Een oplage van twintig stuks, gebaseerd op de inmiddels uitverkochte Huayra Coupe. De Roadster komt over precies een jaar en krijgt een flinke vermogensboost.
Dat meldt Top Gear, die op de beursvloer met oprichter Horacio Pagani hebben gesproken. Tegenover het magazine verklapt hij dat er nog eens twintig hardcore Huayra’s gebouwd gaan worden, bovenop de honderd uitverkochte exemplaren. Als je nog geen Pagani in de garage hebt staan, kun je een van die twintig special editions wel vergeten, deze wordt alleen aan bestaande klanten verkocht. Meer details wil Horacio nog niet prijs geven, behalve dat we de auto tussen nu en het Autosalon van Genève volgend jaar te zien krijgen. Zou één of meerdere klanten misschien gedokt hebben voor de ontwikkeling van een handgeschakelde versie?
We moeten nu al jaren wachten op de Huayra Roadster en dat wachten is nog niet over. Pas over precies een jaar, wederom op Genève, zal de dakloze Huayra voor het eerst te bewonderen zijn. Waarom Pagani zoveel tijd nodig heeft om het dak van de Huayra af te zagen? Omdat ze veel meer doen dan dat, aldus Horacio. Zo zou de Huayra Roadster een heel nieuw chassis krijgen, waardoor de auto 50 kilo lichter wordt dan de coupe. Dat is bijzonder, meestal zijn de open versies een stuk zwaarder omdat het ontbreken van een dak gecompenseerd moet worden met allerlei verstevigingsbalken. Alsof dat niet genoeg pret is, krijg je er ook nog zo’n twintig paardjes bij, waardoor het vermogen van AMG’s 6.0 V12 rond de 750 pk zal uitkomen. De foto’s hieronder zijn overigens het werk van designstudent Aldo Maria Sica en geven dus slechts een impressie. Wel een lekkere impressie overigens.
Er worden maar 100 Huayra Roadsters gemaakt, waarvan de eerste vier jaar geleden al door een klant is aanbetaald. Ga er maar vanuit dat het er iets meer worden dan 100, Pagani is heer en meester in het uitbrengen van nieuwe uitvoeringen en edities.
Edge zegt
Pagani kennende is die Huayra net zo “uitverkocht” als dat de Zonda al jaren “uit productie” is. Als je met een flinke zak euro’s, dollars of roebels aankomt bouwt hij er gewoon eentje voor je.
stfu zegt
@Edge: Ja waarom ook niet? Je wil geld verdienen of niet.
donvincenzo zegt
@stfu: Het is natuurlijk wel een beetje smerig om mensen lekker te maken met een claim van exclusiviteit, als je vervolgens geen enkele intentie blijkt te hebben om je uitspraken gestand te doen.
lambo4all zegt
@donvincenzo: dat is totale onzin wat je hier zegt. meneer houdt zich gewoon aan de afspraken, 100 gewone pagani huayra’s. niet meer en niet minder. dat hij andere modellen maakt op dezelfde basis is normaal. je hoort toch ook niemand zeggen “wat een liegbeesten bij porsche, er zijn maar een paar honderd 993 GT2’s gemaakt, er zijn duizenden 993’s van de band gerold.”
donvincenzo zegt
@lambo4all: Ik snap je vergelijking niet. Heeft Porsche meer GT2’s gemaakt dan ze van tevoren beloofd hadden of zo?
rolov zegt
Pagani’s mogen van mij altijd door blijven gaan. Daar kunnen er niet genoeg van rondrijden.
wilbertg zegt
Pagani heer en meester in het uitbrengen van nieuwe versies. En wat is Bugatti dan? Eindbaas?
tupperware zegt
@wilbertg: j
Als het om uitmelken doormiddel van een kleurtje gaat wel, Pagani maakt er doorgaans meer werk van….
Dutchdriftking zegt
@wilbertg: Vergeet Porsche niet!
mercedesbenz63 zegt
Wat een ding zeg….
anakiet zegt
Ik zou zo’n ding kopen, naar Brabus brengen, er een moderne 5,5 V8 Biturbo van AMG er in hangen, met genoeg vermogen uiteraard.
Terug naar Pagani gaan, met de mededeling dat je blok een raar geluid maakt.
Zodat ie er vervolgens achterkomt dat jij een Pagani hebt, met een moderner en beter blok, lachen man :)
axel968 zegt
@anakiet: Waarom? Als ik het geld had had ik mooi die V12 gehouden.
anakiet zegt
@axel968: Blok is te oud en te zwaar voor zo’n modenre supercar. Begrijp me niet verkeerd ik heb ook liever een 12 cilinder, maar niet die uit een CL600 van 2002, met een paar nieuwe turbo’s e.d.
Senne zegt
@anakiet: Ik denk dat jij maar eens moet gaan solliciteren bij Pagani.
Want je hebt natuurlijk volledig gelijk, die gasten weten totáál niet waar ze mee bezig zijn…
zetje zegt
@anakiet: wel een paar foto’s maken van je project en hier op autoblog posten hè..
anakiet zegt
@zetje: Ik zou als ik het geld etc
Zo nu bergijpt u ook wat ik bedoel
w0o0dy zegt
@anakiet: Horacio pakt je auto af en jij wordt ooit op de bodem van een meer/zee gevonden met die Brabus motor om je nek…
anakiet zegt
@w0o0dy: AMG blok, moderner lichter en vooral beter dan die oude V12. Kan er niets aan doen, maar ik als hem hoor praten over perfectie dan denk ik gelijk aan dat oude blok :)
Maar je moet wel oppassen met die Italianen :) dat wel.
badboys zegt
@anakiet: Hahahah ik zou eerst vrienden gaan maken in Sicilië of mother Russia en dan vervolgens langsgaan bij Horacio. :)
berlinetta zegt
@anakiet: Ik zou de Zonda motor erin hangen. Maakt mij niet uit dat het een oud blok is.
wimbraber zegt
@berlinetta: inderdaad, gewoon de 7.3L V12 erin van de Zonda S, heb je gelijk een veel mooier en beter geluid ook. Mischien iets minder power maar dat zou ik op de koop toe nemen
ettie zegt
@anakiet: hi-la-risch…
rs6issnel zegt
@anakiet: Lachen in de zin van dat jij uitgelachen gaat worden?
JamesBond007 zegt
Pagani Huaycore
series2 zegt
Want de gewone is niet echt hardcore en zeer geschikt voor dagelijks gebruik……
badboys zegt
@series2: Het kan altijd gekker zie P1 GTR, FXX K :)
series2 zegt
@badboys: Gekker dan gek…
mrrallycross zegt
Er kan toch makkelijk meer vermogen uit die v12 worden gehaald door die turbo’s, kijk naar brabus!
badboys zegt
Hardcore of niet meer Pagani’s zijn altijd welkom, ook a la Zonda Cinque Roadster, dus een Huayra Cinque Roadster met zo’n dikke spoiler mag ook. Suggesties aan meneer Horacio :)
w0o0dy zegt
Even raden naar de specs… 875pk en 1300nm koppel en 70kg lichter dan de “normale Huyara.
berlinetta zegt
@w0o0dy: De specs staan gewoon in het artikel.
w0o0dy zegt
@berlinetta: mijn schatting ging dus over de “hardcore Huyara” niet de nieuwe roadster.
philipf zegt
Fantastisch ding!