Ben je je huidige leaseauto helemaal zat, maar zit je er nog een paar jaar aan vast? Bij Leaseplan is dat geen probleem. Tenminste zolang je maar overstapt op een hybride auto. In dat geval hoest Leaseplan de boete op die je moet betalen aan je huidige leasemaatschappij. En dat is niet eens het enige voordeel van deze deal. Want je nieuwe (hybride) leaseauto heeft ook nog eens een bijtelling van “slechts” 14% in plaats van 22 tot 25 procent.
En dat kan je bij een auto uit het C-segment al snel een fiscaal voordeel op leveren van 1200 euro netto op jaarbasis! De actie loopt nog tot 31 maart van dit jaar, je hebt dus nog even de tijd om een leuke hybride uit te zoeken. Waar ga je voor? Een saai Prius? Of toch liever zo’n dikke LS600h…
Loewie zegt
Als het gamma aan hybride modellen nu eens flink uitbreid, wordt het zowaar ook nog het overwegen waard. Want met een prius en een civic alleen kom je er niet. Het zijn iig voor mij twee auto’s waar ik nog niet dood in gevonden wil worden.
Anyways, goed initiatief van leaseplan, even opperen bij ons bedrijf of ziets ook mogelijk is!
Jeroen zegt
De Lexus LS600h heeft een te hoge co2 uitstoot je kan alleen kiezen uit een Prius of een Civic Hybrid. Maar die zijn beide lelijk en daarom betaal ik wel 11 procent meer bijtelling
Michel zegt
Helaas, geen dikke lexus of saaie Prius. Leaseplan heeft een paar honderd Honda Civic’s ingekocht. Dit is de enige auto waarop deze actie wordt aangeboden.
Loewie zegt
dooie mus noem ik dat dus!
Tom zegt
Prius saai????
Dus niet! Prachtwagen in vergelijking met het standaard gamma wat er rond sjokt op de nederlandse wegen.
Toyota heeft, in amerika de camry, highlander met hybride! Daar een hit!
Toch zal ik het idd wel wensen om bijv een Auris en de Rav met hybride te hebben. Al zag ik dat daar bij deze 2 ook niets bijkomt. Zelf nog een paar honderd euro gekoper.
Alle merken zullen in het kleine lease segment auto een hybride moeten hebben… waarom dat zo lang laat wachten!?
fr@nk01 zegt
Tja was te verwachten, niet verrasend eigenlijk.
Ik hield er al rekening mee dat ik dit jaar al een nieuwe lease kon inruilen.
Maar om massaal over te stappen naar leaseplan…
Ga nu toch wel een proefrit maken met de hybride Civic, de Prius en een Lexus, zien of die
peter zegt
Wat een populisitsche maatregel….Is er iemand daar die ook rekening houdt met de milieubelasting die onstaat door de productie van hybride-s@*t?? Wassen-neus, dat hele hybride gedoe! neem gewoon een fatsoenlijke zuinige A of B-label diesel met een roetfilter…dan doe je iig iets zinnigs voor het milieu!
joost zegt
@ Tom
Pius een prachtwagen!? Jij bent zeker een toyota dealer….hahaha
Dat blik op wielen ziet er gewoon echt niet uit! Sorry hoor…maar als je dat mooi vindt, dan heb je echt geen smaak.
Barry330cd zegt
Ik ga echt niet in een Honda Civic hybride rondrijden, die 11% extra op mijn huidige leaseauto heb ik er echt wel voor over. Alleen mensen die van A naar willen tegen zo laag mogelijke kosten zullen van deze aktie wensen te profiteren.
fr@nk01 zegt
…binnen het budget valt te regelen, tenslotte heb ik nu een hogere bijtelling te verdisconteren.
Kwestie van slim rekensommetje, creatief boekhouden… ;-)
Jonas zegt
Smaak is nog altijd iets persoonlijks Joost…
Toch weer een leuk initiatief maar ben niet echt vertrouwd met leasing. 1200 euro voordeel klinkyt natuurlijk altijd goed
LC zegt
http://www.mercedes-amg.com/The_Launch/index.html
fr@nk01 zegt
@joost
domme reactie!
