Het zou zomaar eens om een uit de hand gelopen testrit kunnen gaan van deze Honda e die de berm in rolde.
Een lekker retro design, standaard luxe aangekleed, achterwielaandrijving. De elektrische Honda e heeft zo een paar voordeeltjes die het een aantrekkelijke auto maken. Natuurlijk, de actieradius is met 220 kilometer niet bepaald denderend. Maar voor genoeg mensen zou het zomaar een leuk vervoersmiddel kunnen zijn.
Vermoedelijk is dat wat de bestuurder van deze Honda e ook dacht. We schrijven vermoedelijk, want heel bijzonder veel van dit ongeval weten we niet. Het lijkt echter om een dealerauto te gaan, aangezien de modelnaam op de zijkant prijkt. Dit zou dus zomaar om een uit de hand gelopen testrit kunnen gaan.
Het lijkt om een eenzijdig ongeval te gaan, die op de B25 nabij Scheibbs in Oostenrijk plaatsvond. Volgens de vrijwillige brandweer raakte de bestuurder van de Honda e om onbekende reden van de weg, waar de auto crashte met een betonnen obstakel en een straatlantaarn. Door dit ongeluk rolde de Honda e omver en bleef de auto rustten op zijn zij.
De bestuurder bleef ongedeerd en wist uit de Honda e te klimmen. Op dit moment belde hij de brandweer, die met een kraanwagen de auto weer rechtop zette. Een sleepbedrijf voerde de auto uiteindelijk weg.
De schade aan de elektrische Honda is aanzienlijk, al valt deze bij de linkerdeur gek genoeg nog mee. Ja, de camera die als spiegel dienst doet is stuk, maar verder lijken de voorste en achterste zijpanelen het gros van de schade te hebben opgelopen.
Voor de dealer zal dit akkefietje echter flink balen zijn. De elektrische Honda e is immers net de verkoop in aan het gaan, dus dan wil je geïnteresseerde partijen wel altijd van een testauto kunnen voorzien. En een voorraadmodel dat je als testauto inzet, kan je natuurlijk niet meer verkopen. Het is voor Honda dan ook te hopen dat ze deze gerolde e snel weer op kunnen lappen, zodat de volgende aspirant aanschaffer ermee aan de slag kan gaan.
E34M5Touring zegt
ETEC kicked in yo
utregcity zegt
Heette de berijder niet toevallig Max?
peugpower1000cc zegt
@utregcity: toevallig niet
macz46 zegt
@utregcity: of Dave
koeberg zegt
Nee, Jos. Het betrof een man van middelbare leeftijd.
plakloodventer zegt
Beetje last van van onderstebovenstuur
tenaci zegt
@plakloodventer: ?
bruinwerker zegt
Waarom kan een testauto niet meer verkocht worden? Gebeurt vaak zat.
koeberg zegt
Niet zolang je de auto inzet als testauto.
bruinwerker zegt
@koeberg: Een beetje slim omgaan met de binnenkomende wagens.
mashell zegt
@bruinwerker: testauto’s van de fabrikant gaan door de schredder. Volkswagen heeft een paar jaar terug nog een incident gehad dat er wat per ongeluk verkocht waren en terug gehaald moesten worden.
Maar auto’s waarmee proefritten gemaakt worden, die worden gewoon verkocht.
bruinwerker zegt
@mashell: Testauto als in zoals autoblog.nl het beschrijft.
moveyourmind zegt
Dat zulke deurhendels eigenlijk toegestaan zijn.
Het ziet er leuk uit en ongetwijfeld scheelt het weerciets in luchtweerstand, maar als je zelf bij een ongeval niet uit de quto kan komen kunnen omstanders niet eens gauw de deur openmaken.
Dan liever stevige veiligheidsdeurhendels zoals Saab die bijvoorbeeld al sinds de jaren 70 had.
utregcity zegt
@moveyourmind: deze kun je ook zo openen hoor en zijn stevig zat.
sanderp zegt
Misschien wordt hij zo eindelijk betaalbaar!
crosske zegt
“Het is voor Honda dan ook te hopen dat ze deze gerolde e snel weer op kunnen lappen” –> met dergelijke schade aan dak en dakrand lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk. Zal eerder rechtstreeks de shredder in gaan na de assemblage van electromotor en zeker de accu
Dutchcarwizard zegt
Autopilot?
saxoke zegt
De reacties zijn leuker dan het artikel. Waarom is dit zo een nieuws dat een ongelukje met een koekendoosje in Oostenrijk dan nog, op een oerhollandsblog moet beschreven worden. Man belde hulpdiensten, brandweer, takelwagen blablabla… dat was bij hetzelfde ongeluk met een Aygo waarschijnlijk ook zo gegaan. Wel weer heerlijke reacties….