Op de autosalon van Parijs zullen we binnenkort kennis gaan maken met deze nieuwe Honda Jazz Hybrid. Boeiend, zo zul je denken. Klopt… maar volgens sommige Amerikanen behoort de Jazz tot de 10 beste auto’s. Dat maakt het misschien wat interessanter.
De Honda Jazz Hybrid toont qua uiterlijk weinig nieuws, denk aan andere lampjes, extra chroom en een nieuwe bumper(s). Oftewel, de ingrediënten voor een gemiddelde facelift. De grote aanpassingen zitten echter van binnen, daar ligt een hybride aandrijflijn. Vergelijkbaar met de Honda Insight maakt ook deze Jazz gebruik van een 1,3-liter viercilinder, plus een elektromotor. Verbruikscijfers en andere specs zijn nog onbekend, tijdens de show in Parijs (oktober) zullen de liefhebbers van dit groene familiehok alles te weten komen.
Laue zegt
pff, wat een komkommer nieuws weer deze ochtend.
Roelio zegt
@Laue: Ik ben het helemaal met je eens…
autoblogger zegt
@Laue: dit noemen ze nou “echt autonieuws”, dat zijn we neit meer gewend ;)
Laue zegt
@autoblogger:
Het is nooit goed ;)
Atenza zegt
@Laue: wat een zeikerd ben je zeg. Of is Japans nieuws in jouw ogen niet interessant? En dit is zeker boeiend als dit in de 14% bijtelling komt want dan vliegt half leasend NL naar de dealert..
Laue zegt
@Atenza:
nou nou nou opgewonden standje. Op de plaats rust. Was een beetje met een knipoog bedoeld. hmmkay?
Jochempie zegt
Plug in? Wordt wel tijd zo langzamerhand.
Ik denk dat deze aandrijflijn overigens wel raad weet met de Jazz!
De_Wonderslof zegt
Ze hebben hem wel een Koreaanse nosejob gegeven.
Laurens zegt
Met veel subsidie wordt het lelijkste hok een verkooptopper…
Henk zegt
Heel erg premium qua betrouwbaarheid; in tegenstelling tot de zgn. premium merken die na 3 jaar meer dan gemiddeld bij de garage staan….. Prima auto.
Kempenaer zegt
“Set for release in Japan, where the Jazz is known as the Fit, in October and confirmed to be under consideration for launch in Australia, the Jazz hybrid officially emits just 77 grams of CO2 per kilometre.
Official Honda documents state the Fit Hybrid returns fuel economy of just 30km/L (3.33L/100km) according to Japan’s 10/15 fuel consumption standard, or 26km/L (3.85L/100km) when measured using the JC08 standard.
The same documents show the Fit Hybrid is powered by a 65kW/121Nm SOHC eight-valve i-VTEC 1.3-litre petrol engine matched with a 10kW/78Nm synchronous AC motor to deliver total outputs of 75kW and 199Nm.
That compares with 85kW/170Nm from the current Civic Hybrid’s 1.3-litre petrol-electric drive system, a version of which also powers the Insight and CR-Z.
The 1100kg Jazz hybrid weighs about 120kg less than 1220kg Civic Hybrid, however, meaning its 10kW peak power deficit should be more than compensated for its circa-20Nm increase in maximum torque.
Most interestingly, however, while next year’s next-generation Civic Hybrid will be the first petrol-electric Honda to feature a lithium-ion (Li-Ion) battery – instead of the Nickel Metal Hydride (Ni-MH) battery employed by the Prius, Insight, CR-Z and current Civic Hybrid – official documents seen by GoAuto clearly state the Fit Hybrid will come with a Nickel Hydrogen battery.
Pioneered in the 1970s and now commonly employed in the aerospace industry, the use of Nickel Hydrogen (Ni-H2) battery technology would give the Jazz hybrid a significant point of difference from other petrol-electric models.”
———————————————————–
Dit kan wel eens een heel interessante auto worden.
Simpson zegt
komt ‘ie dan ook eindelijk met de cvt? want de enige automaat die je kon krijgen was zo’n i-shi(f)t.
geweldig truttenschuddertje overigens.
Jan zegt
@Simpson:
Ja, de Jazz Hybrid wordt geleverd met een CVT. Ben ik ook blij om, want ik rij met een Jazz model 2002, waarop CVT wel nog verkrijgbaar was, en ik zou niets anders meer willen.
johan zegt
@autoblog
niet alleen in Amerika…deze auto heeft 2x de Autoweek tevredenheidstrofee in de wacht gesleept.
toch niet mis….is een zeer nette, handige en goede auto.
S2000 zegt
Pracht auto en net zo opwindend als een goede blow-job !
As_long_as_it_is_fast zegt
Prius wannabe, en of dat nu een goed iets is moet ik zelf nog achter komen… :D
TJ zegt
Ik woon net op de grens met Nederland. En om de een of andere reden rijden er bij jullie veel meer van dit soort oma-autootjes rond. Zal dan toch wel een cultuurverschil zijn ofzo… ik snap het niet.
TJ zegt
@S2000
Ik kan jou comment maar op twee manieren verklaren.
Of vind alles wat Honda heet spannend
Of je vriendin is heel slecht in het geven van een blow-job.
w0o0dy zegt
Het interessante is dat deze in tegenstelling tot de Insight, Crz en de Civic wel met uitgeschakelde benzinemotor kan rijden en de nieuwe accu’s zijn ook een stap vooruit. Combineer dat met de ruimte van een kleine middenklasser, het rijgedrag van een Honda en de prijs van een b+segmentauto en dit zou voor minder bevooroordeelde gezinshoofden een zeer interessante eerste of tweede auto kunnen zijn…. Maar het is niet duits dus moet de meute wel negatief zijn…
besaram zegt
hier dit is de jazz in japan genaamd fit!
met een k20 motor!
besaram zegt
Citrofiel zegt
Een 14% MPVtje, het is weer eens wat anders.
@Laue: Komkommernieuws my ass. :P Dit is juist echt autonieuws, al het andere is komkommernieuws. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je voor serieus nieuws als dit naar andere sites gaat. ;)
besaram zegt
filmpje hoop dat het nu werkt
tarquesh zegt
Jazz is een duffe bak om te zien, maar rijd zoals een Honda. gewoon goed!
debois zegt
-edit: neem daarvoor contact op met sales-