Op de Detroit Motor Show zal Hummer een nieuw concept aan zijn line-up toevoegen. Een drietal studenten van Detroit’s College for Creative Studies kreeg de mogelijkheid met slechts een paar richtlijnen een concept te schetsen. Het resultaat is de HX, een terreinwagen met afneembaar dak en de mogelijkheid op E85 bio-ethanol te rijden.
Het is verfrissend om eens iets nieuws op Hummergebied te zien, in plaats van weer een special of een hobbyproject van de plaatselijke juwelier. In januari zullen we zien hoe de schetsen zich vertalen naar een echt model.
Scheduled for introduction at the 2008 North American International Auto Show, the HUMMER HX concept reflects the innovative minds of three new GM designers – David Rojas, Min Young Kang and Robert Jablonski – whose first assignment was to provide a vision for the future design of off-road vehicles.
Fresh out of the College for Creative Studies in Detroit, Mich., the designers’ first test in GM was to design a fun, nimble and innovative HUMMER concept.
“HUMMER appeals to young people globally and served as a perfect first assignment for our newest talent,” said Ed Welburn, vice president of global design and product planning. “Today’s graduates from top design schools are ready to hit the ground running. The HUMMER design challenge gave our newest designers an opportunity to sprint.”
The task presented numerous challenges to the new designers, from creating a vehicle for a brand known around the globe for its iconic design, to ensuring the model would live up to the market’s expectation of HUMMER off-road capability.
To help ensure designs were true to the HUMMER brand, these designers were given limited design direction by Carl Zipfel, an ex-professional motocross racer and director of the HUMMER design studio.
“Carl definitely set the tone,” said Rojas. “While he gave us creative liberty and challenged us to develop innovative ideas, he also defined three HUMMER proportions – wheelbase, approach and departure angles, and stance – and assigned one to each of us. It gave us a chance to collaborate, but also take our own direction.”
While sketching and sculpting together in the HUMMER studio, these recent graduates drew upon the creative energy of each other, further improving their individual designs, as well as that of the final concept.
“We drew inspiration from one another,” said Kang. “As you’re designing and sketching you try to absorb what the other designer is doing and try to make it better.”
David, Min Young and Robert’s collaboration inspired the HUMMER HX concept, which presents extraordinary efficiency without sacrificing the unique essence of the HUMMER brand, the world’s most capable off-road vehicles.
“While we took inspiration from the HUMMER heritage and DNA, we each wanted to evolve it in a new way,” said Jablonski. “We agreed it should be contemporary, compact and definitely open air. It came out great.”
After three months of sketching and sculpting theme work for the new HUMMER concept, each designer had the opportunity to present scale clay models to Bob Lutz, GM vice chairman and Ed Welburn, who chose which design would ultimately become the HX concept.
In its final concept form, the E-85 FlexFuel capable HUMMER HX embodies the off road spirit of HUMMER in a fully customizable package. The HX offers an open-air driving experience via a pair of removable roof panels above the driver and front passenger and a modular, removable rear roof assembly enabling a quick conversion from closed vehicle to open vehicle SUT. It also features a slant back assembly and removable doors and fender flairs.
“Working as a team, you realize it’s more than one person influencing the vehicle,” said Rojas. “You can see the inspiration from each of our designs in the final concept vehicle. We’re all proud to have the chance to see our sketches become reality.”
pipo zegt
ik die nieuwe Hummer heel mooi , ook erg leuke kleur
110% zegt
Ja, ik vind het een leuk model!
lincoln zegt
Hummer multipla ???
Tribe zegt
Apart, maar leuk! :lol:
LC zegt
Hummer Coupe? Nice!
bakkerst zegt
ligt het aan mij of zie ik 3 verschillende concepten?
Mikeee zegt
Als ze dat kreng nou ‘ns gvd LICHTER maakten dan vind ik het al een hele prestatie.
Streefgewicht: richting die van de Jeep Wrangler (1,6t ofzo?)
Mikeee zegt
Overigens, ben ik de enige die dat hele E85-gebeuren maar een sigaar uit eigen doos vindt?
Ik begrijp maar al te goed dat de VS zich minder afhankelijk willen stellen van buitenlandse olie maar goed; je verbruik schiet wel omhoog met 30%
en omdat het daar van maïs wordt gemaakt kosten levensmiddelen ook ineens veel meer.
StormRAM zegt
Die laatste afbeelding lijkt zo uit een slechte pc game te komen!!!!!! De bovenste is best cool overigens. ben benieuwd naar de eindresultaten @ de DMS
Alfa zegt
achterkant lijkt op de nieuwe bmw x6
T-Bird zegt
Hahaha, ik zie ze al zitten op de ontwerpafdeling.
“Okok, we hebben een auto met de afmetingen van een flinke zeecontainer en de motor van de QE II. Hoe kunnen we hem nog onpraktischer maken? Iemand een idee? Jaaaah, ik heb het, we zetten er niet 4 maar twee deuren in en een aflopende daklijn!”
Gierend van de lach hebben ze m getekend…
Delta HFan zegt
die laatste foto lijkt wel op de dakar zou robie deze ook misschien krijgen?
YK zegt
Leuke naam btw, Hummer HX, waar de ‘X’ staat voor een variabele. Geinig :)
Den Becker zegt
ik vind het een practig ding, die lichtblauwe deet me onmiddelijk aan de geweldige H1 denken
RP zegt
Doe mij 2 maar
vla zegt
het blijft een Hummer…en vernieuwend is hij ook al niet, met die doorgetrokken knipperlichten
maar het zijn de kleine dingen die perfect maken, en door de wielen buiten de wielkasten te doen komen ziet hij er vele malen beter uit! hij ziet er zelfs…veilig…en…stevig…uit (? dit is toch een Hummer hé?)
Arjan zegt
Erg mooie en stoere hummer! laat hem maar komen!
Baloni zegt
whaha.. ik vind het een beetje op zo’n marsauto’tje lijken :P