Met de wegligging van de Audi R8 is niet zo heel veel mis. Wellicht dat je oma, moeder of vriendin iets meer comfort zou wensen, maar zeker de laatste kan dan met een gerust hart worden ingeruild. Een R8 is zeker geen knalharde stuiterbak waar niet dagelijks mee gereden kan worden. Dat betekent overigens ook dat er onderstelspecialisten zijn die de R8 wellicht een tandje meer hardcore willen maken.
Voor dat doel biedt H&R een sportonderstel aan, waarmee de R8 voor 15 mm dieper komt te liggen en achter maar liefst 30 mm. Dankzij de aanpassingen zou de H&R’s R8 ruim onder de 8 minuten over een rondje Nurburgring Nordschleife doen en zelfs de 70 pk sterkere Ferrari F430 het lastig moeten kunnen maken. Boude uitspraken, maar in ieder geval ziet de R8 er met het onderstel van H&R net weer een tandje strakker uit.
vinox zegt
Boeie, eerst zien dan geloven.
drago zegt
@vinox
Ja, precies wat je zegt “eerstzien en dan geloven”.
tt zegt
mss toch even melden dat men al een test heeft gedaan in België voor een tv programma op zolder, en daar ging de R8 sneller rond dan de F430 …. en dat zonder dit additionele onderstel.
binkie zegt
datende dokters..? ik dacht dat dit een kappersauto was :P
Jan C. zegt
Ziet er wel leuk uit, dat tikje lager bij de weg…
PieterA zegt
@tt: dat programma kan je met moeite een autoprogramma noemen.
tt zegt
@ pieterA : Dat klopt, maar het blijft een feit dat dezelfde rijder, op het zelfde circuit sneller rond ging met de R8 dan de F430. dat heeft verder niets met de kwaliteit van dat programma te maken.
Of je dan objectief moet zeggen dat ie sneller is, das een ander verhaal. kijk naar topgear, waar de R8 een pak sneller was dan de porsche in een rondje met “the stig” , maar in puur optrekken verliest. Of is dat dan ook geen deftig programma ? daar staat ie in de rankschikking trouwens ook in de buurt van de F430.
Maar heb zelf al met de R8 gereden en kan je zeggen.. leuk ding :) zeker met de R-tronic erin.
vinox zegt
Over welk belgisch programma gaat het mss? En op welke zender? Ik heb al een donkerbruin vermoeden hoor, maar kwil zeker zijn :D
Barry330cd zegt
Die quattro aandrijving is mi dus een prachtig hulpmiddel voor de wat minder kundige chauffeur en daar is deze R8 ook echt voor bedoeld. Een prima sportwagen voor alle dagen van de week die door iedereen gereden kan worden. jammer dat hij toch met wat leuke optie’s in de richting van de 190K uitkomt.
Martijn zegt
helemaal eens met de stelling: eerst zien dan geloven!!!
tt zegt
@Vinox : het gaat over auto- tv, of hoe noemt dat ding op kanaal Z. Nu in principe is dat zelfs een nodeloos detail, zelfde parcour zelfde rijder, das een eerlijke vergelijking.
Je kan dan gaan discuteren over de rijkwaliteiten van de rijder, maar die waren dezelfde bij de F430….
Of dit programma verder een hoog niveau heeft, is in mijn ogen hier irrelevant.
vinox zegt
Aaaaaaja, dat retarded proggie! FLEET TV heet het geloof ik, eigenlijk hoofdzakelijk gericht op bedrijven en leasesletjes, met af en toe een sportief uitspattinkje.
ZEVER-GEZEVER van het saaiste presentatorenteam ter wereld :-)
Hylke zegt
BMW M is het ook gelukt om met de X5 onder de 8 minuten te komen.
Juppe zegt
@tt, ff volledig oftopic, maar is discuteren een woord in Belgie? In Nederland spel/spreek je dat namelijk anders :) Vraag me dat af omdat ik dat laatst ook op tv hoorde.
Mooi ding trouwens die R8, maar idd eerst zien dan geloven.
vinox zegt
Wij zeggen ook wel “discussiëren” ja, maar discuteren is ook correct dacht ik zo. :-)
http://vrttaal.net/taaldatabanken_master/taalkwesties/d-dz/tk-d0059.shtml
Voila zie, weeral iets bijgeleerd ;-)
bmw zegt
Het woord “discussiëren” is afgeleid van het woord “discussie”, dus eigenlijk een in het NL uit een zelfstandig naamwoord gecreëerd werkwoord. Het werkwoord “discuteren” daarentegen komt rechtstreeks uit het Frans (discuter). Dus je kiest tussen een gallicistisch werkwoord of een uit een gallicistisch zelfstandig naamwoord afgeleid werkwoord. Aan jou de keuze :-)
Heyhuub zegt
http://www.youtube.com/watch?v=eCTb65ufbxg
Hier word de R8 in 8:04 rond de ring gereden.
Met dit sportievere onderstel en R-Tronic moet het wel lukken om onder de 8 te komen denk ik.
