Seriously?
Een nieuwe dag, een nieuwe vete. Max Verstappen heeft het ondertussen wel gehad met Sebastian Vettel, zo lijk het. Dat heeft te maken met de acties van de Duitser de afgelopen paar races. Uiteraard hebben wij allemaal de Grand Prix van Engeland gezien en wederom kunnen aanschouwen dat Vettel de grootst mogelijke moeite heeft om Max Verstappen in te halen.
Over de babyfoon wist Vettel te melden dat Verstappen van lijn aan het veranderen was tijdens het remmen. Een actie die Verstappen voorgaande seizoenen maar al te graag toepaste. Nu de regel verboden is, is Vettel de enige die zich aan schuldig heeft gemaakt (tijdens de GP van Mexico).
Sebastiaan Vettel noemde de actie van de Nederlander nogal onstuimig (“a bit jumpy”). Kortom, de reden dat Vettel er niet voorbij kwam lag niet aan hem, uiteraard.
“Ik neem dat niet serieus. Al helemaal niet na de acties die hijzelf uitvoert. Kijk alleen maar naar het aantal strafpunten die hij heeft.”
Daar heeft Max een punt, want op dit moment staat Vettel op 7 hele strafpunten terwijl Max er maar eentje op zak heeft. Over het gevecht met Vettel was Verstappen dan weer wel te spreken.
“Het gevecht met Sebastian was goed. Het was hard, maar eerlijk, vind ik. Het contact-momentje wellicht niet, maar voor de rest was het OK.”
Het was overigens een gevecht dat Max toch wel zou verliezen. De Ferrari’s waren op Silverstone aanzienlijk sneller dan de Red Bulls. Alhoewel, met de laatste paar knotsgekke ronden weet je het maar nooit. Max is er zelf wat nuchterder onder. Ook al was hij buiten gebleven, dan was de derde plaats een utopie:
“Het feit is dat ik dan wellicht een seconde of twee voor Kimi lig, terwijl hij op verse banden staat. Dan ben je nooit in staat om die positie vast te houden.”
str8six zegt
Obviously
w0o0dy zegt
-edit: deels met je eens. Is aangepast. Thanks!-
gtveej zegt
Honestly: we weten het nu wel!
bartteeuwen zegt
Misschien de naam van dit blog maar eens veranderen in SBS AutoTelegraaf showblog o.i.d…
wif1 zegt
@bartteeuwen: Het is inderdaad net als met de Telegraaf, iedereen klaagt over de berichtgeving maar toch lezen we de stukken maar al te graag ;) En dan ook nog massaal reacties achter latend.
Gewoon niet lezen als het je niet interesseert en ophouden met zeuren!!
Nerekop zegt
@wif1: ik snap je punt maar ben het er niet helemaal mee eens. Ik ben zelf ook regelmatig kritisch over de koppen hier. Die worden met de maand schreeuweriger en misleidender (bij een aantal auteurs althans, sommige blijven altijd hoge kwaliteit leveren) Het logische gevolg is dat je toch gaat lezen om te kijken wat die kop inhoudt. Alleen dan kom je er vervolgens achter dat de kop niet past bij de werkelijke inhoud. En dan pas kun je beoordelen of je achteraf het stuk had moeten lezen of niet.
Uit de commentaar hoor je een steeds breder geluid dat het koppenbeleid steeds verder van de inhoud af staat. Bovendien worden er ook (op het oog) steeds vaker artikelen geschreven die inhoud buitenproportioneel lijken op te blazen vergeleken met de feiten of meningen waarop ze gebaseerd zijn waardoor wederom de lezer teleurgesteld is in hetgeen hij leest.
Ik snap het nut van sappig schrijven en lekker eigenwijs je artikelen te vullen. Dat maakt voor mij nog steeds Autoblog tot een bijzonder vermakelijk medium. Maar de ergernis groeit wel steeds verder wanneer de auteurs vaker en vaker telegraafachtige praktijken toepassen om clicks/views te genereren. Een strategie die voor de lange termijn niet gaat werken.
