Het moge duidelijk zijn: ik ben gek op tuning. Mits het uiterlijk redelijk subtiel is, of op z’n minst passend bij de prestaties. Dit is een goed voorbeeld daarvan. Een 350Z is standaard al niet verkeerd natuurlijk en na wat tweaks hier en daar nog leuker. Maar dit…
Dit is geen 350Z meer. Het blok is opgeboord en voorzien van andere internals (andere zuigers, krukas, de hele reutemeteut) en een tweetal turbo’s. Resultaat: 4.240 cc, oftewel: een 420Z-TT. Alyssa gedoopt. Klinkt redelijk braaf, voor zo’n monster. Vol getankt met race-benzine, octaangetal 100, levert dit blok 760 pk @ 1.3 bar turbodruk. Aan de achterwielen wel te verstaan! Zoiets moet natuurlijk ook kunnen stoppen, daarvoor zorgen 14″ StopTech remmen rondom. Carbon onderdelen van C-West zorgen voor gewichtsbesparing, want we weten: gewicht = vermogen. Eat that, Fiat Uno Turbo. Enkele plaatjes ter vermaeck: (de rest staat hier)
Jellert zegt
WOOOOW. The dopest flyest OG pimp hustler gangstah player, hardcore motherfucker.
Oftwel, mooi ding op zich.
Mairsil zegt
Damn… De basis 350z was al best goed, maar dit maakt de nieuwe Skyline erm.. GT-R al bijna overbodig. Al is het natuurlijk maar de vraag of het nog op de weg te houden is.
Ik ben helemaal niet zo’n tuning fan, maar dit ziet er toch wel erg goed uit. Enig idee wat deze variant moet gaan kosten?
Maybach zegt
als ik deze op straat zie, boost ik hem gelijk…te erg voor woorden
2XMX zegt
Allemachtig, wat is hier veel aan gedaan zeg.
Heb het normaal niet zo op tunig, maar dit soort werk kan ik dan wel weer respecteren. Hier is echt een hoop tijd en fine-tuning in gaan zitten.
Dit is eens wat anders dan een “simpel” trubootje+tupperware project.
tibor zegt
waanzinig fantastisch ongeloofelijk……………………….ik heb er simpelweg geen woorden voor
ik de dinges zegt
gewicht = vermogen??
rotorhead zegt
Als in; gelijk blijvend motorvermogen maar minder wagen gewicht = sneller. In andere woorden, gewicht = vermogen ;)
Robin zegt
Hahaha ja, zou het ook langer dan 2000 km heel blijven?
Veel getunede auto’s klinken als problemen. Natuurlijk hoeft dat niet zo te zijn, maar ik heb vaak wel die indruk.
Een fabrikant met een berg ingenieurs ontwerpt iets, wat een mix tussen betrouwbaar en sportief moet zijn en ergens in een boerenschuur wordt het dan helemaal verbouwt en dan is het nog beter!… ik geloof dat nooit zo…
Mr Type-R zegt
Boemchickawahwah!!!…..het was 350ker zalig……..nu 420!!maak me gek!!
K. zegt
WOOW. Want some piece of that Nissan POONTANG!!!!!!!!!!
:P
stefan zegt
Zo hoort tuning.
Winky zegt
@robin!
inderdaad!!!!!!!!!!! een beetje tegengas aan die petrolheads mag ook wel eens.
Meer is niet altijd beter….
Racer X zegt
Hoewel ik niet zon tuningfanaat ben vind ik deze wagen er retestrak uitzien. Misschien dat 760pk een beetje overdone is, maar ik zou er wel een stukkie in willen sturen!
Aselu zegt
Zeg dan gewicht = -vermogen, voor de wiskundigen onder ons ;)
Baronnetje zegt
übervette bak, alleen met zo’n bodykit is het wel moeilijk drempeltjes nemen…
Stoere Sjoerd zegt
De 350Z vind ik wel een auto die zich goed leent voor tuning. Deze beurt vind ik goed gelukt en zo te lezen zit het met het vermogen wel snor. Ik vind het uiterlijk nog mooi ingetogen gehouden. Ik sluit me echter wel aan bij Robin en Winky, ik heb zo mijn twijfels over de betrouwbaarheid en of 760 pk niet ietwat teveel van het goede is. Doet niet af aan het feit dat het me wel leuk lijkt er even in te racen. Op de Afsluitdijk o.i.d..
