Wat een discreet en besloten preview feestje moest zijn is uitgelopen op een bescheiden lekfestijn.
Middels een vage teaser kondigde Aston Martin dan eindelijk de opvolger van de huidige Vanquish aan. We hebben nu de DB11, de Vantage en binnenkort is het tijd voor een gloednieuw V12-monster.
Voordat de hele wereld mag kennis maken met de DBS Superleggera, organiseert Aston Martin exclusieve previews voor klanten. Het is meestal de bedoeling om je smartphone in te leveren, of in je zak te houden met dit soort gelegenheden. Eén aanwezige bij zo’n event in Azië kon het echter niet laten om stiekem een kiekje van de snoet van de DBS Superleggera te maken. Via Carscoops is de foto naar buiten gekomen.
Vanuit dit oogpunt lijkt het nieuwe model weer een fijne GT te gaan worden, zonder in te leveren op de typische Aston Martin looks. Het design lijkt een combinatie van de huidige Vantage en de oudere modellen van het merk.
In het vooronder komt de geblazen V12 uit de DB11 te liggen. Verwacht een vermogen van om en nabij de 700 pk. De DBS gaat concurreren met auto’s als de Ferrari 812 Superfast, al zal de nadruk, zoals altijd bij auto’s van Aston Martin, meer op de GT-aspecten komen te liggen. De daadwerkelijke onthulling is niet ver meer van ons verwijderd.
UPDATE: alle specs en foto’s check je HIER!
loserboi932 zegt
Grappig dat Henrik Fisker één keer een auto heeft getekend en daarmee de basis heeft gelegd voor alle Aston Martins ooit ever.
Jochempie zegt
@loserboi932: Ik vind dit anders niet meer op een DB9 lijken..
mashell zegt
@loserboi932: Al die moderne Aston Martins zijn toch gebaseerd op het F-type ontwerp dat Ian Callum voor Jaguar tekenede wat later de Aston Martin DB7 werd?
rolov zegt
@mashell: nee de xk is dat
ericc zegt
Hoe heeft die 2′ persoon van links zo’n groot fototoestel binnengesmokkeld ? Denk dat de vraag om alles in je broekzak te houden even achterwege was gelaten…
Jochempie zegt
@ericc: NDA NDA NDA NDA NDA
ruben_vandenberg zegt
@ericc: dit is gewoon een geely bd6
leovreenen zegt
@ericc: die heeft er geen opslagkaart in….
w0o0dy zegt
Superleggera…. Betekent dat dat deze WEL onder de 1700 kg blijft? Het zal mij benieuwen. Blijf me erover verbazen dat merken carbon en aluminium gebruiken naar dan toch met een zware wagen komen (alles boven 1600kg is eigenlijk al best veel)
peug206 zegt
@w0o0dy: kijk eens naar het gewicht van een v12 koets. Tel daar nog dempingmaterialen bij en je zit al rond de 1300kg. Daarnaast wil je nog wat luxe stoelen a 40kg per stuk, multimedia, fijne stofjes en natuurlijk ook ruimte voor je golftassen, waarbij ze wel op een ander zacht stofje moeten liggen. En voila, je zit op 1800kg
jzaero zegt
@peug206: ligt eraan, een Pagani kwam ook niet veel hoger dan 1300kg uit. Dat is wel een totaal andere opbouw aangezien zo’n beetje alles koolstofvezel/carbotanium is, maar het kán wel.
JanJansen zegt
@peug206: ik ben het met Wooody eens dat het belachelijk is om een auto Superleggera te noemen voor iets wat zwaarder is dan de maan.
Mijn ervaring is dat onder de 1000kg auto’s echt leuk beginnen te sturen.
occasiefapper zegt
@janjansen: Die T-Ford stuurt idd als een malle.
dondeboer zegt
@peug206: Precies. Probleem is dat we van Aston Martin een bepaald luxeniveau verwachten. Het is geen echte sportwagen, maar een GT, waarin je in alle comfort met van A naar B wilt zoeven. En daar relaxed wil uitstappen. En dat soort luxe komt met een gewicht. Als je de Aston gaat vergelijken met autobahncruisers als een M5 (1855kg) of een E AMG (1820kg), dan issie echt niet buitennissig zwaar, zeker niet als je bedenkt dat de Aston een vette V12 aan boord heeft, terwijl eerdergenoemden het met een V6 en V8 moeten doen.
dondeboer zegt
@dondeboer: Ik zit weer niet op te letten… De M5 heeft natuurlijk ook een V8.
Jochen zegt
Het kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de ‘stiekeme’ fotograaf niet als enige kiekjes aan maken was. 50% van de mensen op de plaat staat ook met camera in de hand.
Jochempie zegt
@jochen: En al die mensen mogen bij aankomst een NDA tekenen die afloopt op de embargodatum. Dus je bent mooi de lul als je lekt.
srolli zegt
Ben ik de enige die bij het zien van de foto direct dacht: “Maserati GranTurismo front”?
scooper zegt
@srolli: ja
leovreenen zegt
@srolli: zekers…
banaan7 zegt
Zo mooi als de huidige Vanquish is ie zeker niet! Maar zeker niet slecht
breakingpoint zegt
Denk dat ik liever de vorige Vanquidh zag? Ik zal meer foto’s moeten zien, maar de huidige trend waarbij grilles groter dan de auto zelf willen worden kan ik niet smaken
W115 zegt
Dat heb je als je Chinezen uitnodigt
sanderp zegt
Wordt als het goed is vanavond onthuld. Ben benieuwd naar de rest
mashell zegt
Dat front is gewoon van de Miele C3 powerline gestolen.
occasiefapper zegt
Pr0n on wheels. Lijkt wel veel op de zagato zo van voor. Complimenten aan de designafdeling
redbee5 zegt
Alsjeblieft Aston, ga nou niet meedoen met die matte lak. Donkergroen metallic aub.
Jochempie zegt
@redbee5: Ja joh! En een stuk hout op het dashboard! En de rokersuitvoering! ..
Esprit_de_Flandre zegt
@jochempie: Spaakwielen!!!1!1!!!1!!!
berlinetta zegt
Dat ziet er al een heel stuk beter uit dan de DB11. Alleen jammer dat die opening aan de zijkant alsnog aansluit aan de wielkast. Dat vind ik niet zo fraai.