Wat is dat toch met Honda? Alles wat in de showroom staat is burgerlijker dan matching regenjassen bij de ANWB ledenshop maar voor op het circuit tekenen ze de wildste dingen.
Honda heeft de laatste jaren het sexappeal weten te vergaren gelijk aan dat van een beige fietstas. Ze lopen wel elke beurs af met hun eindeloos overgespoten NSX concept om dat te verdoezelen maar verder En dat is jammer want het merk heeft een prachtig verleden als het gaat om sportieve straatauto’s. Laten we daarom hopen dat de geruchten over een S2000-opvolger kloppen, dat de S660 zijn weg naar Europa vindt en dat men een manier vindt om de Civic Type R Turbo eerder op de straat te krijgen dan 2015.
Totdat Honda de weg terug heeft gevonden naar sportiviteit voor op de straat moeten we ons dus nog even gerust stellen met sportiviteit op het circuit, want daar doet Honda het traditiegetrouw prima. Dit is de nieuwe Honda Civic WTCC 2014 en hij oogt smeuïg als wat. Ze kunnen het dus wel bij Honda, zo zien we maar weer. Ten opzichte van de vorige WTCC Honda Civic is de achterspoiler gegroeid, zijn de aerodynamica verbeterd en er zal meer power onder de kap te vinden zijn voor fabriekscoureurs Gabriele Tarquini en Tiago Monteiro zodat ze in ieder geval de constructeurstitel in Japan kunnen houden komend seizoen. Voor een grotere versie van de afbeelding kun je hier klikken trouwens.
Alex_79 zegt
Dit jaar was er ondanks Honda’s rentree niet aan in het WTCC: complete Yvan Muller dominantie. Volgend jaar Citroen vs Honda met RML Chevrolets als outsider. Ziet er trouwens heel wat beter uit dan de BTCC Tourer die Honda in Engeland gaat gebruiken. (klik op eigen risico)
http://www.touringcartimes.com/wp-content/uploads/2013/11/btcc-ci.jpg
gv93 zegt
@Alex_79: Die tourer is juist hartstikke stoer. Al zijn race stationwagons dat altijd wel.
Alex_79 zegt
@gv93: het is een leuk idee. Al haalt het het niet bij het origineel van Volvo
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=STi_hoBOG80
gv93 zegt
@Alex_79: Daar ben ik het volledig mee eens. Al lijkt zo’n nieuwe V60 me wel een leuke opvolger voor in het BTCC.
rikkon zegt
En zo wordt er weer een min of meer succesvolle toerwagenserie om zeep geholpen…
Meer vermogen, bredere auto’s, meer techniek die niet in de serieauto zit, grotere spoilers, minder herkenbaar, hogere kosten, b-klasse auto’s om het veld aan te vullen enz enz. Dat hebben we niet al 10x eerder gezien.
Zorgen jullie dat er over 3 jaar nog iemand over is die het licht uit kan doen?
eddythedriver zegt
In mijn ogen ook geschikt voor op de openbare weg, RDW moet dan maar even niet zeuren, en Overheid moet drempels dan maar even verwijderen. ;-)
Simpson zegt
@eddythedriver: parkeerplaatsen moeten dan ook een tikje breder, lijkt me :)
snorrie11 zegt
Mooi ding.
gregorius zegt
Hebben die Japanse cowboys toch niet slecht gedaan, het contstructeurs kampioenschap winnen. Maar goed, probleem is dat niemand t kijkt; ik zou niet eens weten waar. Eurospot of zo?
En hoe komt t dat Coronel vrijwel altijd de snelste is van de coureurs in zijn type auto, maar altijd in de verkeerde auto rijdt?
tupperware zegt
@gregorius:
Ik heb ze dit jaar dus bijna allemaal gezien en ja ze zenden het uit op Eurosport, eventueel kan je het met een week vertraging op RTL7 ook kijken.
Dat Tommie nooit in een fatsoenlijke auto rijdt heeft te maken met het simpele feit dat hij Nederlander is en dus commercieel niet interessant is voor de fabrieksteams.
Misschien als het WTCC met C1’s of Prii gaat racen dat daar verandering in komt.
utregcity zegt
Komt ie standaard met petje? Hebb0n!