Hongqi is een Chinees merk wat zich richt op de luxe automarkt. De Hongqi merknaam is een devisie van FAW (First Automobile Works), China’s eerste autofabrikant. Op de Peking autoshow laat Hongqi (AKA Red Flag) de nieuwe HQ3 aan het publiek zien.
De nieuwe HQ3 sedan is een goede kopie van de Toyota Crown Majesta, welke weer gebaseerd is op de Lexus GS. Om de Hongqi modellen nieuw leven in te blazen is FAW een samenwerking gestart met Toyota, maar ook met Volkswagen, Audi en Mazda.
De nieuwe HQ3 krijgt een 3,0-liter V6 en 4,3-liter V8 van Toyota. FAW wil 13.000 units per jaar produceren en de auto is per direct te koop (in China). De prijs ligt omgerekend onder de 60.000,- Euro (via autoblog chinese).
Stefan zegt
Mooie auto… blijft weer een kopie, maar niet een slechte..
autoblogger zegt
Yep, maar als ik het goed begrijp is dit dus een kopie met medewerking van de gekopieerde (Toyota)
Oul@ zegt
Ok, ziet er niet slecht uit ookal is het niet origineel.
Kan ik hieruit concluderen dat er dus nog meer modellen komen i.s.m. VW, Audi en Mazda en dat de nieuwe modellen van Hongqi op bestaande modellen van bovengenoemde gaan lijken?
mercedesfan zegt
chique Chinees
schone kopie
Rick dos zegt
Het volgende is een tegenstrijdige uitspraak.
Het is niet mijn smaak, maar het ziet er verdomd goed uit!
Tegenstrijdig genoeg?! :)
Rossi zegt
60000 EURO????? Dan koop je toch lekker een A6??? Voor dat geld kun je daar weleen behoorlijke krijgen lijkt me…..
BM zegt
Kopie van wat?
c.adil zegt
Best duur idd, maar wat een mooie auto zeg, zeker de mooiste chinees die ik tot nu toe gezien heb.
JANUS zegt
Ik vind dat merkje op de neus wel wat hebben.
Net een grote rode pukkel. Zit er ook nog licht in ?
Citrofiel zegt
Ziet er niet slecht uit, alleen het dashboard ziet er heel goedkoop uit. Zie dat stuur dan! Gewoon plastic als je het mij vraagt. Het blijft een foto, dus misschien heb ik het fout, maar het dashboard vind ik niets, en dat is toch waar je als berijder zit, het meest belangrijke van een auto. Daarom deze auto niet voor mij.
Dat merkje is inderdaad leuk. Een lampje zou er ook wel in passen, hoewel het dan wel heel kitch zou zijn. ;)
Lebastille zegt
Het is een mooie auto hoor. Mooie vormen. Alleen de styling van het interieur is lelijk, het leer met de rode bekleding van het stuur en dat hout. De Chinezen gaan toch de goede kant op. Zelfs nog stevige motoren, netjes…
mashell zegt
Lebastille, dat rode op het stuur is natuurlijk dat rode ehh hout. Zal wel speciaal rood communistisch hout zijn. Maar evengoed zou ik voor het donkere interieur gaan.
robert zegt
mensen!! dit is gewoon een lelijk apparaat. Geen strakke europese designtaal, het is dus weer helemaal niks! Maar het is al minder lelijk dat het geweest is. Je kunt ook maar beter jatten van een LS of een S klasse, dan van een smart.
Pannekoek zegt
Ik vindt het een beetje een mengsel tussen een Maybach & Lexus en van de zijkant lijkt hij op een Bentley Continental Flying Spur.
stefan zegt
Alleen de CROWN MAJESTA was er eerder dan de Flying spur.
shivan zegt
toyota Crown
Coeshee zegt
Verdomme, ziet er niet eens slecht uit! Maar houdt het maar bij de gevestigde orde, als er een schaap over de dam is volgen er meerdere, en de rest van die Chinese bagger die kan ik niet luchten (hoewel numma hoendeattafietta met wortel me wel smaakt)
911 zegt
OEI OEI!!! dat ziet slecht uit
Wat een vreselijk lelijkinterieur rode neppe plastic hout-look.
Als je een auto mag kopieren doe het dan van een mooie, want als toyota ziet i er al niet uit…. :( :(
911 zegt
maar het was wel een chinees he????
oh dan valt het nog mee…
RCKR zegt
Wanna-be Maybach;)
Deon zegt
eehm…. Hongqi Tonk…dat kun je niet menen!