…toch ben ik nog lang niet uitgekeken op mijn Accord, denk dat de bijtelling wel zal meevallen misschien wacht ik nog op een grotere aanbod, een Accord Hybride?, mijn vriendin ls heel erg gescharmeerd van de Prius…
fr@nk01 zegt
-/-s
fr@nk01 zegt
@peter
domme reacktie!
senna zegt
de inleverboete clausule is ook niet geheel kosteloos voor de leasemaatschappij er zitten nog wel haken en ogen aan dit verhaal.omdat leaseplan de overname prijs voor de andere lease maatschappij bepaalt zal het alleen interessant zijn voor de auto van leaseplan
majinstar zegt
Bmw 7 & 6 serie hebben toch ook al een Hybride versie ??
Michael zegt
@ fr@nk01
domme reacktie(s)! sic
colourAgga zegt
Ik kan eigenlijk niet zo goed snappen wat mensen mooi vinden aan de Prius maarja, smaken verschillen. Ik vind persoonlijk dat de Prius de opkomst van de Hybrides alleen maar af remt.
Hij is niet mooi en heeft de prestaties van een slak, zo denk ik erover en ook het merendeel van de mensen waar ik mee omga en volgens mij ook het merendeel van de mensen op Autoblog. Het probleem is echter de de Prius onlosmakelijk verbonden met de hybride auto en de Prius is het eerste waar vele mensen aan denken bij hybride auto’s.
fr@nk01 zegt
@mlchael
‘who the f#ck are you, boy!’
heb je iets te zeggen, kom dan…
Bimmer zegt
Met Peter eens, iedereen vergeet voor het gemak maar even dat hybriden zware en vervuilende accu’s meezeulen.
Ik ben benieuwd wanneer bij de eerste Priussen al die batterijen vervangen moeten worden? Een accu gaat zo’n 10 jaar mee dus de eerste Priussen zijn over een jaar ongeveer aan de beurt! Dan komt er weer een hele sloot vervuilend accuzuur “in het milieu”. Enorm verontreinigend dus! Misschien moeten ze een verwijderingsbijdrage(belasting) van 5.000 euro op die auto’s zetten …
Beter een zuinige diesel met roetfilter en A of B label.
Jan C. zegt
@fr@ank: Ik denk dat ie viel over je spelvaud. Overigens weinig inhoudelijke reacties. Peter heeft wel degelijk een punt, net zoals Bimmer. Ook interessant bij een ongeluk, al die accu’s. Over smaak valt te twisten.
jesperF zegt
Een lexus GS 450h heeft toch ook energielabel C?
jesperF zegt
De accu’s zijn beschermd tegen een ongeluk, wat er gebeurd wanneer ze vervangen moet worden weet ik eigenlijk ook niet.
Hanneke zegt
Hier staat een slideshow van leasebare hybrides en andere zuinige autootjes.
http://www.z24.nl/bedrijven/transport_vervoer/article125108.ece
fr@nk01 zegt
@Jan C
nahja ok…
Er is al zoveel over de accu geschreven…
Ze zijn gegaradeerd herbruikbaar, nauwelijks beschadigbaar tijdens gebruik en gaan ‘levenslang’ mee i.t.t. de normale accu’s.
De Prius is zonder enige twijfel een van de meest milieu-vriendelijke auto’s van deze tijd?
fr@nk01 zegt
…en !!!
