Bij Honda hebben ze goed gekeken wat de anderen doen en dit vervolgens toegepast op de nieuwe generatie HR-V.
Door de crossover bomen zien we het bos niet meer. Wanneer een merk een nieuw crossover model of een nieuwe generatie van een crossover model presenteert zie je al gauw bekende lijnen. Met zo’n uiterlijk valt nu eenmaal minder te spelen voor de designer dan bijvoorbeeld een coupé. Daar is de nieuwe Honda HR-V een goed voorbeeld van.
De HR-V gaat al een behoorlijke tijd mee. Sinds 1999 om precies te zijn. Door de jaren heen heeft het model zich steeds meer ontplooid tot een volwaardige crossover. Deze nieuwe generatie heeft weer een behoorlijk ander uiterlijk gekregen in vergelijking met zjin voorganger. De Japanners zijn er niet vies van om te experimenteren met nieuwe designs, vraag dat maar aan de Civic. Er zijn wel overeenkomsten te zien met de concurrentie. Zo valt een vleugje Mazda niet te ontkennen in het ontwerp.
Honda HR-V 2021
Hier in Europa komt de Honda er als e:HEV. Net als al het geval was met de Jazz en de CR-V. Details over de motoren ontbreken nog. De Japanse autobouwer komt pas in een later stadium met meer informatie daarover. De marktintroductie van de nieuwe Honda HR-V is eind dit jaar.
Robert zegt
Net zo anoniem en voorspelbaar als 90% van alle andere SUV’s. Haal er de logo’s af en het gros van de mensheid zal bij god niet weten wat voor merk en model ze voor hun neus hebben staan.
Vroeger had Honda ’the power of dreams’ als slogan. Tegenwoordig is dat een nachtrust in diep comateuze toestand. Jammer.
Loek zegt
@RRRobert: plak er een BYD-logo op en niemand wil ‘die Chinese troep’ hier hebben.
Robert zegt
@Loek: inderdaad. Dat is net als met smartphones. Zolang er maar een ‘westers’ logo op zit is het goed spul, en anders is het maar rotzooi. Terwijl het allemaal uit dezelfde Chinese fabrieken komt.
birdnerd84 zegt
Niet verkeerd maar haal het logo weg en had het van alles kunnen zijn, zelfs een Chinees merk. Interieur wel ok maar Mazda doet dat een stuk beter.
caprio zegt
Wat een sober ontwerp voor Honda, heel goed, kan wel eens een hele mooie auto zijn in het echt met de goede kleur. Dash sluit mooi aan bij ontwerp buitenkant
mattr zegt
De HR-V heeft toch al jaren ‘coupe’ lijnen? Volgens mij bestaat de huidige HR-V met eenzelfde daklijn al sinds 2015 dus wat dat betreft is er niets nieuws aan…
mashell zegt
Als je in 2021 nog verborgen deurgrepen achter nodig hebt om het ontwerp nog iets sjeu te geven heb je het gewoon verkeerd gedaan.
flow82 zegt
Front en achterkant zien er best goed uit. Zijkant vind ik iets minder geslaagd, had wel iets spannender gemogen. Vermoed dat deze weer goed zal verkopen hier in Indonesië.
atrak zegt
Leuk, maar wat voor motoren komen erin? Dat vind ik toch wel het belangrijkste onderdeel van een auto.
cossiekiller zegt
Weer zo’n SUF ontwerp zonder kont. Why? ….
stijnn zegt
Mooie cleane auto en kwaliteit zal wel goed zitten. Hoop dat Honda iets meer consistentie in al hun modellen brengt (de lijn van de honda e wordt niet echt doorgezet) en toch beetje meer karakter er nog inbrengt wat het een meer eigen auto maakt.
meetsysteem zegt
Ik denk dat uniformiteit in autodesign nog nooit zo nadrukkelijk aanwezig was als nu. Zowel van buiten als van binnen. Jammer hoor.
w0o0dy zegt
Ehm… Tja niet heel lelijk maar wel wat saai.
Kijk, zo kan het ook!
https://images.app.goo.gl/euHYr2BxVdTUMngE8
bernoulli zegt
Kijk, dus zo ziet een Mazda MX-30 eruit als je hem in één kleur spuit.
utregcity zegt
Is ie nou niet te groot geworden? Lijkt richting de CR-V te gaan. Verder nette auto. Als je de foto’s v/d nwe Civic erbij pakt, zie je wel enige gelijkenis, lange motorkap en hoge voorkant. Interieurs lijken sowieso op elkaar. Gelukkig gebruikt Honda nog draaiknoppen en geen sliders o.i.d.