Mooie naam hoor!
Bas zegt
oké, dit valt wel mee…ze worden nog eens goed in namaken:P
dekster zegt
begint goed te komen, maar zelfs al zou china met mooie wagens op de proppen komen. Ik zou er nooit één kopen ;) (ben daar te trots voor)
Pannekoek zegt
Kging net de die chinese site ff vertalen, ksnapte er geen hol van maarja het lijkt er op dat ze deze auto vergelijken met de Audi A6 en er lijkt een heleboel technologie in te zitten.
Lees de vertaling hier zelf maar:
De rode Vlag HQ3 verstrekt twee sectiesmotoren,
respectievelijk is 4.3L de V8 motor en 3.0L de V6 motor,
het gebruik van twee sectiemotoren het volledige
lichtgewichtontwerp van de aluminiumlegering,
past hoge prestaties 6 snelle aan ECT van een lichaamsversnellingsbak.
Onder hen, 4.3L de V8 motor bereikt dan de maximumtorsie 430 koeien in 3400 revoluties
De rijst, dit veroorzaakt om deze motor te verstrekken de
Rode Vlag HQ3 om de uiterst schitterende oogst te hebben,
kilometer 0-100 voltooit.
De uurversnelling vereist slechts 7.3 seconden.
De rode Vlag HQ3 gebruikt de aandrijving van het pretage achterwiel de vorm, de voertuigen rond compenseert vergeleken bij evenwichtig, na de weg van China en de drijf van het de vertakkingswapen van de douaneontwikkeling onafhankelijke vooropschorting en de onafhankelijkheid veroorzaakt van de multi-bedrijf lange staaf de structuur van de opschortingsvork, de aangewezen longitudinale starheid kan verstrekken en de kruiselings starheid, veroorzaakt de verrichtingsstabiliteit en de berijdende comfortablenesszekeringen volkomen in samen. Door de fijne nauwkeurige aanpassing van de opschortingsvork, heeft de onafhankelijke de opschortingsvork van het vertakkingswapen de opmerkelijke rechtstreekse stabiliteit verkregen. De structuur van de de opschortingsvork van het vertakkingswapen onafhankelijke veroorzaakt de voorhoek van de wielafbuiging om misschien te stijgen in, dus 5.2 meter heeft gerealiseerd de meeste steile bankstralen, Audi A6L 6.05 meterstraal van draai vergelijkt, toont de Rode Vlag HQ3 de opmerkelijke verrichtingsflexibiliteit aan.
Gebruikt EPS intellectualization het elektrisch in werking gestelde systeem van de verhogingsleiding Rode Vlag HQ3 toelaat om de beste verhoging onder elk soort reis werkende wijze te verkrijgen, de wegoppervlakte vermindert om aan het leidingssysteem verbeterde storing niet gelijk te veroorzaken, veranderd de prestaties. De rode Vlag HQ3 heeft ook de reactie van de agilerversneller en de meer ontspannen veranderingen houdt controles het gevoel. Tezelfdertijd ABS, EBD, VSC (de controlesysteem van de voertuigenstabiliteit), TRC (kracht van het systeem van de tractiecontrole), HAC (bergopwaarts secundair controlesysteem) etc. een reeks van hoogte – het materiaal van het technologieelektron, heeft volledig voertuig het opmerkelijke manoeuvreren en de stabiliteit gewaarborgd.
In het veiligheidsaspect, heeft de Rode Vlag HQ3 de botsings compatibele chassis in alle richtingen, ongeacht waar de klappen komt uit gebruikt, kunnen allen de efficiënte bescherming aan het bemanningslid bieden; Verstrekt voor-rij dubbele aerocyst, de dubbele voor-rijkant aerocyst, is het dubbele voorhoofd gek het gordijn, evenals in zelfde weelderige de knieafdeling van de voertuig unieke voor-rij aerocyst; Is ook vergelijkbaar met zelfde weelderige Audi, Rode Vlag HQ3 op voorwaarde dat het night-time visiesysteem, op eigen initiatiefklappen het systeem, de ontworpen vertoning van de voertuigsnelheid, intelligent auto-aangepast koplampsysteem AFS, het achter-ontwerp automatisch besturende systeem, het het alarmsysteem van de banddruk, het systeem van het de riemalarm van de voor-rijveiligheid etc. het veilige servosysteem heeft vermeden.
