De Cupra Tavascan kan zomaar jouw volgende leaseauto worden.
We hebben nog eventjes de autoverkopen van de afgelopen 8 jaar geanalyseerd en kwamen tot een absoluut niet schrikbarende conclusie. Wij hollanders vinden bijtelling belangrijk. Op zich is dat nog niet eens zo gek, want het scheelt enorm veel geld. Waarom meer betalen, terwijl je er niet per se meer voor terug kijkt?
Wat je doet is vrij simpel: je selecteert op bijtelling en vervolgens ga je het kaf van het koren scheiden. Ja, dan mis je de Subaru Impreza 1.6i of de Mazda 6 2.0, maar je betaalt dan niet te veel belasting. Deze Cupra Tavascan kan dan zo maar eens de volgende leaseauto gaan worden die je daadwerkelijk wilt hebben.
Cupra Tavascan
De Cupra Tavascan is voorzien van een geheel elektrische aandrijflijn. Lekker voor de bijtelling. De Tavascan komt al uit 2019 en werd geboren als een concept car. Normaal gesproken komt zo’n auto dan nooit op de markt, maar volgens Cupra-baas Wayne Griffiths zal het design van de elektrische crossover niet verwateren. Sterker nog, hij heeft er destijds op aangedrongen dat de concept dusdanig werd ontworpen, dat ‘ie in productie zou moeten kunnen gaan.
Zonder de komst van de Tavascan te bevestigen, bevestigt Griffiths eigenlijk al de auto. Hij wil namelijk niets zeggen over de definitieve komst van de auto, maar wel dat de productieversie er niet anders uit gaat zien. Alsof je buurvrouw niet wil bevestigen dat ze zwanger is, maar wel kan bevestigen dat het het werk van de melkboer was en niet haar man.
MEB-platform
Terug naar de Tavascan. De auto zal veel onderdelen gaan delen met andere Volkswagen Group-producten, zoals de Skoda Enyaq iV en de ID.4. Het showmodel had twee elektromotoren met 306 pk aan vermogen. Daarmee moet de auto in 6,5 tellen naar de 100 snellen. De maximum actieradius volgens de WLTP-meetmethode is 450 km.
Dan blijft er nog één vraag over: wanneer kunnen we de auto verwachten? Dat is nog niet duidelijk. We gokken op een bijna-productiemodel aan het einde van het jaar. Dus je kunt nog even in je huidige lease auto blijven rondrijden.
Meer lezen? Dit zijn de gaafste Cupra’s van de afgelopen jaren!
Via: Autoplus.fr
melkkoe zegt
Lelijk, hoog, elektrisch.
Drie ingredienten om de natte droom van iedere leaserijder te worden
Robert zegt
@melkkoe:
Spijker. Kop. Raak.
Dutchdriftking zegt
@melkkoe: Precies dit. Een elektrische Cupra Leon, helemaal als ST, is dat niet een veel betere optie?
mashell zegt
Dat de productieversie er niet anders uit gaat zien is jammer, heel jammer.
knapzuur zegt
Als dit de Volkswagen tactiek is dan vind ik het wel zeer jammer, elk model met een extra vouwtje bij een ander merk dumpen, lekker veel “keuze”.
fendercd60 zegt
Enge auto om te zien.
viezefreddyw zegt
Hmmm, nee. Ik denk het niet.
qoekje zegt
niet mijn kopje thee
leonlampe zegt
Vind het best een gaaf ding. Vooral omdat het niet zo ontzettend saai is en echt anders is
Edge zegt
Ik blijf het opvallend vinden dat men er bij VAG heil in ziet om Cupra als apart merk neer te zetten. Je zou zeggen dat er een duidelijke verdeling binnen de betaalbare merken van de VAG Groep is: Skoda als budget/bang for buck, Volkswagen als middle of the road en dan Seat voor wie het allemaal we iets spannender mag uitzien. Maar dan moet het ineens nog spannender, wordt Cupra afgesplitst als ‘eigen merk’ met een volledig eigen model, dat er uitziet als een gewone Seat, maar dan net even iets scherper gelijnd en gekke bronskleurige accenten. Die logica ontgaat mij een beetje, waarom kan dat niet met Cupra als sublabel binnen Seat, zoals het altijd was en Volkswagen dat met de R-afdeling doet?
mashell zegt
Seat is juist het budgetmerk. En Skoda is het gelukt zich boven VW te positioneren. En de vraag waarom Curpa, het antwoord daarop weet niemand.
maxidyne zegt
Wat zijn de interieurs van tegenwoordig toch vreselijk saai. Een plank met 2 schermen. Generiek en fantasieloos. En die hoogzitter trend mag van mij ook wel over zijn.
jeroenm83 zegt
Laten ze thuiswerken zoveel mogelijk verplichten zodat we zo min mogelijk malle elektrische hokken met een ipad in het midden en blijmoedig kijkende hipsters achter het stuur tegenkomen op Neerlandsch wegen en bij dezelfde superdupermegaladers op weg naar de Alpen.
remarkable zegt
Lijkt wel een reïncarnatie van een ssangyong. Not my cup of tea
lithiumion zegt
Oh, niet gek, ik zie wel ‘geleende’ elementen, maar leuk! Hopelijk zo snel mogelijk op de weg, want wat er nu uit de VAG koker komt en Seat al helemaal, varieert van saai tot terminaal saai
Nemus zegt
Nee.
Echt, nee.
flyerbunch zegt
Raar.. er komt toch nog eerst de Cupra El Born? 🤨
https://www.cupraofficial.nl/ons-dna/garage/cupra-el-born.html
towi1989 zegt
Dat is toch het neefje van de ID3. Deze staat tegenover de ID4