Gotty zegt
@ colourAgga: Dus jij vind dat die Prius langzaam is??? Dat valt nog behoorlijk mee, ik denk dat jij, en vele anderen dat denken omdat wij treehuggers niet met dezelfde stijl in een Prius rijden zoals we dat in een conventionele auto zouden doen, want wij houden het verbruik ook een beetje laag. Want in een Prius zit een verbruiksmeter, en als ik tijdens het optrekken mag kiezen tussen een verbruik van 20 liter op 100 km of 10 liter op 100 km dan geef mij dat laatste maar. En verder hou ik mij strak aan de snelheid, ook niets verkeerd aan dacht ik. Toch? :)
Jij vindt dat irritant omdat je dan niet fatsoenlijk door kunt rijden… Dan had je eerder je nest uit moeten gaan. :)
Frasker (Maserati MC12) zegt
Overstappen op een hybride? Oke dan neem ik maar deze!
voor de zekerheid een link: http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/19/toyota-keert-terug-naar-le-mans-met-een-hybride
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Weer een bedrijf dat een Commerciele Actie hangt aan het milieu…
Hoe kunnen we dit thema nog verder commercieel uitbuiten???
Gewoon WEER een ‘angstparaplu’ waarmee de bedrijven centjes kunnen verdienen.
Hopelijk trappen er niet teveel mensen in!
Jonas zegt
Zucht Prius-haters denken ook altijd het allemaal beter te weten…
http://www.john2211.nl/ lees hier eens wat, slaap er een nachtje over (bij sommigen wel meer) en kom er dan nog eens over praten want 90% hier heeft geen idee wat de Prius allemaal precies inhoud.
Maar zoals Svenska zegt, ze buiten “groen” rijden natuurlijk uit om er geld achter te verdienen.
bob zegt
Bob blijft gewoon lekker rijden in zijn 4×4 … zodra een prius door 50cm water kan rijden hoeft ie van mij niet.
fr@nk zegt
@bob gewoon lekker blijven doen….maaruh….zodra watte?
mashell zegt
“Weer een bedrijf dat een Commerciele Actie hangt aan het milieu…”
Nee, Svenska Aeroplan AB. Tot 2008 waren de hybrides voor de geitewollen sokken types maar sinds 2008 zijn hybrides voor de mensen die Wouter Bos een loer willen leggen. Hybrides: ernorme BPM korting en 14% bijtelling! Dan kan me niet meer schelen hoeveel die accu’s het milieu vervuilen: Wouter Bos daar ga je.
henk zegt
maar serieus, ik neem de honda, en gooi er zelf wel lichmetaal onder, en eventueel nog een andere gril. Dat ik dan geen alfa heb, ok, voor zoveel geld doe ik dat dan wel en klaar is kees.
Bas zegt
Voor de 1200€ per jaar kun je leuk een weekje of twee weg…in je hybride. Iedere cent die niet naar Wouter gaat maar naar je eigen beurs / spaarpot / of alcohol probleem is toch dubbel genieten of niet dan :)
Ik bedoel…natuurlijk…als je 70 of 80 ruggen per jaar of meer van je baas los peuterd boeit het natuurlijk niet of een stuk minder…maar voor de “gewone” man / vrouw is dit toch DE reden om hybride te gaan. Who cares about the enviroment, care about your wallet :)
Bas zegt
@Svenska Aeroplan AB:
Natuurlijk heb je gelijk met je angstparaplu…maar als je nou 1200€ per jaar minder aan Wouter mag geven…dan ga je toch hybride leasen…
Mij zal het mn rug roesten wat ze allemaal te lullen en te angstparaplu’en hebben, en het milieu krijgt van mij ook al dezelfde: I don’t give a fuck behandeling. Minder geld in de bdemloze put van Den Haag…da’s belangrijk ;)
Jan C. zegt
@fr@nk: Ik twijfel wel of ie zo milieuvriendelijk is. Zo blijkt uit tests dat het opgegeven verbruik bij lange na niet gehaald kan worden.
@jonas: omgekeerd evenredig.
fr@nk01 zegt
@Jan C
Tja ’testresultaten’, hoe objectief/subjectief zijn ze en door wie worden ze gepubliceerd?
Autobezitters met een hybridesysteem kiezen daar bewust voor, rijden erdoor blijkbaar anders en belangrijker je hoort nooit negatieve berichten van Hybriderijders!
Kijk Jan, of je nu voor- en/of tegenstander bent van het Hybridesysteem dat is een kwestie van smaak, gevoel, intuitie en kennis etc.
