Niet iedereen zal ‘m mooi vinden, maar onderscheidend is ‘ie zeker.
We hebben je even in spanning gelaten door niet te verklappen welk merk achter deze concept car zit, maar het is Borgward dat een speciale verrassing meenam naar Frankfurt. Deze Isabella is vernoemd naar, jaja, de oude Isabella die in de jaren ’50 en ’60 van de vorige eeuw werd gebouwd.
De nieuwe Isabella meet een stevige vijf meter in lengte, is 1,4 meter hoog en maar liefst 1,92 meter breed. De vierdeurscoupé is vormgegeven volgens het “Impression of Flow”-principe waar alle Borgwards in de nabije toekomst mee te maken krijgen. Dat u het weet.
Uiteraard speelden aerodynamische eigenschappen een belangrijke rol bij het stylen van de koets. Wat voor techniek er precies onder diezelfde koets schuilt is helaas onbekend. Het is ongetwijfeld elektrisch, maar verdere specificaties zijn op moment van schrijven onbekend.
Gelukkig kun je daardoor wel in alle rust naar de plaatjes in de gallery kijken. Overigens wil Borgward richting het einde van het jaar terugkeren op de automarkt. Tegen die tijd moet de BX7 in de verkoop gaan. Later volgen de BX5 en de BX6.
Orichy zegt
Afgrijzelijk, volgens mij hebben zij de designstudio van Renault en Nissan gebruikt, dit is echt niet mooi!
Edge zegt
@orichy: Het helpt ook niet dat het logo van Borgward net als dat van Renault ruitvormig is. Het geheel oogt wel erg Renault-Nissan-achtig.
sjoerdreverda zegt
@edge: Als iemand die al 1,5 jaar Borgward rijdt (voor de baas) kan ik beamen dat het logo met Renault geassocieerd wordt. De eerste vraag bij elk tankstation: “Is dat de nieuwe Renault?”. Nee, kijk maar eens goed.
We hebben o.a. test gereden voor de deur van het Renault Tecnocentre bij Parijs. Heel veel verbaasde blikken :-)
tenaci zegt
I like it! Een beetje het conceptsausje eraf spoelen, een normaal interieur erin en er staat iets heel moois! Beter dan die 13 in een dozijn sufjes die ze eerder lieten zien. Maar goed eerst nog maar eens zien wat er überhaupt van Borgward komt.
viezefreddyw zegt
Ik vind het mooi! Wat een ding! Duidelijk nog een concept maar hij is lekker eigenzinnig. Daar hou ik wel van.
stationcar zegt
Ik dacht echt even een Renault te zien, maar verder is het een leuk ding, beter dan die SUV’s van ze.
Het ontwerp heeft verder weinig met de realiteit te maken, maar ik vind het best.
arii zegt
Holy smoke, wat een lekijkerd zou je bedoelen
BaRa zegt
Bie-joe-tie-foel! Maakt niet uit welk logo je op de neus plakt (en welke merken-sympathie of -antipathie daardoor meespeelt): dit ding blijft als een dijk overeind. Hopelijk blijft daar iets van overeind bij de productiemodellen. Goed kijken, Duitse drie: dit is hoe je auto’s vormgeeft.
pomoek zegt
Geweldig ding! Maken! Kopen!
bosje zegt
Wauw. Bijzonder stukje design, vooral aan de achterkant! Het dak dat lijkt opgespannen te zijn vanaf de heupen. Alle uitsparingen en designelementen die inderdaad een ‘flow’ van lucht uitbeelden, ik vind het prachtig. De voorkant vind ik minder prachtig, maar je kunt niet alles hebben. Laat maar komen!