@ AB, plaats eens een like/dislike onderaan een artikel zodat je meet welke artikelen gewaardeerd worden en welke niet. Just a tip
Gulli zegt
@nerekop: en het mooie is dat het gros van de bezoekers elk artikel van voor tot achter leest dus die koppen zijn niet eens nodig
heidekonijn zegt
@nerekop: Niet verschrikken als je volgende reacties pas een halve dag later “worden goedgekeurd”. Heurt allemaal bij de nieuwe huisstijl. Honestly.
willeme zegt
@heidekonijn: Dat is niet waar. Jouw account staat niet op de modlist. Dat wordt gedaan als de huisregels (meermaals) worden overtreden. Denk aan schelden, reclame, racistische leuzen of het misbruiken van de Caps Lock knop.
Als je het bericht krijgt dat je reactie moet worden goedgekeurd, kan dat het volgende betekenen:
1. Je hebt gereageerd op iemand die wél op de modlist staat
2. Je hebt meer dan 3 links in de tekst staan
3. Je hebt per abuis een ‘vies’ woord in de tekst staan
Meer dan 99% van de keren is dat de oorzaak. Mochten je reacties alsnog gekeurd moeten worden, stuur even een mailtje naar [email protected].
loesertje zegt
@wif1: het probleem is dat je inderdaad met een zure nasmaak in je mond het artikel uitleest. De hele reden voor het aanklikken van het artikel is echter de belachelijke clickbait titels als deze die iets ‘nieuws’ doen vermoeden, om vervolgens, zoals het AB de laatste tijd zo vaak betaamd, wederom teleurgesteld te worden door het gebrek aan inhoud in het artikel.
dawwg zegt
@bartteeuwen: Of je past je eigen naam aan naar AzijnZeiker32 …
bartteeuwen zegt
@dawwg: thanks voor de tip! Daar kan ik wat mee dawwg.
toniominestrone zegt
@dawwg: Zeker net terug van de camping?
schoen85 zegt
Op een formule 1 circuit wordt er geracet op het scherpst van de snede, een polonaise loop je maar lekker in een of ander door TL balken verlicht partyzaaltje Seb. Dat zou jij als 4voudig wereldkampioen toch moeten snappen!
caraddict7 zegt
Over de babyfoon..! Ik moest even hard lachen
mashell zegt
@caraddict7: dat maakte inderdaad dit verder onzinnige artikel toch nog de moeite waard.
damrakker zegt
@caraddict7: Hahaha Same here!
zwepp zegt
Gaaaaaaaaaaap, smak smak…..
kingdante zegt
Babyfoon??
azmo83 zegt
moving under braking mag overigens gewoon weer dit jaar
Forza zegt
Boe f*cking hoe. Coureurs moeten vooral niet praten. Zowel onze Limburgse amigo als d’n Duitser (zoek de verschillen) moeten lekker botswagentje gaan spelen op ’t circuit en niet zo lopen zeiken. Honestly..
trustmeiamanengineer zegt
Vettel maakte een rustige opmerkingen over de radio. Hoe je van een vlieg een olifant maakt wordt goed beheerst in de Formule1 pers. En RTL AutoShowBlog neemt ’t allemaal klakkeloos over…
por100 zegt
Als max de deur open had gegooid dan waren de banden van vettel langer doorgegaan en had Vettel later de pit in kunnen gaan en had hij op zijn laatste banden waarschijnlijk geen puncture gehad.
En als je dan kijkt naar hoe makkelijk hulkenberg en ocon aan de kant gingen denk ik dat we maar al te blij met max zijn ‘nooit opgeven’ mentaliteit mogen zijn
gaserop zegt
Dit artikel was misschien nog van enige waarde geweest als het afgelopen zondag gepost was, op de dag dat Max deze uitspraken deed…
menaz zegt
@gaserop: idd
olivier420 zegt
Lekkere vergelijking ook, die strafpunten.
Max en z’n auto zijn de laatste tijd niet al te best in het volledig uitrijden van een Grand prix.
veppiale zegt
@olivier420: zat hetzelfde te denken ???
koeckenbacker zegt
Max is zeeer hard in de verdediging. Het is dat er veel uitloopstroken zijn, daar maakt hij heel erg vaak dankbaar gebruik van.