Wat doen deze nieuwe Tesla’s in een veld met hoog gras?
We kennen wel van die foto’s waar honderden nieuwe auto’s op een grote parkeerplaats staan. Fabrikanten bouwen liefst natuurlijk auto’s die ze al verkocht hebben. Maar net als in andere industrieën is het ook wel handig als de productielijn gewoon draait. De ruimte, de machines, de verwarming en soms de mensen zijn er immers toch al. Dus soms is er dan wat meer aanbod dan vraag.
Uit China kennen we tegenwoordig plaatjes van gigantische terreinen met EV’s die niet verkocht lijken te zijn (kennelijk). Maar nu duikt er een grasveld op met daarop honderden nieuwe Tesla’s. Een fotootje van het schouwspel doet nogal wat stof opwaaien op Reddit.
Het mooie van Reddit is dat er ook altijd iemand in de buurt woont. Deze vertelt dat het veld fungeert als ‘overloop’ voor de lokale dealert (Store zo u wilt) uit Florida. Die heeft kennelijk niet genoeg plek op het terrein en dan biedt de lap grond nabij Tampa uitkomst. De meeste Tesla’s die er staan hebben zeer recente VIN’s, bijvoorbeeld uit april en mei van dit jaar.
Een Model Y eigenaar bericht zelfs dat via de Sentry Mode op zijn nieuw geleverde auto ook plaatjes te zien waren vanaf het grasveld. Toch is het een beetje een gekke aanblik, dit nieuwe blik nonchalent geparkeerd op een snikheet veld met hoog gras. En sommigen speculeren dat het wellicht toch te maken heeft met tanende vraag. Enfin, koop dan?
mashell zegt
Auto’s met een hete uitlaat kun je beter niet in hoog gras parkeren maar met een Tesla is dat geen probleem.
pietertje123 zegt
gras blijft vochtig, en dat met metaal/electronica helpt elkaar niet. Nog afgezien van ongedierte.
Lange tijd in de felle zon lijkt me ook niet goed maar anderzijds, na aflevering staat ie natuurlijk ook lang te bakken. Voelt toch anders, minder ‘vers’, minder nieuw.
Flutterbear zegt
De onderkant is gewoon plastic hoor. Misschien niet mooi maar wel duurzaam en goedkoop.
mashell zegt
De bodem is vlak, geen rare uitlaat constructies en is gemaakt om jaren lang tegen opspattend straatvuil te kunnen. Die onderkant is echt niet onder de indruk van wat gras. Eigenlijk vindt het zelfs dat kietelende gevoel wel lekker.
bmw335d zegt
Ze komen al niet “nieuw” uit de fabriek. De kwaliteit & afwerking is nog steeds om te huilen. Dus of die nou een 1/2 jaartje buiten staat of niet, verschil zie je niet 😂
tjorque zegt
fixed
William zegt
Hoog gras –> muizen –> knaagknaag –> elektronica doet raar of erger.
driver79 zegt
Een veld snikheet? Asfalt, dat is pas heet! Ps check de typo, iets met terreinen :-)
fanboy zegt
@driver79: Ja een (hoog) grasveld is al een stuk koeler dan een plakkaat asfalt. Scheelt denk ik zo 2 tot 5 graden
Aon zegt
Af en toe vind ik die elon maar een flapdrol.
Rob zegt
Want Elon Musk heeft deze Tesla’s hoogstpersoonlijk daar geparkeerd of zo?
Aon zegt
Ja, het moet allemaal hoogspersoonlijk hij heeft niets met Tesla te maken.
Stefje zegt
Elon lijkt niet in de gaten te hebben dat door nu openlijk uit te komen als Trump supporter hij ineens al zijn kopers tegen hem af zet. De typische e-auto koper is namelijk progressief en/of democratisch. Alles wat Trump niet is zeg maar.
Maar langzaamaan wordt ook duidelijk dat Elon nooit betrokken was bij het milieu, maar slechts een mogelijkheid zag om door e-auto’s te verkopen hij Co2 certificaten voor miljarden kon verkopen (Stellantis alleen al voor 5-6 miljard per jaar) en bizar veel data kon vergaren.
Een geniale gek.
1320nl zegt
Een EV koper is niet perse een democraat. Een gek is hij ook niet (is de democraten weirdo instructie al aangekomen?) het is gewoon iemand met een visie, zag het EV potentieel en is er vol voor gegaan
Robert zegt
De
meesteEV rijders die ik ken, rijden een EV om twee redenen:– lage bijtelling
– omdat het moet van de werkgever (imago)
Verder stemmen ze vooral liberaal, conservatief of populistisch. Maar zeker niet op links.
Stefje zegt
Prober de Logan Paul interview met Trump eens helemaal af te kijken. Mij lukte het niet, want wat praat die Trump toch onzin, wat klinkt het belachelijk en hoe kan het toch dat hij die positie heeft (geld).
Als je dat ziet, en hem alsnog openlijk steunt, ondanks al zijn waanbeelden en waanideeën, dan ben je zelf ook niet goed in je bol.