Het rode GPS van de Vlag HQ3 systeem heeft de contactoppervlakte duidelijk gemakkelijk te begrijpen, het computeronderzoek, de uitspraakinstructie, de etc. brede dekking de kenmerken. De het raken telefoon van de het scherm blauwe tand kan bindende individuele zaktelefoon, trekt het het raken scherm het aantal, volledige het productfunctie van vertonings persoonlijke IT terug. Wordt gevestigd de voor-rijplaats het LCD scherm ook gelijktijdig om de het raken akoestische functie van de het schermcontrole, en de airconditioning evenals de telefoonverrichting te hebben draagt de controle door de integratie in de EMV systeemsoftware, niet alleen hebben direct-bekijkt gemakkelijk te begrijpen en het verminderde gebruik, bovendien de gedrukte zeer belangrijke hoeveelheid van Taiwan gecontroleerd, die wordt veroorzaakt om beknopt natuurlijke het ontwerp van Taiwan te controleren.
Peugeot407coupe zegt
wow ziet er erg goed uit…. de proporties kloppen zeer goed
Deon zegt
@Pannekoek
“4.3L de V8 motor bereikt dan de maximumtorsie 430 koeien in 3400 revoluties.”
Lang leve vertaalcomputers, of niet? ;)
Ik wist dat ze in China veel dingen vaak erg slecht kopiëren, maar om nou meteen koeienkrachten in een motor te stoppen in plaats van paardenkrachten, dat gaat toch wel erg ver! :P
Pannekoek zegt
@ Deon
Ik snapte er ook al niks van:P
Jan zegt
Ziet er goed uit! Ik zou het kopen. Het is namenlijk een whitelabel een geen copie. Ivm Chineese wetgeving zijn veel chineese autos whitelabel en geen copie. In dit geval krijg je een kwaliteit dat je van Toyota kan verwachten.
Vincent#1 zegt
Zit er nou een rood lampje op zijn neus??
Kan me het niet voorstellen, zou idioot zijn.
Rick zegt
@ Dekster
Dat heb ik dus nou precies hetzelfde, ik kan het gewoon niet over mijn hart krijgen, zelfs al zouden ze even mooie en goede auto’s produceren als wij europeanen, om een chinese auto te kopen :).
DdMO zegt
@Vincent#1 : Ik denk dat het rode ding op de neus wel bedoeld is voor een lampje, ik ben net terug van een autoreis door India van 4 weken. Daar zag je op de ‘duurdere’ auto’s ook een rode lamp, volgens mijn indiase chaufeur is dat te koop voor VIPS aldaar. Mischien is dat ook hier wel het geval. Aziatische status is iets anders dan wat wij gewend zijn….
Markus zegt
@ Pannekoek: WAHAHAHAHAA schitterend!
Ome henk zegt
Mooi!
Solstice zegt
Ik mis the hongqi tonk women een beetje…
daewoo-chevrolet zegt
Mooie auto, jammer dat de topicstarter weinig kennis heeft van Chinese auto’s. De Hongqi is namelijk helemaal geen kopie en is gewoon een in licentie gebouwde Toyota Crown Majesta.
autoblogger zegt
@daewoo-chevrolet: misschien is mijn woordkeuze van “kopie” niet goed gekozen, maar als je even verder leest dan zie je dat er staat dat Hongqi/FAW een samenwerking is gestart met Toyota. Het moge dus duidelijk zijn dat de HQ3 gebaseeerd is op de Toyota Crown Majesta. Omdat ze bijna identiek zijn spreek ik van een kopie.
Jan zegt
wie gaat er nu 60 000 euro geven aan een chinese auto!!!
Al moet ik wel toegeven dat het geen misse wagen is, maar geef mij toch maar een europeaan (Duitser dus)
daewoo-chevrolet zegt
Oh, oké. Maar nu begint iedereen weer te zeuren dat het een kopie is etc.
Erwin zegt
Hongqi staat voor ‘rode vlag’ en is het voormalige prestigemerk voor partijbonzen. Eerst gebaseerd op Russische tanks, toen 1 op de oude Audi 100 en nu dus 1 obv de Toyota Majesta.
Verkoopprijzen voor auto’s zijn overigens op de Chinese markt niet veel lager dan in Nederland, dus voor 60.000 Euro heb je ook weer niet zo’n hele luxe A6 in China.
