Het prototype is ons inmiddels bekend. Hij zag er vet uit, maar voor de revival van de Type R mogen we toch wel iets extra’s verwachten. Met de teaser die Honda zojuist heeft gestuurd, lijkt dit wel goed te komen.
Deze “raceauto voor de openbare weg” zal als concept zijn debuut beleven in Genève en laat zien hoe de productieversie er zo goed als uit komt te zien. Spitser gesneden, de lage stance, een dikke diffuser met vier uitlaten en flink uitgeklopte wielkassen met luchtgaten geven hem een sportiever uiterlijk. De achterspoiler is er één waar de Batmobile jaloers op kan zijn, met LED-verlichting in de vorm van duivelshoorns.
De technische details van de Type R zijn nog een geheim, maar in Tokio reed het prototype met minstens 280 pk en 400 Nm uit de 2,0-liter turbomotor. Sneller dan ooit (hij moet de Renault Mégane RS Trophy op de ‘Ring verslaan), met nieuwe vering en dempers moet het allemaal wat strakker worden. Techniek staat niet voor niets, dus het boenderen wordt ook nog eens zuiniger. Win-win!
Klik HIER voor de grote afbeelding.
volvov70 zegt
Wordt toch weer verpest door petjesvolk
imba zegt
@volvov70: Gelukkig pas over 10 jaar.
ej20g zegt
@volvov70: petjesvolk rijdt niet in Type R’s.
r32turbo zegt
@ej20g: nee idd alleen liefhebbers, petjes rijden in een 1.5 dxi en zetten extra spoilers om hem stoerder te maken, maarziet er uit als een kermis attractie
tupperware zegt
Wat een vreselijk dik bakkie zeg. Honda laat hier even zien hoe de ultieme hothatch hoort te zijn, lekker schreeuwerig.
De rest kan nu wel inpakken, al hoop ik dat Ford nog met een nieuwe Focus RS komt.
toyotafortuner zegt
Heerlijk dik!
Maar waarom nou weer quadpipes? Op de WRX stond het al niet, en op deze Civic staat het ook niet. Stop het gewoon die quadpipetrend op dit soort sportieve Japanners: Niet op een WRX/Civic Type-R…. Op zulke modellen hoort een enkele dikke pijp links…
Edge zegt
@toyotafortuner: Op de een of andere manier vind ik een enkele pijp links iets voor een ‘gewone auto’. Doe mij bij dat soort pittige versies maar gewoon een uitlaat links en rechts. Of een mooie gecentreerde pijp, dat mag ook. Maar als ik ergens een hekel aan heb, is het als iets niet symmetrisch is. Dat heb ik ook bij auto’s die maar één achteruitrijlicht links of rechts hebben.
Osca zegt
@Edge: Eerlijk is eerlijk, ik hou ook wel van symmetries op auto’s tenzij je een dikke Jap ben dan hoort er gewoon een dikke pijp aan de linkerkant eronder. ( m.u.v de NSX/MR2 )
tbone zegt
Een auto om naar uit te kijken, deze schets belooft heel veel! Ik heb toch altijd wel wat met die snelle Honda’s en alles wijst erop dat dat er niet minder op hoeft te worden.
stancedjetta zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
dotternetta zegt
@stancedjetta: Inderdaad en die #$%#$ fly over with sound reclames $#$#@
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
@dotternetta: https://getadblock.com
dotternetta zegt
@mdemooistelettervanhetalfabet: Bedankt, gaan we proberen
flatsbats zegt
@stancedjetta: mijn leesplezier wordt ook aardig bedorven. Eerst wordt de app veranderd van prima naar ronduit slecht en teleurstellend, vervolgens komt er een balkje reclame bij. Wat is de volgende stap? Eerst verplicht een reclamefilmpje kijken voor je een artikel kunt lezen?
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
@flatsbats: Nee hoor, het volgende is dat er vrijwel dagelijks een artikel wordt gepost dat puur reclame is.
Overigens, je hoeft geen geld te betalen om artikelen op AB te lezen, als ze nog iets duidelijker maken dat het advertorials zijn vind ik het niet zo’n ramp (bijv. in de titel Advert zetten).
flatsbats zegt
@mdemooistelettervanhetalfabet: Dan lijkt het mij een betere stap om een betaalde app te ontwikkelen, geheel vrij van reclame. Zeg: €0,79 of €1,79 per jaar bijvoorbeeld. Ik zou het er best voor over hebben. Mits die betaalde app dan de vorige versie weer oppakt, want deze is – naar mijn mening – geen doen.
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
@flatsbats: Stuur ze een mailtje zou ik zeggen.
stancedjetta zegt
@stancedjetta: heeui nutteloze bijdrage denk? Lekker hoor!
dotternetta zegt
OT: waar moet de trekhaak?
soes750 zegt
Laat maar komen. Ruil er direct mijn type S voor in. Heerlijke auto’s. Comfort ok toegegeven dat dit iets minder is, maar sturen (en daar gaat het toch om in een auto) fantastisch.
nibor zegt
Ik hoop dat Honda gelijk krijgt en dat hij inderdaad sneller is dan de Mégane op de Nordschleife, want dan dwingen ze Renault (en de rest natuurlijk) weer om hun hot hatches nog beter te maken.
Al moet ik nog maar zien of ze het inderdaad waar kunnen maken, maar ik heb Honda aardig hoog zitten qua techniek, dus ik heb goede hoop…
nibor zegt
@RRenault: En nog iets: is er tegenwoordig een soort censuur op Autoblog? Ik heb de laatste paar artikelen de melding gezien dat “mijn artikel wachtte op goedkeuring”. En een van die reacties is volgens mij helemaal niet geplaatst. Niet dat het zo belangrijk was, maar ik vraag me af sinds wanneer en waarom dat is.
base zegt
Vet!! Maar die uitlaten mogen van mij vervangen worden voor 1 dikke!
gieltj zegt
Heel gaaf hoe die achterlichten zijn verwerkt in de spoiler! Klasse!
Nu nog wachten op het uiteindelijke resultaat…
Esprit_de_Flandre zegt
Mooiste spoiler ooit…
kowalsk zegt
Heb echt níets met dit soort auto’s (enorme spoilers ed) maar hot damn, wat een goede rendering.
dodge-hemi zegt
De velgen zijn te speciaal voor een type-r.. gewoon mooi setje 5 spaaks rustige velgen zonder dat gefruts er aan op..
canon4ever zegt
Honda gaat binnenkort weer lekker geld verdienen ! very nice !