisHP zegt
@yns.
Hij staat voor de deur dus doe je ding. :P
Ik vind hem geweldig en door een paar kleine details is het ook echt een “eigen” model in plaats van copy-paste.
Dat hadden ze een heel stuk slechter kunnen doen.
Nu nog afwachten hoe de auto in de praktijk is, dan kunnen we verder oordelen. Toch denk ik dat daar verrassende resultaten uit komen.
De prijs is best goed, dus die auto’s worden waarschijnlijk wel verkocht.
Het is in ieder geval een vooruitgang en dat kan ik alleen maar toejuichen. Uiteindelijk worden dit steeds grotere spelers op de automarkt.
Stef zegt
Jammer van die V6, ik vrees dat de 2-liter net wat te krap is voor een bijna 1600 kg zware coupé. Hyundai heeft trouwens een erg leuke promosite voor de Genesis gemaakt: http://www.hyundaigenesis.com/coupe/
Ton zegt
@ Designstein: West Europa is qua aantallen een druppel op gloeiende plaat voor Hyundai (voor wat betreft deze auto) Een WVTTA (Europese typegoedkeuring verkrijgen kosten een godsvermogen aan tests en aanpassingen aan de auto. Hyundai heeft dus helemaal niet zoveel zin om deze auto naar Europa te halen. Ze zijn aan het twijfelen gebracht door enthousiaste reacties in Europa en de Europse distributeurs. Daarom deze constructie. Auto zal overigens rond de 40 mille gaan kosten, reacties van de Europese kopers zijn bepalend voor de strategie voor de Europese toekomst voor dat model. Heeft niets te maken met schaarste creeren dus…
BART! zegt
I like…..en dat is behoorlijk ongebruikelijk voor een Koreaan.
Ik ben heeeeeeeeel errug benieuwd naar de rijtesten van diverse bladen/tv-shows: Jeremy/Tiff, kom er maar in!
Geldt natuurlijk ook voor onze eigen Autoblog-redacteuren!
BMW 130i zegt
Als ze er toch maar duizend van naar Europa laten komen, kunnen ze dan niet beter alleen de V6 naar hier halen?
Ton zegt
BMW 130i: Weet zo geen CO2 waarden, maar waarschijnlijk denkt Hyundai met de 2.0T imagotechnisch meer potten te breken.
tdj zegt
Hoop voor ze dat ze d’r 1000 kunnen verkopen.. echt een schoonheid is het imho niet. Hij geeft me een beetje een Fort Probe gevoel.. en dat is niet positief.
Franco zegt
De auto heeft wat weg van een soort Koreaanse 370Z!
Geen super schoonheid, maar het oogt idd. beter dan de Scoupe!
Scooperdepoep zegt
Ik wed (en ruil) m’n 3-coupe (er)om dat de V6 ook komt.
jdm zegt
Beetje vergelijkbaar met de Nissan 200sx s14, 2.0 Turbo, Achterwiel aandrijving, mooi!!
DRIVR zegt
1000 auto’s.
Laat ons hopen dat er één persexemplaar bij is om de sensaties over te brengen.
Want volgens de eerste berichten is de V6 een waardige 370Z-concurrent.
EnzoR zegt
Kom maar op! wil m zeker zien rondrijden!
///M zegt
wie zullen de concurenten zijn M3 coupe mischien?
Scooperdepoep zegt
M3? Dat lijkt me een maatje te groot (- 100 pk)
Denk eerder aan de 135i (zelfde gewicht/pk/Coupe)
Darahan zegt
Als ze een meer van zouden gaan importeren wordt het de nieuwe Sjonnie en Anita bak over 10 jaar. Manta-Kadett/Astra GSI-Calibra-Scoupe-Coupe-BMW E36-Genisis?
Bob zegt
Hyundai is al jaren een goed merk .. maar de naam ontbreekt een beetje. Subaru heeft hetzelfde probleem in Nederland, terwijl het een geweldig merk is met traditie en kwaliteit.
In Nederland geldt over het algemeen de ‘spruitjes mentaliteit’ .. dit soort autos worden toch nooit gekocht .. men koopt liever een Volkswagen Fox.
Stephan zegt
Alleen de vergelijking is niet geheel logisch met de 370Z, is in die zin toch zeker de superieure en dan bedoel ik niet alleen de motor. Maar wat zijn de USD prijzen voor de 2 liter en de V6?
Bob zegt
22,000 USD voor de 2.0T en 25,000 USD voor de V6 … ik denk dat de vergelijking met de 370Z helemaal niet zo slecht is. Een basis model 370Z met de V6 kost al gauw bijna 29,000 USD.
25,000 Euro is een koopje .. en je krijgt er nog veel meer luxe in ook. Je moet dus denken of je 13,000 Euro (of te wel .. 50% meer) meer wilt betalen voor de badge die op de neus staat .
Stephan zegt
@ Bob; als het verschil 4.000 USD is, dan zou ik het er in die valuta nog wel over hebben. In euro’s wordt dat een ander verhaal. Maar goed Hyundai kent zijn plek wel in deze, ze concurreren bewust op de prijs..
