Bij foute airbag’s op Honda’s denken sommigen van jullie waarschijnlijk aan dit soort taferelen. Ook problematisch wellicht, maar in dit geval gaat het helaas weer om gevaarlijke plofzakken in je stuur en dashboard.
Het Japanse Takata Corporation maakt roerige tijden door. Eerder al berichtten we over een omvangrijke terugroepactie bij Nissan, Honda en Toyota vanwege exploderende airbags. Het lek is kennelijk nog niet helemaal boven. Honda heeft namelijk bekend gemaakt dat het wereldwijd nog eens 21 miljoen auto’s terugroept omdat als de airbags ploffen stukjes metaal de cabine in kunnen vliegen.
Door de foute luchtzakken van Takata zijn al 10 mensen om het leven gekomen. Behalve de Japanse fabrikanten hebben ook Volkswagen en Daimler airbags van het merk in hun auto’s geleverd. Deze nieuwe terugroepactie betreft voor nu echter alleen Honda. Of er ook in Nederland auto’s terug moeten naar de dealer is nog niet bekend.
De beurskoers van Takata Corporation is vandaag met ruim zeven procent gedaald.
amgc63 zegt
Onze Honda moest in januari terug naar de dealer voor de airbag, weet niet of dat hier mee gelinkt is?
retsok zegt
Er zijn al vaker terugroepacties geweest bij honda omtrent takata airbags.
martinus zegt
Al rij ik geen Honda, nu snap ik waarom de jeugd “schotgun” roept, als men naast je voor-in de auto wil zitten.
theyoungsaablover zegt
Takata kakata tataka kataka kaktak takkak takata
Tonnie zegt
@theyoungsaablover: takata bro
nasty zegt
@theyoungsaablover: als alle saab-rijders zo’n niveau hebben als jij is het geen wonder dat ze de boel gesloten hebben.
theyoungsaablover zegt
@nasty: over het algemeen zijn Saab rijders in tegenstelling tot mij dokter of tandarts oid ik ben slechts een automonteur
MrShifra zegt
@theyoungsaablover: Krakaka!
escort77 zegt
@theyoungsaablover: lach maar, misschien heeft jouw Saab deze airbags ook wel. De mijne wel in ieder geval…
theyoungsaablover zegt
@escort77: helaas mijn saab is van 82
Edge zegt
21 miljoen, dat is niet niks! En dan te bedenken dat andere fabrikanten waaronder Toyota en Mazda in totaal al meer dan 60 miljoen auto’s hadden teruggeroepen.
406_v6 zegt
Mijn Accord en de Civiv van m’n vrouw zijn in januari al geweest; is dit ‘dezelfde’ recall of zijn er nieuwe problemen geconstateerd??
casperfcb zegt
Die terugroep actie is toch allang bezig??
nasty zegt
@casperfcb: inderdaad, al jaren. Vast en zeker nog eens omhooggeschopt door een vag-fanboy om de aandacht even te verplaatsen
Edge zegt
@nasty: De Amerikaanse NHTSA en Honda zijn VAG-Fanboys? Denk het niet hoor.
nasty zegt
@Edge: honda is al 3 jaar bezig met deze actie. Ze waren indertijd al begonnen met de amerikaanse EM-modellen terug te roepen. Daarna de EP-modellen, daarna de rest. Denk dat de concurrentie er nu pas lucht van heeft.
dappers zegt
zou weleens het einde van takata kunnen betekeken, koersverlies op koersverlies en intussen ongeveer het dubbele van de jaaromzet aan kosten voor de terugroepactie.
Toch zonde, vooral dat we deze groene platen moeten missen, ooit de reden dat ik mijn gordels kocht.
http://i370.photobucket.com/albums/oo147/eujinchan5/Blog%20Pics%2008/takata0.jpg
cthijs zegt
Het gaat ook niet om vanzelf ploffende airbags maar het probleem blijkt te zijn dat er deeltjes van de airbag los kunnen springen als deze afgaat waardoor je alsnog gewond kunt raken , ik dacht dat honda twee leveranciers had voor airbag en bij eentje moeten de airbags uit voorzorg vervangen worden
casperfcb zegt
@cthijs: degene die deze airbags heeft geleverd is failliet dus alles moet op de kosten van Honda
robert110 zegt
Daarom heb ik geen airbags in mijn auto. Dan heb ik tenminste zekerheid bij een ongeluk.
redbeams zegt
Bmw gebruikt ook airbags van takata