Hyundai heeft de eerste afbeelding vrijgegeven van de “BLUE-WILL”, volgens eigen zeggen een “advanced hybrid concept”.
De conceptcar zal officieel onthuld worden op de Seoul autohow (2 april) en maakt gebruik van Lithium-Ion accu’s en een 1.6-liter benzinemotor (direct-injection). Tevens maakt de auto gebruik van zonnepanelen om de accu’s op te laden.
Hyundai is trouwens de eerste autofabrikant die een Lithium-Ion polymeer-accu in grootschalige productie neemt, de primeur is voor de Elantra LPI Hybid, die binnenkort in Korea op de markt komt.
Hyundai heeft vandaag de eerste foto’s getoond van de sensationele nieuwe concept car Blue-Will, die volgende week op de Seoul Motor Show aan de wereldpers wordt getoond. Met dit ultra groene studiemodel tilt Hyundai de nieuwe generatie plug in-hybrides naar een hoger plan.
Blue-Will wordt aangedreven door een 1.6 benzinemotor die is gekoppeld is aan een 100kW elektromotor. De Hyundai is voorzien van een lithium ion polymeer-accupakket dat een plek vindt naast de brandstoftank onder de voorstoelen. De Hyundai-designers hebben hiervoor gekozen om een zo groot mogelijke bagageruimte te creëren, vaak het stiefkindje van de hedendaagse elektrisch aangedreven auto’s.
Niet alleen de aandrijflijn van Blue-Will is bijzonder. Voor dit studiemodel is gebruik gemaakt van gerecyclede plastics. De kappen van koplampen zijn bijvoorbeeld gemaakt van gerecyclede waterflessen. Ook delen van het interieur en de motorklep zijn vervaardigd van deze plastics. Hyundai deed dat eerder in het studiemodel Qarmaq. Het hergebruik van speciale plastics is niet alleen goed voor het milieu. Plastic is bovendien niet alleen aanzienlijk lichter dan aluminium, maar door de speciale samenstelling ook veel sterker. Het doorzichtige panoramadak is van hetzelfde materiaal. Een bijzonderheid in deze Hyundai is dat er in dit panoramadak zonnecellen zijn verwerkt die licht doorlaten. Deze zonnecellen voeden op hun beurt de batterijen.
Hyundai is komende zomer overigens de eerste autofabrikant die een lithium ion polymeer-accu in massaproductie brengt. De Elantra LPI Hybride, die in juli in Korea op de markt komt, heeft de primeur.
creative zegt
ziet er iig cool uit! groene aziatische wagentjes brengen altijd een cool futuristisch design met ich mee!
NLBUURMAN zegt
de voorkant ziet er in ieder geval beter uit dan de Prius…. Bring it on! wordt vast weer een verkoophit
911gt2 zegt
Ziet er al iets beter uit dan dat Prius hok… then again, so does my ass…
Lan_evo zegt
Ziet er inderdaad wel redelijk uit, maar waarschijnlijk blijft hier niks van over in de uiteindelijke versie.
rikkon zegt
Even wit licht op zetten en verder niets aan doen.
Helaas zal dit concept ook wel weer als slap aftreksel op de markt komen…
freek zegt
–edit: dank u, is inmiddels gefixt–
hmm saaie bak weer… :( Waar gaat dit heen met de wereld? Verdwijnt het geluid uit de wereld? Geen V8? geen V12? geen 6 in lijn?
creative zegt
@freek.. de benzinemotoren zijn nog niet dood heur.. ik denk dat we nog wel een aanta laar door kunnen met de verbrandingsmotoren.. welliswaar kleiner en efficienter.. v12 is ten dode opgeschreven imo, zelfs voor merken als ferrari kan een kleiner=lichter blok leuke dingen betekenen!!!!!
Benjamin1 zegt
Wanneer komen nou de echte innovaties. Het zijn nog steeds dezelfde concepts. En dan nog slecht uitgevoerd ook. Laat Fiat opschieten met die 2cilinder turbo motor en leg daarnaast een accusetje erin voor in de stad.
ZOEF zegt
Volstrekt belachelijk smoelwerk, dit mangastrip misbaksel.
een generatie holhoofdige ontwerpers van gameconsolecultuurniveau is hier aan het werk geweest.
Jochempie zegt
Ziet er lekker dynamisch uit!
bleegh zegt
hoezo lijnen gejat van mazda
Roy zegt
Hoe zit het eigenlijk met recyclen van dit soort accu’s? als blijkt dat dit een ramp blijkt te worden wat afval betreft schiet het milieu er nog steeds niets mee op.
mrp zegt
Is de Peugeot leeuwenbek-disigner overgestapt naar Hyundai?
Tedje zegt
Die voorkant zou ik nou niet echt aerodynamisch willen noemen :S
Ramshoek zegt
“Blue Willy” ? Au !
Darahan zegt
Ehm.. Nee..
Die Z4-lijnen (Let maar op, wordt nieuwste tuningascesoire, binnekort ook op uw Golf 3!) op de zijkant zien er echt niet uit:S Daarnaast heeft ie ook de open muil van een Orka.. Echt een LLink mobiel..
Laurens zegt
Het valt me mee dat deze regering vandaag niet de hybride als oplossing van de crisis gepresenteerd heeft. Het lijkt er namelijk op dat de auto industrie dat wel denkt. Maar dat zal wel een doekje voor het bloeden zijn :lol:
Of is het een Obama steun voorwaarde?
kowalsk zegt
@ ZOEF:
Ik had het niet beter kunnen zeggen.
wotevajjjj zegt
dat ding lijk egt op een walvis/orka (weet nog steeds het verschil niet)
en heeft ook wat weg van die lelijke peugeot dingen
maak gwn een 2l v12 voor de achterwielen en 4 kleine elektro motors voor de voorwielen…
Cantago zegt
Ik kan echt niet wachten totdat dat hele eco/blue/green/CO32 vrij gezeik afgelopen is… Hier wordt ik echt moe van:S
Vroegwakker zegt
Wanneer dit de enige hybride zou zijn die er te koop was, dan zou ik hem wel nemen. Maar dit vind ik niet mooi, de nieuwe Prius wel.
Alex zegt
Die bek doet idd aan de laatste jaargang Peugeots denken: bijna te groot voor de auto. Je kunt em vanalles noemen, maar saai is ie niet. En het ziet imho toch beter uit dan een Prius.
BananaFlip zegt
Lekker futuristische vouwen in de zijkant.
Maar wel lelijk.
En die achterkant… *Hatsjinsight*
He, ik ben de laatste tijd erg verkouden.
autoblogger zegt
Extra info: De Hyundai Blue-Will, intern HND-4 genoemd, is de vierde in een reeks zeer innovatieve conceptauto’s van het designcentrum van Hyundai in Namyang, Zuid-Korea. Het dynamische karakter van deze auto komt tot uiting in het gewaagde lijnenspel. ‘De vernieuwende designtaal vormt de perfecte belichaming van de milieuvriendelijke technieken van de Blue-Will’, aldus Oh Suk-Geun, Executive Vice President Design van Hyundai.
Hyundai presenteerde de Blue-Will vandaag in Seoul, het is een sensationele hybride conceptauto waarvan de accu’s via het stopcontact zijn op te laden. Met alleen de aandrijving van zijn elektromotor kan de Hyundai Blue-Will al 64 kilometer afleggen, waardoor hij voor een rit van 100 kilometer slechts 2,2 liter benzine nodig heeft. De Blue-Will is een proefmodel voor allerlei nieuwe techniek, zoals een elektronische stuurverbinding, zodat een conventionele stuurkolom overbodig is…