Aerodynamica en technische verbeteringen om de CO2 uitstoot verder te verminderen. Zit u al op het randje van uw stoel? Val er niet vanaf hè!
De Insight haalt voortaan een CO2 uitstoot van 96 gram per kilometer. Dat hebben die knappe koppen bij Honda voor elkaar gekregen door de CVT bak te optimaliseren, de inwendige wrijving van de motor te minimaliseren en de aerodynamica te verbeteren. Lees: wij van Honda hebben er een nieuwe bumper opgemikt en nu is het een nieuwe auto en jullie moeten dat allemaal geloven.
Overigens zijn ook aan de achterzijde subtiele wijzigingen doorgevoerd. De achterspoiler is kleiner gemaakt, de afwerking van de achterklep is aangepast en -I shit you not- “door de montage van een compactere ruitenwissermotor is het oppervlak van de achterruit groter dan voorheen”. Dat was voor mij altijd een reden om er niet één te kopen, die monsterlijk grote ruitenwissermotor op het oude model.
Als laatste meldt Honda nog dat er wat zaken zijn gedaan om het comfort te verbeteren. Daarvoor zijn de motor, wielophanging en het interieur van de Insight opgefrist. Is het niet prachtig? Nog meer details gaat Honda bekend maken tijdens de IAA in Frankfurt. Ik kan bijna niet wachten, jullie dan?
Northwestern zegt
Ik zat al de hele nacht op dit nieuws te wachten… Geen oog dichtgedaan!
nasty zegt
Altijd al eens van de minst mooie honda’s gevonden :(
glashelder zegt
Dus als het aan Casper H. ligt is het verboden om je product te optimaliseren en dat even te laten weten, begrijp ik.
CasperH zegt
@glashelder: jep. Zo is het.
kaasboerin zegt
@glashelder: Ik zie dat nergens staan hoor. Sterker nog, volgens mij is CasperH juist hartstikke enthausiast over deze verbeteringen! :lol
sir_smokalot zegt
Schitterende auto! Maar wordt het niet eens tijd voor een nieuwe civic-teaser of drie? Ben echt reuze benieuwd naar hoe de tankdop daarvan uitziet. Of het ventilatierooster. Of de klepsteel. Of…
RubenPriest zegt
@sir_smokalot: De uitlaten!
KaCh1ng zegt
had eens ooit de insight in gedachte genomen, mr toen dacht ik wie wilt er bekend zijn als de groene jongen, dan maar voor een audi gekoze :)
Mercbenz zegt
Wat een geweldig stukje tekst! Idd kansloos als je zoiets in je persbericht schrijft….
Jesper zegt
Ik heb er zojuist per e-mail een besteld, maar in de accessoirelijst meteen de oude voorbumper en grotere ruitenwisser aangevinkt :twisted:
mout zegt
Auto’s worden nu al pakweg een halve eeuw aerodynamischer. Zo langzamerhand moet je wel wind mee hebben!
Even serieus: hoe zit dat met van die veranderingen die dat enkele grammetje CO2 nog schelen?
Is dat iets wat ze 2 jaar geleden nog moesten uitvinden? En zo niet: waarom zit het er dan niet al 2 jaar langer op?
jack_abarth zegt
@mout:
Heeft met trend te maken. Momenteel is het een trend om zo eco mogelijk te zijn.
2 jaar geleden was het misschien wel trend om een zo rond mogelijke auto te maken. Deed je dat toen niet, verkocht je gewoon ook niet.
Vraag en aanbod, meer is het niet.
mout zegt
@jack_abarth: Honda kwam met de Insight toen half Amerika pickups inleverde voor een Prius (2009). Voor de prioriteit bij Honda in 2009, lees http://bit.ly/omo9tH nog eens terug.
Wat het design betreft: áls Honda trendy heeft willen zijn bij het ontwerpen van de Insight, dan hebben ze dat goed geheim weten te houden. Lees de reacties nog maar eens na…
Twee typische 2009 trends: zuinig maken door dunnere transmissie olie, en frontjes die dicht kunnen voor aerodynamica.
jack_abarth zegt
@mout:
Dat zeg ik toch, half Amerika deed z’n pick-up weg en wou zuiniger. Hadden Ford en GM hier beter/sneller op ingespeeld, dan hadden ze toen ter tijd meer wagens verkocht.
glashelder zegt
@mout
Dat vraag ik me ook wel eens af. Hadden ze dat niet eerder… Maar blijkbaar is het allemaal mensenwerk.
Je kunt je ook afvragen waarom ze de auto niet 300 jaar eerder bedacht hebben. Of: waarom we nu nog steeds in auto’s rijden…
KaCh1ng zegt
@glashelder: maakte minder uit , toen ware aanpassinge niet nodig , en idd ik vraag me ook af wrm die dinge niet veel eerder gebeurden :D
integraturbo zegt
Nee Honda ga nou niet de duitsers achterna door het als een ‘nieuw model’ te bestempelen door alleen een ander bumpertje!
Zal wel een facelift worden :)
dotternetta zegt
Haha, die ruitenwisser motor was noodzakelijk, die gingen allemaal kapot
dennisr zegt
ruitenwissermotor… beide klompen zijn gebroken…
Ondanks dat het natuurlijk een geweldige ontwikkeling is, die ruitenwissermotor, moet er nog steeds niet aan denken dat mensen me zien in zo’n ding..
kaasboerin zegt
@dennisr: Het leuke is dat je regelmatig patsers ziet rijden in witte Insights, Priussen en Civics met getint glas en zwarte velgen. Is het dan tóch wel stoer en hip? :lol:
dennisr zegt
@kaasboerin: Misschien als ze de Hybride batches en Eco batches eraf gesloopt hebben.. de motor van de civic en de insight een opgepompt V-tec blokje is.. ja dan word het best stoer :P Prius blijft kansloos :)
dennisr zegt
leuk filmpje trouwens die van de Toyota Prius vs Honda Insight :lol:
laurensje zegt
Wanneer komt Toyota eens met een upgrade?
theblackdude zegt
lijkt nog altijd op een zeekoe op wielen, net als de prius en 5gt.
nasty zegt
Het is vtec trouwens, niet v-tec of vtech of wat iedereen ook denkt. Het is Honda dus wel gelukt, de meest moeilijke motorbenaming ooit uit te vinden
Kyanite zegt
Een omgebouwde vorkheftruck….
Honda ga nu eens je best doen om een turbine-motor (op waterstof) zo te bouwen dat die als generator kan dienen in plaats van zo’n ondermaatse benzinemotor in dat hok te plaatsen. Het design van de Insight is ook ondermaats, bijna net zo lelijk als de Toneeta Prius.
maseratigt zegt
Valt deze eigenlijk nog wel te verbeteren:$
tarquesh zegt
Wat ik een manco vindt aan de Honda insight is dat dat ding niet opschiet. Moet je van houden om bumperklevenden Aygo’s met een A label te tollereren.