Is benzine zo goedkoop geworden dat Audi geen brood meer ziet in hybrides? Of weten ze eindelijk dat hybrides een HOAX zijn? Nope, niks van dat alles. Audi stelt de Q5 Hybrid voor onbepaalde tijd uit omdat de lithiumaccu’s bij een ongeluk te gevaarlijk zouden zijn.
Audi is trouwens goed in het uitstellen of annuleren van hybrides. Want eerder dit jaar werd al bekend gemaakt dat de Q7 Hybrid definitief niet zou komen. Audi gaat volgens het Britse Autocar nu richten op een stop-start system voor de Q5 en andere brandstofbesparende maatregelen. Een beetje zoals BMW dat doet met zijn EfficientDynamics programma. Alleen wil Audi er geen aparte naam aan hangen.
Niet heel snugger in mijn ogen, want BMW is inmiddels hard op weg om een lekker groen imago op te bouwen. Overigens sluit Audi niet uit dat er over een aantal jaar ooit misschien nog wel eens een hybride variant van de Q5 gaat komen.
Ziggy zegt
Wat jammer nou
Is nou net de auto die ik zoek
Thibaut zegt
te groot risico, riiigghttt,
gewoon lui :P ken dat wel
Tommy zegt
Iemand die een Q5 rijdt heeft’m vast ook niet gekocht om super zuinig met te rijden… Als die grappen zoals een start-en-stop systeem of smalle bandjes maar niet te ver doorslaan, daar zitten de klanten denk ik niet op te wachten op een SUV. :P
Laurens zegt
Misschien is het omdat de Duitsers erin slagen de moderne diesels als gelijkwaardig (qua milieuprestaties) met een hybride in Amerika verkocht te krijgen? Als we dat hier ook zouden accepteren, kreeg zo’n beetje elke auto BPM vrijstelling!
Dan zou het uitbrengen van een hybride model een beetje een ondermijning van je eigen diesel reclame zijn.
Overigens wel leuk als een Prius rijder eens geëlektrocuteerd zou worden tijdens een ongeval met zo’n hok. Bij voorkeur met Femke Halsema aan het stuur, twee vliegen in een klap.
Tombnolz zegt
Goed idee om nog wat te wachten met al die onnozele hybrides. Dom idee om niet te gaan werken aan een groen imago. BMW heeft het echt wel zeer slim aangepakt.
Bobel zegt
Godzijdank! Laat de Duitsers maar verder knutselen, maar hybride doe je uit principe niet.
Zoals ik al zei: “Laat de Duitser maar verder knutselen.” Met andere woorden ze verzinnen wel wat beters daan hybride.
PantheraLeo205 zegt
Hybride en elektriciteit zijn slechts inleidende beschietingen. Waterstof is de toekomst.
Supreem zegt
@ Panthera:
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt.
michiel zegt
ze wilde een milde hybride maken a la Honda. En laten we eerlijk zijn: de markt voor een diesel-e hybride is ongelofelijk groot. Audi is niet in staat
om dezelfde kwaliteit aan te bieden als Toyota en Honda. Audi heeft 15 jaar ontwikkelafstand.
De europese fabrikanten moeten oppassen. De lage olieprijs red ze even, maar niet lang.