Het lijkt een nieuwe vinding in teaserland: voordat je een model op de markt brengt, ga je eerst met het ‘concept’ racen. Toyota deed het al met de FT/GT86, en volgens de geruchten bewandelt Honda hetzelfde pad met de NSX.
De NSX zoals wij hem nu kennen is nog een echt concept. Dit past prima in het straatje van de hedendaagse auto-industrie, om de aanloop naar een introductie jarenlang te rekken. Tegen de tijd dat het ding op de markt komt is de VS alweer twee presidenten verder, Michael Schumacher opa, en is Vitesse landskampioen. Maar dat maakt niet uit: wat in het vat zit verzuurt niet.
Zonder dollen: als alles goed gaat zien we de NSX in modeljaar 2015 als productiemodel, waarschijnlijk met een 3,5 liter V6-middenmotor die wordt bijgestaan door twee elektromotoren. Een donders rappe hybride dus, en dat moet ook wel, want de tweede generatie NSX heeft hele grote schoenen te vullen. Daarnaast zal onvermijdelijk met een schuin oog naar de Nissan GT-R gekeken worden, hoewel de auto’s niet bepaald identiek zullen zijn. De NSX zal zijn gebrek aan rauwe power waarschijnlijk compenseren met lichtvoetigheid.
Nog voor die tijd kunnen enthousiastelingen waarschijnlijk kennis maken met een NSX-racer. Want waar kan je nou beter beginnen met de product launch van een sportwagen dan in een raceklasse? De geruchten werden eerder deze week op het Amerikaanse SpeedTV aangewakkerd, maar om welke raceklasse het zou gaan bleef in het midden. Het zou een Japanse, maar ook Amerikaanse klasse kunnen zijn. De Honda/Acura zal overigens buiten Japan worden geproduceerd, in een Acura-fabriek in Ohio. (via Inside Line)
Tot slot: wist je dat de NSX-achtige die Tony Stark in The Avengers rijdt onderhuids gewoon een stokoude NSX is? Vast wel, maar zo niet, dan weet je het nu.
964rs zegt
Concept ziet er alvast goed uit
bbroek zegt
Niks concepten, gewoon maken!!!
eduardovich zegt
Ben benieuwd… Mooi gezegd dat deze uito grote schoenen te vullen heeft. Vind de voorkant wel heel erg op de R8 lijken..
breakingpoint zegt
hier is nog een idee Honda, waarom maak je hem niet nog lichtvoetiger en smijt je die twee elektromotoren er gewoon uit? scheelt een hoop op het gewicht, en eerlijk is eerlijk, WAAROM zou je je topmodel uitrusten met hybride shit? alsof de wereld zal vergaan omdat er een paar exclusieve wagens een paar kilogram CO2 meer uitstoten?
darkpluisje zegt
@breakingpoint: voor snel optrekken heb je meer aan electromotoren dan aan benzine hoor… Waarom denk je dat die kers systemen zo populair zijn, niet omdat ze in de racerij graag bomen redden…
bempi zegt
Ik weet niet hoor… maar een 335i is sneller en goedkoper, als ik zo naar de specs kijk.
besaram zegt
@bempi:
Je 335i is sneller op de autobahn.
De nsx laat je achter op het circuit!
De nsx is nooit snel geweest op rechte stukken.
bempi zegt
@besaram:
Als je zo’n auto hebt wil je toch niet elke dag op het circuit rijden ? Ik zou eerder richting Scheveningen, Noordwijk of Zandvoort boulevard gaan.
E34M5Touring zegt
@bempi: Komt omdat die specs van een veel ouder model zijn. In de tijd dat deze auto op de markt kwam, was de M5 de enige die hem 0-100 bij houdt.
bempi zegt
@E34M5Touring:
Ach so… Beetje vreemd dan om oude specs te tonen bij een nieuw model ?
E34M5Touring zegt
@bempi: model heeft gelopen van 1990 tot 2005 meen ik. Nagenoeg in dezelfde vorm. Vandaar de specs denk ik.
supermo zegt
Ik zeg niks.
Corrado16v zegt
In de tekt staat 2e generatie NSX.
Is deze NSX niet de 3e generatie ?
Volgens mij heeft de NSX al een keer een modelwijziging gehad?
Van het model met de klap-koplampen naar het model met de geintergreerde koplampen.
Correct me if i’m wrong.
E34M5Touring zegt
@Corrado16v: was meer een facelift dan een totaal nieuw model. Motorisch en ondersteltechnisch nagenoeg hetzelfde.
vergelijkingsmongool zegt
De neus heeft veel weg van de Mazda Furai. En de achterkant lijkt net de voorkant van een Reventon.
johanw zegt
@ bempi
de honda blijft heel de bmw gaat kapot….
jordy14 zegt
Deze in productie nemen. Niks meer aan de buitenkant veranderen.
timmm zegt
Ik vind de voorkant een beetje op een audi r8 lijken…
voytekbe zegt
Dit is de eerste aziaat waarvan ik echt zeg, waw, hebben.
Hopelijk met een duits-achtig interieur…(dat is echt een zware afknapper altijd voor mij bij de aziaten)
Ik rij tot maart 2016 met de Z en indien er nog geen kindjes zijn kan dit wel een potentiële opvolger worden indien deze in de Carrera prijsklasse zit. Is belachelijk voor velen maar in mijn ogen blijft het toch maar een Honda… Jaja perceptie…