Dat belooft veel goeds, wegligging! De Honda e:N2 heeft het!
Autofabrikanten zijn soms heel erg lui. Het liefste veranderen ze technisch zo weinig mogelijk als de modellen elkaar opvolgen. Dat scheelt namelijk enorm veel geld. Dat is de reden dat Amerikaanse pickup-fabrikanten het zo goed doen. Elk jaar verkopen ze dezelfde techniek in een visueel licht afwijkend pakket. En de aantallen zijn enorm, waardoor het lekker geld binnenharken is.
Zo’n luiheid lijken we ook te zien met elektrische auto’s. Alsof een fabrikant denkt: “Kijk, we hebben het gedaan, dit is een EV en nu je mond houden!” De Honda e is een uitstekend voorbeeld. Qua styling en interieur is het een bijzonder leuk wagentje, maar qua techniek mag er best het een en ander verbeterd worden. Denk aan meer range, een lager verbruik en lager gewicht. Oh, en méér elektrische auto’s. Met één EV en een paar hybrides ga je de oorlog niet winnen.
Honda e:N2 is hier!
Nou, onze gebeden zijn gehoord, want Honda komt met meer elektrische auto’s. Dat doen de Japanners onder e:N-badge voor de Chinese markt. Daar zijn ze ietsje sneller met elektrische auto’s dan dat wij hier zijn. Zo kun je de Honda e:NS1 en e:NP1 al bij speciale Honda e:N-dealers aanschaffen. Daar komt binnenkort de Honda e:N2 Concept bij.
De Honda e:N2 lijkt een doorontwikkeling te zijn van de Honda :N GT Concept, een van de elektrische concepts die al eens eerder in China werd aangekondigd. Volgens Honda is de e:N2 absoluut niet in een hokje te plaatsen. Het is een crossover tussen een crossover en een crossover, zeg maar. Het is zo’n ontiegelijke crossover, dat het eigenlijk gewoon een keurige liftback is.
Auto met wegligging
Technische gegevens heeft Honda nog niet. Wel zeggen ze erbij dat de wegligging van de Honda E:N2 uit de kunst is. Iets dat niet allen fabrikanten durven te zeggen over hun EV’s, omdat dat vaak een kwestie is van gewichtsmanagement.
De komende jaren (tussen nu en 2027) komen er nog 10 van dit soort elektrische Honda’s bij. In 2030 zijn alle Honda’s elektrisch of geëlektrificeerd. De Honda e:N-modellen worden in samenwerking met GAC-Honda en Dongfeng Honda geproduceerd. Export voor de Honda e:N2 naar Europa staat vooralsnog niet op de planning, maar zou zeker welkom zijn. Dan hebben de Nederlandse Honda-dealers ook wat te doen.
Meer lezen? Dit zijn de 12 leukste betaalbare jaren ’80 coupés!
erce zegt
En profil ziet het er in ieder geval niet uit, maar daar hebben wel meer Honda’s last van.
gilettelubbers zegt
Het lukt tot nu toe bijzonder weinig fabrikanten om een goed uitziende EV te lanceren. Dit is in mijn ogen geen uitzondering daarop🤢
okdoei zegt
Wat weer supervreemd is want je hebt meer ontwerpvrijheid wat betreft de voorkant.
Richmond zegt
Waarschijnlijk omdat ze de cw waarde laag willen hebben, om meer actieradius te halen.
mashell zegt
Maar als iemand die ontwerpvrijheid gebruikt dan vindt men dat weer niet mooi omdat men gewend is aan een groot zwart vlak op het front.
lekkerlinksrijden zegt
Tekeningen van 3e klas basisschool?
PunicaOase zegt
Wat een gedrochten zeg.. jammer.
rwdftw zegt
Honda e:N2, ik dacht heel even dat ze de Honda e met Nurburgring package hadden uitgebracht. Maar het is gewoon een teaser.
harrie zegt
Overhang galore
flyerbunch zegt
Men gaat blijkbaar verder met het concept: de voorkant = de achterkant of andersom?
utregcity zegt
Ik vind hem (m/v/x) Prachtig! 😍
mashell zegt
Max heeft wel een Honda e in een bijzonder mooie kleur uitgezicht.