Waar ik problemen mee heb?….onbeargumenteerde ‘uitspraken’ de wereld in spuien, zonder ‘werkelijke’ kennis van zaken, bewust negatief of…onnadenkend or whatever voor schijnheilige redenen.
Dat heeft verder niets van doen met het hebben van een eigen mening.
Jan C. zegt
Tsja, je kan me van weinig kennis van zaken beschuldigen. Feit blijft dat zelfs als een Prius zoveel beter is voor het milieu dat het nog altijd in de marge is zolang wij in Europa alleen wat aan het vermeende CO2 probleem doen.
Bovendien zijn die tests waar ik op doel uitgevoerd voor televisie en hebben ze vrouwen laten rijden. Of dat laatste er toe doet mag je zelf bepalen. De Suzuki Alto kwam het dichtst bij het opgegeven verbruik. Het gaat er naar mening daarbij niet om of het een kleine auto is, maar gewoon naar wat een fabrikant opgeeft en wat men daadwerkelijk verbruikt.
Hybriderijders (raar woord) zijn veruit in de minderheid. Daar hybrideauto’s in een ongeluk worden gezien als een auto (je leest in de krant van een autoongeluk, niet van een ongeval met een hybride auto.) is dat dus een argument dat niet opgaat.
Je ging zelf onbeargumenteerd zeggen dat iemand een “domme reactie” geeft zonder onderbouwing.
De mensen die roepen dat een Prius beter is zeggen dat een Prius minder verbruikt. Een Smart verbruikt nog monder. Men roept over CO2, een Smart heeft minder CO2 uitstoot. Dan begint men een SUV-argument: Je kan meer bagage kwijt in een Prius. Dat is zeker waar, maar de meeste mensen rijden met hun auto 90% van de tijd woon-werk verkeer in hun uppie.
Kortom, ben je werkelijk begaan met het milieu, koop dan geen Prius met tig giftige accu’s, een hoger verbruik en een hogere CO2 uitstoot dan een Smart.
3-serie zegt
Jongens de mileuvriendelijke auto bestaat niet. Ik heb nog geen Prius een plantsoen zien aanleggen……..
What ‘Craddle to the Grave’ betreft is een Land Rover Defender de meest Mileu onzienende auto die er is. Je hoeft namelijk niet eerst een miljoen cuub asfalt te storten voordat je ergens komt……
Als je een Auto hebt die in theorie 50% zuiniger is en je rijdt vervolgens 2 keer zo veel kilometers als je 599 GTB buurman mag je elkaar de hand schudden……..
peter zegt
@jonas,
Ben geen Prius-hater, maar vind wel dat we objectief moeten kijken naar het hoe en wat. De milieubelasting door de productie van hybride-auto’s is op dit moment hoger dan de belasting door de productie van conventionele benzine en diesel auto’s.
Daarnaast denk ik dat de veelrijder, die over het algemeen toch min of meer vast zit aan een diesel, gestraft wordt met een hogere belasting. Een VW Passat Blue-motion loopt ook makkelijk 1:20 bij normaal gebruik, en die weegt ong. hetzelfde als de Prius, wellicht een tikkie zwaarder. Waarom wordt zo’n ding vele malen minder gesubsidieerd dan een Prius? Om echt wat zinnigs voor het milieu te kunnen betekenen kunnen ze dit type auto’s beter stimuleren, zodat het gemmidelde verbruik van lease-rijdend nederland echt daalt, en daarmee de milieubelasting….
Wouter Bos zegt
Wouter en z’n vrouw hebben allebei een lease-auto.
Samen komen we op 2400 euro bijtelling bruto = zo’n 1200 euro netto.
Er komt dus een leuke sportwagen prive en zo besparen we 500 euro per maand.
fr@nk01 zegt
Notabene in de Financieele Telegraaf van afgelopen vrijdag stond een redelijk uitgebreid artikel onder de titel:
“Planeetredder” Brussel staat onder zware druk…
Hier wordt tevens een grafiek getoond van de grootste vervuilers op onze aardbol.