En waar zei ik dat uitsluitend Democraten Tesla’s rijden? Maar in Nederland heeft het veel met bijtelling te maken, dat klopt. In de USA ook, maar daar zit er toch nog meer achter.
Rob zegt
achja, volgens mij heeft elke sector wel eens te maken met wat overschotten in de voorraad.
moveyourmind zegt
Zo te zien houden die Tesla’s net zoveel van grass als Musk zelf.
a_buis zegt
Kijk dat is een mooie :)
jlvanleeuwen zegt
Laat mooi staan, blijft het in ieder geval rustig op straat zonder dat je wordt opgejaagd door een popie Jopie met beginners rijbewijs die het verstand niet heeft om met 400 pk om te gaan.
Hoe is dat eigenlijk in het leasecontract geregeld, beginnend bestuurder betaald torenhoge verzekeringspremie voor een snelle auto bij privé aanschaf. Wordt er naar gekeken wie de bestuurder is bij een leasecontract?
Lambrusco zegt
Nee dit wordt bij een leasecontract niet perse bekeken. Niet de berijder maar de leasemaatschappij is namelijk de verzekeringnemer. Er wordt door de werkgever en leasemaatschappij wel geregeld gekeken naar rijgedrag en als iemand veel schades / boetes rijdt kan dit wel enige consequenties hebben voor de berijder.
rrk147 zegt
Boetes? Kan een leasemaatschappij gewoon even het CJIB bellen? Of komen boetes altijd via de leasemaatschappij binnen omdat die de eigenaar is?!
Richmond zegt
Ja omdat de auto van de ledenaantal is krijgen zij alle boetes binnen en belasten zij die 1 op 1 door naar de bestuurder.
Robert zegt
Ik ken leaserijders die op die manier een invordering van het rijbewijs ontliepen omdat ze op kenteken werden bekeurd, niet op staandehouding – om de simpele reden dat de leasemaatschappij niet duidelijk kon maken wie er achter het stuur had gezeten en het dus aan de werkgever over liet om te bepalen op wie ze de boete zou verhalen. Goed, het OM past er de hoogte van de boete wel op aan, maar je behoudt i.i.g. wel je roze pasje.
mashell zegt
Dat middelt uit. Er zijn veel meer saaie veertigers en vijftigers (het kan zijn dat ik daar ook bij hoor) die amper schade rijden dan figuren met een beginners rijbewijs met een leaseauto.
AudiRS zegt
terrijnen?
Lambrusco zegt
Wat een wereldnieuws! #komkommertijd
pomoek zegt
Niet fein. Allemaal Tesla’s op je terrijn…
jaapiyo zegt
Er is geen regel voor een lange ei of korte ij en ik schrijf altijd zonder spelchecker omdat ik purist ben. Scusi.
pomoek zegt
No rules! Autothepurge.nl
meganized zegt
https://www.groepterryn.be/nl
Meerdere terrijnen is een groep toch?
drdre1 zegt
Gras groeit natuurlijk zo naar binnen met die panelgaps.
erik911 zegt
😂😂
JelmerS zegt
Waarom denk je dat dealers kosten ‘rijklaar maken’ rekenen?
tommycooker zegt
Terrijn(en)? De spellingchecker heeft blijkbaar weer eens een vrije dag?
mashell zegt
In de redacteuren advertentie van gisteren werd er foutloos Nederlands gevraagd, de erkenning en ambitie is er dus wel. Nu nog een AI abonnementje met de opdracht “maak deze tekst goed Nederlands” en de terrijnen en reservaties zijn een ding van het verleden.
ghengiskhan zegt
Niet te veelijsend. Jaapiyo scheint beginnend medicus in oplijding te zein. Dus hij kan prima prikken en sneiden, taalkursus voor beginners is er even bij ingesgoten. Prioritijten stellen.
Lambrusco zegt
Ik lees er tegenwoordig overheen. Een van m’n favoriete redacteuren maakt geregeld spelfouten maar door de (vroegere) kwaliteit van zijn stukken is het hem vergeven.
Diesel Rocks zegt
Ze kunnen er altijd nog grasmaaiers van maken. Toch nog nuttig.
Tonnie zegt
Volgens mij is het amerikaans-nederlands ook nog steeds terrein(en). ;)
Diesel Rocks zegt
Het heeft ook wel iets schattigs, al die Tesla schaapjes die zo van het gras aan het genieten zijn.
b00st zegt
Groener wordt het niet!
Ruben Van Dijk zegt
Wel grappig. Elektrische auto’s zijn super uitstotend om te maken, kijk naar productie accu’s. En het rijden zijn ze dan wel groen. Maar deze zijn gemaakt en rijden niet… hebben we het over dat het groen moet worden. Groene omgeving hebben ze, daar houdt het ook wel bij op.
Reinier zegt
Onzin. EV’s zijn over hun levensduur ongeveer 50% schoner inclusief fabricage. En dat getal wordt hoger naar mate onze stroom groener wordt.