Jochen zegt
Vind de voorbumper wel erg lomp.
Achterzijde ziet er goed uit.
Interieur is niets van te zeggen, al was een alcantara stuurtje wellicht meer op zijn plaats geweest.
Tikkeltje ordi, maar wel lekker.
Lebastille zegt
Als ze nou al het overbodige bodywerk eraf zouden halen en me de auto geven met de nieuwe motor zou ik ‘m graag willen hebben. Ik vraag me alleen wel af ofdat er bv TC op zit, 700 pk op de achterwielen alleen lijkt me wat optimistisch.
Martijn zegt
niet verkeerd ook al ben ik ook geen tuning fan, niet verkeerd!! die motor weet ik nog zo net niet of dat dan ook wel allemaal heel blijft enzo maar goed niet verkeerd!!
mik zegt
WOOW das echt een goeie bak!! maar hij is nu alleen maar stoer, ik hou toch wel van wat sjieks: het lijkt nu allemaal een beetje nep, en dat terwijl er zoveel werk aan gedaan is. misschien matlak?
Jos zegt
heeel erg bruut hoor! snel ding, and i love carbon
Eddy zegt
760 pk is het maximum vermogen, en tenzij je als eigenaar op een racecircuit leeft, denk ik niet dat je dit constant gebruikt.
Dus ik heb wel vertrouwen in de levensduur van dit groot ‘reservevermogen’.
ForrestGrr zegt
@Robin: Een fabrikant ontwerpt ook een product dat, naast wat jij reeds heb genoemd, ook aan allerlei (milieu) eisen moet voldoen, op grote schaal reproduceerbaar moet zijn en binnen een bepaald budget moet passen. Iemand in een schuur, zoals jij het noemt, hoeft daar in veel mindere mate rekening mee te houden = veel meer vrijheid.
In het geval van deze auto zijn kennelijk alle internals vervangen. Sommige tuners raken dat geeneens aan en werken enkel met bolt-ons. Wat ik probeer te zeggen is dat de betrouwbaarheid nog wel eens mee kan vallen. Ook gebruiken ze maar 1.3 bar. Daarnaast is betrouwbaarheid zowieso heel relatief. Mijn door de fabriek ontworpen mini gaat ook zo vaak stuk :P
David USA zegt
@ Jellert, hahaha…
Dikke bak vooral die koplampen zijn erg dik!
Car fan zegt
Zker vet getuned alles is gewoon perfect alleen lijkt me 760 pk iets te overdreven maarja waarom niet?
vinox zegt
Nice. Nice. Ik ben nu niet zo’n tuningfreak, maar deze is echt wel proper!
Jorn zegt
dit krijg je als je verslaafd bent aan need for speed carbon, en way too much money hebt;)
wel errug mooi!
YK zegt
Dit is zo überstrak!!!
ZwerverRoodbaard zegt
Strak, maar die bodykit doet waarschijnlijk niks goed voor de aerodynamica
Bam_Margera zegt
zo’n moter in een nissan?!! als dat maar goed komt :P
maar hij ziet er wel lekker uit vind ik veel beter als de 350Z :P :D
Robin zegt
@ForrestGrr
Zit zeker iets in hoor wat je zegt. Maar toch iemand moet erg veel verstand hebben van techniek wil dit goed gebeuren, lijkt me zo… met van alles moet rekening gehouden worden om het relatief duurzaam te houden maar toch snel. Ik geloof nooit zo in de kennis van een tuner,… maar dat is persoonlijk en wil niet zeggen dat dat hier ook op gaat.
Alleen een kritische noot stellen bij getunede projecten lijkt me vaak niet overbodig, klinkt vaak te mooi om waar te zijn.