De uitstoot van broeikasgassen -onder de algemene term CO2- blijkt sinds 1990 met een ongelofelijke hoeveelheid van 10.000 MEGATON te zijn toegenomen en ergo jaarlijks percentueel nog steeds toeneemt!
Europa is de 3e grootste vervuiler, met de aantekening dat Duitsland hier de dubieuze koppositie in neemt.
Van de grote industrielanden -2e economie ter wereld- neemt Japan, die mondiaal veruit het hoogste bedrag investeerd ter bestrijding van vervuilende broeikasgassen, een welhaast bescheiden 6e plaats in, met ruim 1/3 van de Europese uitstoot tegen een vergelijkbaar bevolkingsaantal.
fr@nk01 zegt
@Jan C
Die ‘onderbouwing’ werd aan die ‘iemand’ door verschillende personen hier op autoblog uitgebreid becommenteerd.
Ik stond/sta daar volledig achter en had daar weinig nog aan toe te voegen!
Jou inleg werd kort maar krachtig beantwoord, zoals je dient te hebben opgemerkt, met hetvolgende reactie:
@Jan C.: Doe ons een lol en lees eerst eens over het mechanisme van CO2-emissierechten en de verhandeling ervan (googlen). Dat spaart een hoop typwerk. Als je dat niet ziet zitten, is het misschien een goed idee om je te onthouden van uitspraken over dingen waar je niets van wilt afweten!!
Ook daar heb ik niets meer aan toe te voegen.
Wouter Bos zegt
Feit 1)
De CO2 uitstoot tijdens de productie van een auto overstijgt met gemak wat dezelfde auto z’n hele leven überhaupt kan uitstoten tijdens het rijden.
Logisch resultaat: verleg de focus van uitstoot naar productie: zorg dat er subsidie komt op auto’s die CO2 neutraal worden geproduceerd.
Feit 2)
Gemiddeld hebben auto’s een levensduur van 15 jaar. Het omsmelten en hergebruiken genereert ook veel CO2 uitstoot.
Logisch resultaat: kies voor duurzame auto’s die 20 tot 30 jaar meegaan. zorg dat er subsidie komt op auto’s die een dergelijke historie hebben
Drie keer raden welke merken het meest in aanmerking komen? Toyota? Honda? Fiat? BMW? Kia?
Nee! Land Rover! In mindere mate ook Mercedes, Saab en Volvo. Want:
– van alle Land Rovers ooit geproduceerd rijdt 70% nog steeds rond. Maximale duurzaamheid dus. Ook Mercedessen, Saabs en Volvo’s gaan tientallen jaren, wel 1 miljoen kilometer mee.
– Land Rovers worden bovendien 100% CO2 neutraal geproduceerd. Dat bespaart veel meer uitstoot dan je met welke Prius ook kunt besparen.
http://www.landrover.nl/nl/nl/Company/Sustainability/co2_offset_programme/overview.htm
Dus als je kiest voor:
– maximale duurzaamheid
– maximale veiligheid
– de laagste CO2 uitstoot
Dan kies je voor een Land Rover. Laat je niet gek maken door al die hype rond hybrides. De accu’s in een Prius zijn wandelende (rijdende) chemische tijdbommen.
Wouter zegt: subsidieer Land Rovers, Mercedessen, Volvo’s en Saabs. 0% Bijtelling. Geen slurptax.
Beetje Verward zegt
De Prius:
80-120 altijd binnen 8,5 sec.
Daar moet je met de meeste diesels altijd voor terugschakelen. En dat doe je op de lange afstand echt niet meer.
Verbruik: vergelijkbaar met een diesel.
Souplesse: nergens mee te vergelijken, zo lekker
Hybride is met alle brandstoffen te combineren. Dus benzine, diesel, ethanol, waterstrof. Zorgt dan voor 20 tot 30% besparing. Wie is daar tegen?
Geen uitstoot in de stad.
Wel jammer voor al die ouderwetse jongens dat er ineens een beter alternatief is.