Daniel zegt
Het ziet er best aardig uit, beter goed gejat dan slecht bedacht zullen we maar zeggen. Alleen ben ik meer benieuwd naar de veiligheid van dergelijke auto’s voor de inzittenden.
Remco v/d b zegt
Deze auto kost slechts 25000 eurie en geen 60000 eurie………
Dit vertelde de duitse dealer.
Auto is in samenwerking met BMW en Porsche gemaakt.
Fred zegt
Ik vind het best een mooie auto! Als de kwaliteit, dankzij de hulp van de Japanners, ook goed is, zijn die Chinezen goed bezig. Ben benieuwd wanneer we deze auto’s in Europa gaan zien
Cuore sportivo zegt
wat staat er op die neus ? een 3e stoplicht ?
Hayate zegt
Deze auto vind ik kk spang en al zou deze misschien nooit op de europese markt komen je moet vergeten dat de aziatische markt tig keer groter is :-P
Arjen zegt
Wat mensen zich niet schijnen te beseffen is dat deze auto hier in China voor niet meer dan 10 000 euro word gemaakt. eigelijk denk ik dat het nog veel minder kost maar goed, laten we ruim inschatten.
De auto’s hier in China al zijn het onder lecentie gemaakte ” orginelen” zijn van veel slechtere kwalitijd als de orginelen. Kwalitijd word dus zeker een probleem!! het zou zeker niet verstandig zijn om te denken dat men in china kwalitijd maakt, dit is stom weg niet het geval, men heeft de cultuur niet en de interesse niet om kwalitijd te maken.
Zelf woondende in China en werkzaam in de staal industrie. ( inspection engineer)
Audi A6 2,6 V6 zegt
Hongqi kent al een langere samenwerking met Amerikanen, Europeanen en Japanners. De Audi 100 en A6 (alleen model C4, direct ná de 100) waren onder andere modellen waarop Hongqi zich ‘losliet’. Er bestond van de Audi 100 zelfs een pick-up variant (zie link: http://sites.internet.lu/folders/paulfern/FAW-story.htm)! Motoren waren van Duitse (VAG; Audi) of Amerikaanse (Ford; Chrysler) makelij.
Over smaak valt niet te twisten: wat de een prachtig vindt, wordt door een ander als afschuwelijk bestempeld. De kwaliTEIT (beste Arjen…) zal zich moeten bewijzen; inderdaad een kwestie van tijd. We kennen, zeker in Europa, een andere beleving van kwaliteit dan in andere werelddelen. In ieder geval staat vast dat Audi in China het aluminium chassis van de A8 liet (laat?) produceren.
De geschiedenis lijkt zich herhalen. In de jaren 50/60 van de vorige eeuw kopieerden de Japanners o.a. camera’s. De toen dominerende Duitse foto-industrie maakte zich geen zorgen: de kopieën waren rommel! Maar de ijverige Aziaten maken eerst een kopie, daarna zal het beter zijn dan het origineel. Zo zijn Canon en Nikon inmiddels een begrip. En wat is er van de Duitse camera-industrie over?
De Chinezen zitten bepaald niet stil. Zij leren van grote Westerse (bloemtechnologie uit Nederland…) en Japanse industriëlen en hebben die daarna niet meer nodig. Kennis overgenomen en bodemschatten genoeg. En arbeidslonen die maar een fractie zijn dan die van de dure Noord Europeanen.
Ik ga me alvast een beetje zorgen zitten maken.
Frank
LEXUS GS 450h zegt
Ni mis maar gekopieerd van toyota…
Ze zullen gedacht hebben: Beter goed gepikt dan slecht verzonnen:D
geef mij maar nen duitser of nen jap van een kleinere prijsklasse,
dan hebt ge tenminste KWALITEIT!!!!
Tom zegt
Ik moet zeggen dat er hier vele zitten die vrij bekrompen denken.
Ik verkies mijn toyota boven een audi of bmw.
Simpelweg voor de service en kwaliteit die men auto heeft.
Prestaties ben ik ook meer dan gelukkig over.
Onze europese wagens zijn nog altijd zwaarder in kas en hebben nog altijd een vuilere co uitstoot en heel den boel..
Rij eerst met een deftige aziaat voor je er commentaar over geeft..
lacker zegt
Ha ha, die naam doet me denken aan Nico Haak, met z’n honkie tonkie pianissie op je sinasappel kisie speel maar verder als maar verder
http://www.youtube.com/watch?v=niHMtG_xtbo