ForrestGrr zegt
@ Robin: daar heb je helemaal gelijk is
Robbie Ruifrok zegt
Heerlijk…
jimmy zegt
dan ben je wel de ghetto pimp als je met die bak je chick bij je schoonouders op komt halen :P vind trouwens het interieur wel een beetje rommmelig en goedkoop plastic ogend, (wat waarschijnlijk niet goedkoop zal zijn) allemaal inbouw rommel en tis jammer dat er geen lere of alcantara bekleding inzit… Blijft wel een vette bak
MJ zegt
Bruut! Ik hoop wel dat ze die peekaatjes een beetje fatsoenlijk op de weg kunnen brengen, anders is deze auto alleen bruikbaar in een rechte lijn.
TimMR2 zegt
die koplampen zijn erg vet :D ik vind hem sowieso wel goed gedaan, geen overdreven grote spoilers enzo, alleen wat carbon wat ook niet verkeerd staat op zo’n zwarte auto.
Bertuss zegt
Geweldig ! Stijlvol en mooi gedaan !
Susp1cious zegt
Deze auto vind ik zeker één van de mooiere tuningsobjecten die het levenslicht heeft gezien.
Met de kwestie betrouwbaarheid kan ik denk alleen zeggen: het is maar hoe je er mee omgaat. Rijd je er veel mee op het circuit en spreek je constant het maximum aan, dan zal het inderdaard allemaal wat harder slijten.
Rijd je er gewoon normaal mee en geef je af en toe flink gas, dan zal het wel meevallen hoe snel zoiets stuk zal gaan. Je spreekt echter in het dagelijks verkeer meestal niet meer aan 100 tot 200 pk maximaal. Tenzij je natuurlijk een omweg maakt richting onze oosterburen en daar even flink de beest gaat uithangen, wat natuurlijk best leuk is. Beetje snelle bmw’s en porsche’s van de linker rijbaan afduwen.
Wat_een_gezeik zegt
RESPECT
wideman zegt
en er zitten velgen onder van volk racing…. HOLLANDSE GLORIE !!!!!!!!!!!!!
Je Moeder !!! zegt
helemaal da bomb !!
kjeld zegt
gewoon PERFECT!!
Windhoos zegt
Wat betreft looks is de 350Z dit absoluut niet nodig, maar wel gave specs zeg *wow*
Oli4000 zegt
Raar ziet dat eruit zeg, zo’n standaard console en dan racekuipjes ernaast. Sloop dan ook alles wat er niet in hoeft eruit. Back to basics (a la Frari deuropener-touwtjes ipv hendels). Gewicht = performance, toch?
nissan ventje zegt
Dit is nou wat me tuning kunnen noemen!!! tegeak!!! alleen andere voorbumper enzo de rest zit wel snor!!!(H) heeft niemand een idee wat dit bakkie ongeveer moet gaan kosten?
Ken Speed Fan zegt
ja das een mooie Datsun
wie wilt er nu in zon goedkope tunenert bak rijden , ikke niet
Rick Dos misschien , hij houd ook van goedkope BMW’s ;)
WantedS13 zegt
@robin: De fabriek hanteert de marges ook erop dat de motor het misbruik van n00bs kan houden. Als jij goed voor je auto bent, vooral in t geval van een turbomotor, je draait m netjes warm voor t vermogen te gebruiken en laat m netjes nadraaien, en gaat er niet te idioot mee om, kan die heel betrouwbaar flink meer vermogen leveren dan standaard.
De VQ35DE is een mooie motor, waar veel mee kan. Denk dat het meest van de displacement uit een grotere slag komt, gezien de VQ35 in principe al een opgeboorde VQ30 is (3 liter V6 uitvoering welke in 1994 het licht zag). Een nadeel van opboren is dat de cilinderwanden dunner worden, en je kunt minder druk gaan draaien zonder t stuk te maken. De VQ’s staan erom bekend erg turbovriendelijk te zijn voor N/A motoren, en blijven, mits goed opgebouwd, betrouwbaar.
Deze vorm van tuning zien we in dit land helaas niet echt veel, t volk dat zich hier tuner noemt is t volk dat n sportfilter en remus dempertje plaatst, de auto vol hangt met dikke bumpers, spoilers, stickers, een zooi neon waarmee ze meer licht kunnen produceren dan n gemiddelde kermisattractie, een tokkie merk setje woofers en versterkers van de kijkshop, en dan hun golfje omdopen tot ‘sportwagen’….
Serkan zegt
@ WantedS13
AMEN !