Sjakie zegt
Beetje verward is in de war. 80-120 in 8.5 seconden? Dat doet een beetje diesel in 2-4 seconden, zeker met kickdown automaat. Verbruik: doe mij dan maar een diesel. Souplesse: stijve bak! Productie belasting voor het milieu: torenhoog, hoger dan je ooit met uitstoot kunt besparen.
fr@nk01 zegt
@Wouter Bos
“zorg dat er subsidie komt op auto’s die CO2 neutraal worden geproduceerd.”
Daar kan ik volledig achter staan.
Maar voor de rest:
“Doe ons een lol en lees eerst eens over het mechanisme van CO2-emissierechten en de verhandeling ervan (googlen). Dat spaart een hoop typwerk. Als je dat niet ziet zitten, is het misschien een goed idee om je te onthouden van uitspraken over dingen waar je niets van wilt afweten!!”
Deze tekst komt van een andere ‘anonieme’ autoblogger…
Rovvel zegt
@peter en Wouter Bos: Het is interessant om te stellen dat een hybride een hogere milieubelasting heeft dan een conventionele auto. Hebben jullie daar ook een bron of referentie over?
fr@nk01 zegt
@Wouter Bos
Op zich een schijnbaar goed initiatief van Landrover, echter:
“te realiseren door investeringen in door de onafhankelijke organisatie Climate Care beheerde projecten
.. in niet-Kyoto-landen!!!
Daarbij wordt geïnvesteerd in projecten voor energiebesparing”…???
…en dus is dit projekt een farce, onbegrijpelijk voor een gerespekteerd merk als Landrover die notabene zelf veel auto’s produceren die (nog steeds, hoewel ook zij momenteel een ‘schonere’ auto ontwikkelen) tot de vervuilendste van allen behoren.
Landrover heeft echter geen andere keus aangezien zij enkel ‘zware’ mobielen produceren, hun emissie quote kan enkel dalen door aankoop cq investeren (via Climate Care) bij andere landen zonder emissie-restricties.
Dit project ‘lijkt’ helaas een schijnheilig publikatie van een in beginsel goed alternatief maar een -door het schetsen van een vertekend beeld- slechte uitvoering.
Bijna 60 landen -uitgezonderd de VS- zijn aangesloten bij het Kyoto-verdrag om milieubelasting wereldwijd te bestrijden, dit zijn tevens de grootste vervuilende industrielanden.
De niet aangesloten landen zijn -op een enkele kleine na- geen industrielanden, die nauwelijks of GEEN energie verbruiken!….
hoe wil je daar -in Godsnaam- dan nog energiebesparen???
fr@nk01 zegt
…’echter’: lees ‘blijkbaar’…
fr@nk01 zegt
Wil de ‘echte’ Wouter Bos’ opstaan, zodat we serieus op deze zaken kunnen debatteren?
Voor belangstellenden: Wouter Bos heeft -zoals de meeste politici- een eigen website/log.
Hier kun je je gram, ideeen, feiten of kritieken (netjes..wil je uberhaupt reactie verwachten) uitwijden.
Succes!
Beetje Verward zegt
Sjakie schrijft,
23 January 2008 om 20:19
Beetje verward is in de war. 80-120 in 8.5 seconden? Dat doet een beetje diesel in 2-4 seconden, zeker met kickdown automaat. Verbruik: doe mij dan maar een diesel. Souplesse: stijve bak! Productie belasting voor het milieu: torenhoog, hoger dan je ooit met uitstoot kunt besparen.
Beste Sjakie,
Graag zou ik geinformeerd willen worden welke “beetje diesel” dat dan is (merk, type). Die wil ik graag hebben: in 2-4 sec van 80-120 zonder steeds terug te moeten schakelen. Woouw. Ik ben trouwens wel een arme sloeber. Ik besteed niet meer dan ongeveer 35000 euro aan een nieuwe auto. Ben erg benieuwd!
Gotty zegt
Voor de verdwaalde autoblogger: ik ben even wat aan het proberen.
{text}