De Honda CR-Z moest de opvolger van de CRX worden maar werd een hybride teleurstelling op wielen. En daarom willen de Japanners het met de nieuwe CR-Z helemaal anders gaan aanpakken. Hello turbo!
In Europa en Australië verkocht de CR-Z zo slecht dat hij al van de markt gehaald is, en ook in de Verenigde Staten gaat het niet goed met Honda’s compacte coupé. De voornaamste reden: het sportieve karakter matcht niet met de suffe aandrijflijn. En dus moet het met de opvolger van de CR-Z helemaal anders.
Zoals het er nu uitziet komt er in 2017 een nieuwe CR-Z op de markt die wél een waardig opvolger van de CRX genoemd mag worden. De auto wordt gebaseerd op een ingekort platform van de volgende generatie Civic, de huidige CR-Z staat op het onderstel van een Honda Fit. Onder de kap komt een 280+ pk viercilinder 2.0 VTEC turbo, gebaseerd op de unit die in de nieuwe Civic Type R te vinden is. Er komt ook nog een hybride versie met een 200+ pk i-DCD blok en achttraps automaat, maar die zou alleen voor de Japanse markt bestemd zijn.
Foto: CR-Z Concept
volvo-s60-adept zegt
Jeuhj! Ik ga sparen!
406_v6 zegt
Kijk, da’s tenminste een blok voor zo’n auto.
620henk zegt
Goede zaak! Altijs al een mooie auto gevonden, maar erg jammer van de hybride aandrijving
styns zegt
Wat is me dat ding een partij lelijk zeg. Met of zonder hybride, met of zonder 200+ pk. Stront met een lief lachje stinkt ook
Tonnie zegt
Honda +999
mazdarx zegt
Goed bezig Honda, ik heb serieus de CR-Z overwogen als Privé woon-werk auto maar zonder hybride is nog beter!
gtwillem zegt
Ik snap nog steeds niet dat de CR-Z biet aansloeg. Dat mensen wel in een Outlander, Prius, Ampera, Insight of ander gedrocht op wielen willen rijden omdat het goedkoop is, maar niet eennjleine funky coupe (ik weet alleen niet of deze bijtellingsvriendelijk was, zo niet, dan is het logisch. Niemand rijdt hier hybride voor het milieu).
CasperH zegt
@gtwillem: volgens mij niet heel bijtellingsvriendelijk (als ik het me goed herinner 20%) en bovendien mogen veel mensen geen coupé als leaseauto kiezen van hun baas. Daarom is de Scirocco in Nederland ook niet meer nieuw te krijgen bijvoorbeeld.
gtwillem zegt
@CasperH: @CasperH: ok, dat verklaart een hoop. Alhoewel ik het opmerkelijk vind dat je geen coupe mag leasen. Ik heb zelf een Alfa GT geleased (gewoon dieseltje) en mijn vriendin heeft een Scirocco 1.4 TSI mogen leasen, en in de tijd van de GT had ik een baas, en die heb ik er niet over gehoord. Zo leert een mens weer bij.
mrrallycross zegt
Lekker die 280 pk!
scottishcarspotter2000 zegt
Goed plan!
rob5nismo zegt
Eindelijk
Dutchdriftking zegt
Klinkt goed. Er staat hier in de buurt altijd een zwarte. Mooi verlaagd en OZ superleggera er onder. Dan is het ineens best een mooie wagen. De standaard vond ik altijd net niet. En de motor was natuurlijk helemaal niks.
gieltj zegt
Blokkie van de 2015 Civic Type R er in en gaan
mrdjm zegt
Honda is eindelijk weer goed bezig op sportwagen gebied!
luxaeterna zegt
Het is gewoon een lelijk, duur ding.
appelvis zegt
Na jaren suffe auto’s ineens weer de NSX en de Civic Type R, en dan ook nog dit nieuws! Niet dat ik van dit stukje nieuws heel warm word, maar het gaat wel de goede kant op.
mercedesbenz63 zegt
Die denken tenminste na!
philipf zegt
Goedzo honda! Doe eens op wat meer modellen!
toyotafortuner zegt
Helemaal top!