Honda had ons in december al wat schetsen laten zien van de het prototype van de nieuwe Pilot en nu kunnen we dan eindelijk de foto’s bekijken. Het model wat nu gepresenteerd is heeft nog het stempel van Prototype, maar het is wel te verwachten dat het uiteindelijke productiemodel niet al te sterk zal afwijken van deze proto.
01/13/2008 – DETROIT –
A prototype of the next-generation Honda Pilot is being unveiled at the 2008 North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit, American Honda Motor Co., Inc., announced today.
The prototype conveys design features of the more boldly-styled 2009 Pilot, set to debut in spring 2008, which emphasizes authentic SUV styling, clever and more accommodating interior packaging and advanced technologies for safety, fuel efficiency and convenience.
“The Pilot’s pioneering formula improves for 2009 by enhancing its combination of refinement and efficiency with even more traditional SUV strengths,” said John Mendel, executive vice president of American Honda. “A powerful exterior design communicates strength and allows for more space inside.”
Functional eight-passenger seating, a hallmark of the Pilot, becomes even easier to access in the third row as key dimensions for legroom, cargo and occupant space increase in all seating positions. A redesigned platform allows even more refined handling and ride comfort to exist seamlessly with all-weather and medium-duty off-road capabilities.
To further enhance safety, the Pilot will feature the Honda-exclusive Advanced Compatibility Engineering™ (ACE®) body structure and the most extensive use of high-strength steel in any Honda product to date.
The ACE body structure enhances frontal collision compatibility with vehicles of different sizes and bumper heights. A pedestrian injury mitigation design in the front of the vehicle is designed to help absorb energy in the event of a collision.
A crossover SUV platform underpins the Pilot to provide the best of the car and truck worlds by integrating the refined traits and packaging advantages of a unit body car design with the utility and capability of an SUV design. A V-6 engine introduces the latest generation of Honda fuel-saving Variable Cylinder Management™ (VCM®) technology that operates in 6-cylinder mode for power and 4- and 3-cylinder modes for efficiency, an improvement compared to the existing Pilot’s available VCM system that works exclusively in 6- and 3-cylinder modes.
Three rows of seats provide a high degree of adaptability for people and large cargo loads. The first row provides a commanding view of the road from two captains’ chairs. A wide center stack and center console form the styling anchor for the interior with a design that emphasizes spaciousness and power, while allowing for convenient access to navigation, entertainment and climate-control systems.
The 60/40 split second row, now more spacious, slides further forward for increased ease of access to the third row. The 60/40 split third row, now supplies enough knee room for an above-average-sized adult male to fit comfortably, making the Pilot’s third row among the most practical in the industry. Each side of the second and third row independently folds down for cargo. A flat floor is created when the second and third rows are folded down.
The Pilot originally debuted as a 2003 model in July of 2002. Design and development of the 2003 Pilot and the 2009 Pilot were carried out at Honda R&D Americas in Raymond, Ohio, and Torrance, California. The Pilot is assembled* at Honda Manufacturing of Alabama in Lincoln.
Among its numerous accolades, the Honda Pilot has earned Car and Driver Magazine’s prestigious “5Best Truck” award on six consecutive occasions (2002-2007). The current-generation 2008 Pilot is also among an elite group of vehicles to receive both a “Top Safety Pick 2008″ from the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) and a 5-star crash safety rating for frontal and side collisions from the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA)**.
Mikeee zegt
Grappig, ik krijg bijna een Dodge Nitro gevoel erbij.
Boxy genoeg lijkt mij zo.
Verder: saai.
Bommerdebom zegt
Wat een tuinhuis! kunnen ze niks mooiers bedenken? behoorlijke jaren ’80 Nissan Patrol look!
nichos zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Ralph zegt
In 1993 was dit een mooie conceptcar geweest…
Thomas zegt
Ik vind hem wel wat hebben. Beter dan wat mercedes onlangs gepresenteerd heeft!
martin zegt
je krijgt er wel een behoorlijke bestuurders hoofdsteun bij XD
Atomic Wedgie zegt
Vin um een beetje X-trailerig.
simon zegt
Inderdaad…het profiel heeft veel weg van nissan’ x-trail.
Naar het schijnt verkopen die als zoete broodjes (waarom zou ik niet weten…)
de kont van deze nieuwe honda ziet er best wel aardig uit…dynamischer als de x-trail in elk geval…en om dan weer de vergelijking door te trekken, doet het me wat denken aan de pathfinder van…jawel, nissan.
Maar die neus…DIE NEUS !!! ( michael jackson anyone?)
binkie zegt
Eerste wat ik ook dacht: hee, een nieuwe X-Trail :P
Maar best een stoere bak eigenlijk, behalve die neus iid
bob zegt
Zoals eigenlijk zo veel Toyota’s vind ik het een saai model.
Atomic Wedgie zegt
Eeeeeeh Bob, het gaat hier om een Honda.
Luc zegt
Ziet er een beetje lomp uit voor deze tijd, dit design past totaal niet in het plaatje van nu.
Frasker zegt
Hij ziet er stoer uit. Nu maar hopen dat ie het ook is.
als ik het geld had . . . zegt
het heeft wel iets . . . iets lelijks :D
Baloni zegt
Jesus hoezo koplampen gejat van 300c !! :P
je oma zegt
@Baloni: leg uit…
johan zegt
ja dit zijn wagens die zeer hot zijn in amerika…..
honda kennende weten ze wel wat ze doen met dergelijke autos.
niet voor niks dat de CRV al jaren de best verkochte auto is in zijn klasse.
de nieuwe CRV is ook in Autovisie in een test met 15 vergelijkbare autos verkozen tot beste auto….
Fred zegt
Saai ding en degene die dit interieur heeft bedacht moeten ze voor een oorlogstribunaal zetten.
Atomic Wedgie zegt
Nee, degene die de nieuwe amerikaanse ford focus heeft bedacht moeten ze voor het oorlogstribunaal zetten.
http://www.topgear.com/content/timetoburn/sections/galleries/other/detroit_2008/23/