De Hybride Honda HR-V moet er voor zorgen dat jij de hipste van de Vinex-wijk bent.
De Honda HR-V is gek genoeg niet de best verkocht auto en absolute vedette in zijn segment. Dat is op zich best raar, want het was destijds wel een van de eerste auto’s in zijn klasse. Nog voordat dat het storm liep in dit segment van kleine crossovers, had Honda ‘m al in de showrooms staan!
Sterker nog, Honda heeft een hiaat van 10 jaar (!) gehad met de auto. In Nederland is de auto een zeer beperkt succes. Saillaint detail, in het jaar 2000 werden er meer dan 600 stuks van verkocht van de trendsetter. Het succesvolste jaar van de tweede generatie is 2016, met minder dan 600 exemplaren. Wellicht gaat dat met de hybride Honda HR-V veranderen.
Hybride Honda HR-V
Dit is namelijk de derde generatie van de Honda HR-V. We wisten al dat er een derde generatie aan zat te komen. Volgens typische Honda-traditie wordt de introductie gefaseerd. Dus het uiterlijk is niet meer nieuw (check hier alles), maar sommige specificaties zijn dat wel. We weten nu hoe ‘snel’ de auto is en wat het verbruik kan zijn!
Zoals we verklappen in de titel is het een hybride Honda HR-V. De benzinemotor is een 1.5 viercilinder volgens het Aktinson-principe. Deze is niet voorzien van een turbo, maar wordt wél bijgestaan door twee kleine elektromotoren. Het maximumvermogen is 130 pk en het maximumkoppel bedraagt 253 Nm. Volgens de WLTP is het gemiddelde verbruik 1 op 24,66. Van 0-100 km/u sprinten is in 10,6 nauwelijks te bevatten seconden alweer voorbij. Dit is overigens meteen de enige aandrijflijn die naar Europa zal komen.
Verstappen!
Oh, en voor de oplettende kijker, check het kenteken van deze Hybride Honda HR-V! MV33!!! Honda maakt dit artikel gewoon Max-gerelateerd, zodat wij het niet hoeven te doen. Want ja ja ja, waar Lewis Hamilton zich het stoere Mercedes-imago mag aanspelden, vertegenwoordigt Max uiteraard De Gewone Man. Eentje die graag naar de huishoudbeurs met zijn eega. Uiteraard met matchend kort kapsel en regenpak. Allebei zo’n nylon heuptasje in felle kleur, handig om de Bastogne-koeken en een blikje Cerise mee te nemen.
Lekker gratis folders scoren en gniffelen bij de afdeling ‘family planning’ om thuis lekker te genieten van een extra groot stuk Vianetta en een goed glas J.P. Chenet. Dat jog je toch de dag eraf met Olga Commandeur, nietwaar? Casette van Ellie en Rikkert in de Walkman aan en gaan met die banaan! Deze hybride Honda HR-V past daar uitstekend bij.
Prijzen van de hybride Honda HR-V worden later bekendgemaakt, evenals het moment van de marktintroductie.
gregorius zegt
Honda maakt wat hun doelgroep wil. En als we op Willems mening afgaan: zijn wij niet hun doelgroep.
Verder ziet dit ding er niet slecht uit, dus mn netvlies zal niet verbranden.
Afgezien daarvan: hadden we echt nog een trage, relatief betaalbare mini-SUV nodig?
Robert zegt
Het grote verschil tussen deze HR-V en de concurrentie zal worden gemaakt door enerzijds de anonieme verschijning en anderzijds de prijsstelling. Want Honda kennende zal deze ruim boven de concurrentie worden gepositioneerd. En dus zullen ze er ook hier geen 600 exemplaren per jaar van gaan verkopen.
faalhaas zegt
Een soort van Prius Wagon dus, een groot maar langzaam loeder. Wel lekker zuinig overigens.
Paul zegt
Dat valt best mee.
Ik heb een Nissan micra 90 pk versie.
Gewoon op sloffen 1 op 25
rrfm zegt
Een micra is ook echt veel kleiner, minder ccomfortabel en minder luxe.
Voor zo een grote auto is 1 op 25 echt heel goed.
10,6 seconden is wel aan de trage kant maar je kan nog makkelijk met het verkeer mee.
Denk dat het wel een fijne gezinsauto zal zijn.
Jaaaag zegt
Vianetta? Casette? Terug naar school Willem, een onvoldoende voor dictee.
doublechevron65 zegt
@blablabla22: op grammatica bezuinigingen ze graag bij Autoblog. Mag niks kosten hè…
marcomanta zegt
Toch zie ik amper Honda’s rijden eerlijk gezegd.
Paul zegt
Die auto’s zijn gewoon te duur. Af fabriek gaan ze 4x over de kop.
Die elektrische auto wordt helemaal met robots gemaakt.
T wordt tijd dat r een stichting wordt opgericht die auto’s gaat produceren. Dan kost zo een tesla nog maar 12000 euro.
Wat zit r in zo een ding nou in joh.?
1x elektromotor = 250 euro
Elektronica 250 euro
Accu 2500 euro
Maak die dingen uitwisselbaar. Stop de software in je smartphone.
Gewoon een “lada” !! Maar dan met een luxe interieur.
Het kan zo veel meer eenvoudiger.