Patrick T. zegt
een 135i coupe rijdt dit ding helemaal zoek….
Mpower zegt
Imagebuilder
rider zegt
erg scherpe prijs! geen winst er op maken. hoogmoed van die koreanen? ben blij dat er eindelijk een serieuze koreaan komt. nu maar hopen dat die ook een beetje aanslaat bij ons kritische europeanen. alleen de 2liter turbo. beetje jammer maar wel te begrijpen in deze dure tijden. die V6 zal wel te duur worden hier. 22000,- euro in duitsland is wel heel erg scherp geprijsd! die prijs zal uiteindelijk wel aanzienlijk hoger uitvallen bij ons (belasting over belasting, bedankt nederland!) maar dan nog zal hij gooedkoper (voordeliger) zijn dan de Z370! en hij zal zeker niet minder lol maken!
Vinny_93 zegt
@ Patrick T, was daar niet al een test van geweest, of was dat nou de 370Z?
Nou ja…
Ik vind het jammer, ze zijn dan op tegen de tijd dat ik mag rijden.
Qasim zegt
Deze moet ik hebben!!!!
Lorenz zegt
lelijk, wie wil er nu een hyundai ?
KIA zegt
LORENZ@
wat is er mis met een hyundai?
het zijn best goeie auto’s ik zelf heb dan een kia pro-ceed en het is een goeie auto.
kia en hyundai gebruiken het zelfde onderdelen net zo als citroen en peugeot.
Robbert zegt
Leuk karretje, ik zou me absoluut niet schamen om hier in rond te rijden!
@ KIA
Er staat hier ook een Kia voor de deur (van een familielid) waar ik soms in rij, prima wagens! Alleen houdt de gemiddelde zure hollander niet van spullen die van ver komen, dus de reacties hier zijn begrijpelijk.
KIA zegt
ROBBERT@
of het zijn mensen die nooit in een hyundai/kia hebben gereden.
en denken dat de kwaliteit is van 10 jaar geleden.
Bob zegt
Hyundai is qua kwaliteit op een zeer hoog niveau .. je moet ze niet vergissen met KIA die een stuk eronder zit.
@PatrickT .. de BMW 130i kost 32,000 Euro in Duitsland … die vergelijking gaat dus niet op aangezien ie dus ook weer 7000 euro duurder is. Da’s een hoop centen .. tenzij je vader natuurlijk je autos koopt (maar dan nog zou ik geen 1 serie kopen vanwege het walgelijke uiterlijk)
toyota zegt
BOB@
wat je nu zegt klopt niet hellemaal een hyundai en een kia zijn qua kwaliteit hellemaal gelijk kia gebruikt de zelfde motoren als een hyundai en vergeet niet een kia ceed heeft wel 7 jaar garantie en hyundai heeft maar 5 jaar garantie.
toyota zegt
BOB@
wat je nu zegt klopt niet hellemaal een hyundai zit qua kwaliteit op de zelfde lijn als een kia ze gebruiken de zelfde motoren voor hun auto’s
en vergget niet een kia ceed heeft wel 7 jaar garantie en een hyundai i30 heeft maar 5 jaar garantie.
Bob zegt
@Toyota dat hangt van waar je woont. In de VS geven Kia en Hyundai je 10 jaar garantie.
De betrouwbaarheid van beiden zijn redelijk gelijk, maar Hyundai is toch net iets beter in elkaar geschroefd.
digibrat zegt
helaas hij komt niet naar nederland.
Diegenen die hem dus willen hebben (zoals ik) zullen hem OF uit duitsland OF uit de US moeten halen.
ik heb contact gehad met de importeur van hyundai nederland, dit is hun reactie:
“Hartelijk dank voor uw email ontvangen op 02 maart 2009. Hierin geeft u aan interesse te hebben in de nieuwe Hyundai Genesis Coupé. Graag reageren wij hierop.
Het klopt dat de Hyundai Genesis in een beperkte oplage naar Europa laten komen echter wij hebben in Nederland besloten om dit model niet te voeren. De Nederlandse Overheid maakt het erg lastig dergelijke modellen voor een goede prijs in de markt te kunnen zetten vanwege diverse belastingen. De genoemde (Duitse) prijs in het artikel kan hierdoor bij lange na niet gehaald worden. De slurptax is hierin de grootste boosdoener met forse toeslagen terwijl wij juist de focus leggen op de zuinige en schone modellen die we hebben.
De conclusie van het geheel is dat wij de auto niet naar Nederland laten komen en dus u moeten teleurstellen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
****************
Coördinator Customer Relations
Hyundai Official Partner WK 2010
Hyundai-importeur Greenib Car b.v.
Hub van Doorneweg 14, 2171 KZ Sassenheim, The Netherlands
P.O. Box 281, 2170 AG Sassenheim, The Netherlands
TEL: +31 252 240 340 FAX: +31 252 240 349
http://www.hyundai.nl True Quality Matters
Robin zegt
Kia is een dochter onderneming van hyundai.
En de Genesis 3.8 v6 heeft 306pk 0-100 5,5 sec!! En is dus een serieuze concurrent van de nissen 350Z.