Het is tegenwoordig meer en meer hybride en zuiver elektrisch wat de klok slaat. Daarom was een volledig elektrische Honda Jazz (aka Fit) natuurlijk te verwachten. Stond er vorige maand in Parijs nog een hybride Jazz, in Los Angeles had Honda plichtsgetrouw een volledig elektrische Jazz op de stand staan.
De elektrische Jazz heeft een topsnelheid van 150 km/u en een actieradius van ongeveer 160 kilometer. Er kan gereden worden in drie standen: econmisch, normaal en sportief. De gekozen instelling heeft direct effect op het rijgedrag en de actieradius van de auto. In het display van de auto worden tips gegeven wanneer het bijvoorbeeld verstandig is om de airco uit te zetten als de accu’s bijna uitgeput zijn. Aan een normaal stopcontact zijn de accu’s na 6 uur weer topfit.
Een leuke gadget is de afstandbediening waarmee de bestuurder met zijn auto kan communiceren; zelfs wanneer deze ergens anders geparkeerd staat. De afstandbediening geeft dan informatie over bijvoorbeeld de conditie van de accu’s, maar als de auto gekoppeld is aan een laadpunt, kan ook het laden onderbroken of geactiveerd worden. Zelfs de airco kan op afstand alvast aangezet worden.
De elektrische Jazz staat voor 2012 op de agenda.
Mellie zegt
Ik vind de buitekant er wel leuk uit zien maar aan de binnenkant krijg ik echt het gevoel dat ik in een plastice speelgoed auto zit.
Simpson zegt
de airco aanzetten van afstand… dat lijkt me een heerlijke optie. ’s zomers lekker koel en ’s winters de boel ff voorverwarmen, vlak voor je vertrek ff aanzetten.
komt dat ook op de gewone / hybride?
KaCh1ng zegt
veel te brave look
Citrofiel zegt
@KaCh1ng: Zegt iemand met een VW-logo als avatar… ;)
Echt andere elektrische auto’s worden te apart gevonden, nu is het een gewoon ontwerp met elektrische aandrijving, is het weer te saai. Het is ook nooit goed…
KaCh1ng zegt
@Citrofiel: dat dichte grill ergert mij en VWs hebben een stoere look
iHonda zegt
die foto’s van dat platform zijn dus niet van de Jazz/Fit EV maar van een nieuw ontwikkeld platform MET normale motor.
“The plug-in hybrid platform showcases Honda’s next-generation two-motor hybrid system. Integrated into a mid-size sedan platform, the plug-in hybrid is designed to be compatible with daily driving habits, allowing for short, frequent trips in all-electric mode, while providing long-distance, fuel-efficient driving capability when needed. The Honda two-motor system continuously moves through three different modes to maximize driving efficiency: all-electric, gasoline-electric and a unique, engine direct-drive mode.”
duckje zegt
“Er kan gereden worden in drie standen: econmisch, normaal en sportief”.
sportief?
laat me niet lachen!
dit is niet aan mij besteedt
Atenza zegt
Die afstandbediening is superhandig. Hoef je niet steeds naar je auto te lopen om te weten hoe ver ie is opgeladen. Top!
promotieelektrischvervoernederland zegt
2012 is wel een beetje achter de wagen aanlopen. Niet echt vernieuwend wat Honda laat zien.