Sander zegt
@ Binkie,
Jij bedoeld de TT ;)
Juppe zegt
@ vinox & bmw
Ha, dat wist ik niet. Blijkt dus een correct nederlands woord te zijn. Zo leer je nog ’s wat idd. Thanx!
rider zegt
even voor de dromers onder ons, die r-tronic voegt qua tijdsverschil niet veel toe. het sportonderstel echter wel. het probleem bij deze wagen in standaardtrim is dat hij, als je te hard gaat over zijn voorwielen wil glijden. dat is iets wat de wagen erg remt. H&R heeft dit voor het grootste deel verholpen. ik geloof best dat hij even snel of zelfs sneller is dan de ferrari f430. (maar met wat voor manettino-instelling (draaiknopje op stuur om het dif en onderstel te beinvloeden) rijd die dan?)
de Audi R8 is zeker een echte sportauto maar hij is in het nat op een willekeurig circuit langzamer dan een RS4! die RS4 blijft veel langer neutraal en glijd eerder met alle 4 wielen dan met de neus. het enige waar de R8 sneller is, is als je de bochtexit naderd. de entreespeed is bij de RS4 weer hoger. heel typisch is, is dat de R8 geen typisch middenmotor karakter vertoond!
met het H&R onderstel zal er wel wat van zijn tijd (8.04min) afkunnen.
Porsche zegt
Verspil je tijd er niet mee
Jurgen zegt
Jeffrey van Hooydonck doet de testen op circuit voor FLEET-TV. Ik zou hem toch niet onderschatten hoor..
http://www.jeffreyvanhooydonk.com/palmares.htm
CSL zegt
Hoe kan dat nou?!? Deze auto hoort toch sneller te gaan dan de RS4!!
RS4: 7:58s — 156.652 km/h — Audi RS4 4.2 V8 FSI, 420 PS/ 1650kg
R8: 8:04 — 153.223 km/h — Audi R8, 420 PS/1595 kg
the R8 didn´t break through the magic 8 mins. barreer even with its optionla Pirelli P Zero Corsa tyres, the high traction and the save handling. The steering could be more precise with less understeer, it suffers from the more comfortable than sporty suspension. The optional ceramic disk brake shows an outstanding performance.
Met de optionele carbon Remmen samen met de Speciale banden nog steeds niet gelukt! De standaard M3 was zelfs sneller 8:03 — 153.519 km/h — BMW M3, 420 PS/1608 kg,
Ik ben benieuwd wat SportAuto met de nieuwe M3 neer gaat zetten, al hellemaal met de nieuwe CSL!!
Vorsprung zegt
Wat nou CSL / M Series van BMW?
Oké iedereen weet dat BMW zeer sportief is, goede motoren bouwd en een sublieme wegligging heeft, maar waar zijn ze nou in de motorsport?
Geen LeMans, Geen DTM en al helemaal geen Rally !!
Oké F1, maar daar doen ze ook al jaren voor spek en bonen mee….
Vorsprung zegt
P.S.: Ook wel eens aan de bestuurder gedacht of de atmosfeer waarin de tijd is neergezet?
Josje zegt
@ Vorsprung
volgens mij moet jij je huiswerk eens doen voordat je zo’n post neerzet
BMW nergens in de motorsport? spek en bonen in de F1?!
ze zijn dit jaar 2e geworden in het constructeurskampioenschap!
boven het team wat vorig jaar de titel pakte….
tdj zegt
Bij top gear ging de R8 ook wel aardig:
Koenigsegg CCX (with Top Gear spoiler) 1.17.6
Pagani Zonda F 1.18.4
Maserati MC12 1.18.9
Ferrari Enzo 1.19.0
Ariel Atom 1.19.5
Lamborghini LP640 1.19.8
Porsche Carerra GT 1.19.8
Koenigsegg CCX 1.20.4
Ascari KZ1 1.20.7
Mercedes McLaren SLR 1.20.9
Ferrari 599GTB 1.21.2
Ford GT 1.21.9
Ferrari 360 CS 1.22.3
Porsche GT3 RS 1.22.3
Corvette Z06 1.22.4
Noble M15 1.22.5
Murcielago 1.23.7
Zonda 1.23.8
Koenigsegg 1.23.9
Aston Martin DBS 1.23.93
Prodrive P2 1.24.3
Audi R8 1.24.4
TVR Sagaris 1.24.6
Mitsubishi Evo FQ400 1.24.8
TVR Tuscan 1.24.8
Noble M400 1.25.0
Lotus Exige S 1.25.1
Lamborghini Gallardo Spyder 1.25.7
Lamborghini Gallardo 1.25.8
BMW Z4 M 1.26.0
Porsche Cayman 1.26.2
Porsche 911 Carrera 2S 1.26.2
Brabus Biturbo Roadster 1.26.2
Lotus Exige 1.26.4
Chevrolet Corvette 1.26.8
Mercedes CLS 55 AMG 1.26.9
Aston Martin Vanquish S 1.27.1
Aston Martin DB9 1.27.1
Porsche 911 GT3 1.27.2
TVR 350C 1.27.5
BMW M3 CSL 1.28.0